Det här avsnittet var mycket bättre än förra helgens avsnitt, skön stämning och mycket som jag gillade. Var lite orolig men nu tror jag det kan bli en bra säsong. Kanske följer det samma mönster som första säsongen, som ju också började lite halvdant?
Jag fick bekräftat att "eko-terroristerna" jobbar för någon annan, men jag blev lite förvånad att dom dödade den danska tjejen. Hon verkade ju stå nära han mellanhanden och dessutom hade hon till skillnad från de andra tre inte fått sin identitet röjd. Men jag antar att vem det nu är som bestämmer inte ville ta några chanser. De fyra hade fyllt sin funktion tydligen och polisen var dom på spåren.
Martin steg i graderna när han var beskyddande om Saga och markerade mot klantpolisen att sluta ironisera. Däremot skulle jag bli mycket besviken om han har ihop det med hon Pernille när Mette troget och tålmodigt väntat på honom i över ett år. Kom igen, Martin, visa att du lärde dig åt av det som hände med Charlotte Söringer.
Sex-konversationen i bilen var ett klassiskt Martin och Saga ögonblick
Smart drag av mannen att ge bröstförstoring i födelsedagspresent
Uppenbarligen kommer den lesbiska dottern snart bli indragen eftersom hon nu jobbar åt han som är med i terrorgruppen.