Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Knappast för dig själv, då du inte skulle tro på henne.
Du har ju redan bestämt dig. Återstår bara hur du skulle försöka bortförklara hennes berättelse.
/VV
Jag vet inte hur många gånger jag har sagt här i detta forum att jag tills vidare
inte avfärdar alla historier om gaskamrar rakt av. Liksom när jag började skriva här håller jag öppet för möjligheten att det fanns sådana, då ändå ganska många vittnen har påstått detta. Däremot har jag påpekat att det inte finns minsta spår av någon teknisk eller dokumentär bevisning för att "mordgaskamrar" existerade (vilket ju är sant), samt påtalat att flera välkända gaskammarvittnen bevisligen antingen har ljugit eller i god tro fört gravt osanna uppgifter vidare (vilket ju också är sant, och borde vara okontroversiellt).
Fast det är litet lustigt, hur man blir angripen av "fundamentalister" på båda sidor när man försöker hålla sig med en öppen och fördomsfri inställning. Kan du tänka dig att jag har fått PM från Holocaust-skeptiker som tycker att jag är överdrivet godtrogen -- Eller rentav fjäskar för etablissemanget -- på grund av min ståndpunkt i frågan?

Och att du, Tinnitus med flera redan har avskrivit mig som en "satanisk förnekare" på grund av mina kätterska tvivel är ju välbekant.
Nej, jag tar ställning till de uppgifter som framförs, helt enkelt. Och tills vidare har jag inte sett några avgörande fakta från endera hållet, även om det finns tänkvärda argument både för och mot gaskamrarnas existens. Bevisläget torde väl i dagsläget vara något starkare för "mot", i och med till exempel Rudolf-rapporten:
http://www.vho.org/GB/Books/trr/
Men, som sagt, jag utesluter inget. Därför är det också intressant att höra vad så många källor som möjligt har att säga, då särskilt obskyra sådana (som till exempel judinnan dansund hänvisade till) som inte föreligger i publicerad utgåva.