2013-10-07, 12:49
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Som sagt, porr är väl inte lämpligt alls.
Varför inte? Han har väl rätt att väsnas han också om han tycker det är nödvändigt?

För övrigt förstår jag hur TS tänker. Om han spelar upp något olämpligt kommer människor reagera, då kommer dagiset flyttas till ett annat rum. Det är precis det TS vill.
Citera
2013-10-07, 12:51
Medlem
Jag tänkte att porr biter bäst. Musik kanske ungarna bara dansar till ju!!

Frågan var, hur får jag ljud att sprida sig uppåt? Tänkte att det måste finnas högtalare som är utformade som stavar, kanske som en mikrofon? Då kan jag borra ett hål i mitt tak och sätta in högtalaren där. Hittar tyvärr inget bra på nätet.

Har redan pratat med brf styrelsen som bad mig tala med föreståndarinnan. Men eftersom hon är dum i huvet vill jag svara på samma sätt. Som en dum jävel.
Citera
2013-10-07, 12:53
Bannlyst
Har du ljudsystem i bilen och en kraftig förstärkare i huset?

Koppla ur basarna
Ställ dem bakom soffan
Vrid upp volymen.

Du kommer vara vräkt inom en dag!
Citera
2013-10-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Har du ljudsystem i bilen och en kraftig förstärkare i huset?

Koppla ur basarna
Ställ dem bakom soffan
Vrid upp volymen.

Du kommer vara vräkt inom en dag!

Bästa svaret hittills. Är det verkligen ett dagis ovanför dig så finns det lagar och regler de följer. Börjar du störa dem med diverse ljud för att ge igen så kommer du få anmälningar på dig. Klaga hos hyresföreningen eller bostadsrättsföreningen eller hos kommunen. Att hon svarade som en ragata kan ju berott på hur du själv framstod ?! Antagligen var du arg och det funkar inte, en vettig dialog bygger på att man kan uttrycka sig sakligt och respektfullt.
Citera
2013-10-07, 12:59
Medlem
YuliaUkrs avatar
Varning för nybyggda bostadsrätter. Min syster bor i Enköping, där har man stora problem i bostadsområdena Romberga och Västerleden/Lillsidan zigenare somalier knarkare white trash och stök stök. Men nu kommer det värsta den som hamnat där och flyr köper ofta en bostadsrätt, Enköpings kommun har nu fyllt alla tänkbara lägenheter med invandrare och stök. Nu köper kommunen många nybyggda bostadsrätter att användas till sociallägenheter.

Alltså den som dyrt köper en nybyggd bostadsrätt för att fly från oro och stök kanske får eländet till grannar, och får naturligtvis mycket svårt att sälja och få igen pengarna när det blir så.

Uppsala kommun som börjar likna Rosengård i vissa förorter lär vara inne på samma spår, man har köpt 600 otroligt men sant bostadsrätter att ha till socialfall och invandrare.
Citera
2013-10-07, 13:02
Medlem
Vill klargöra att jag inte har några grannar förutom förskolan som blir störda. Har bara trapphuset vägg i vägg, klart det kan bli lite pinsamt att grannarna hör mina porrljud men jag är inte en person som skäms så lätt. Jag tror inte barnen blir störda av basljud. Det måste vara ett störande ljud som en testsignal, porr eller jävligt irriterande techno!
Citera
2013-10-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Bästa svaret hittills. Är det verkligen ett dagis ovanför dig så finns det lagar och regler de följer. Börjar du störa dem med diverse ljud för att ge igen så kommer du få anmälningar på dig. Klaga hos hyresföreningen eller bostadsrättsföreningen eller hos kommunen. Att hon svarade som en ragata kan ju berott på hur du själv framstod ?! Antagligen var du arg och det funkar inte, en vettig dialog bygger på att man kan uttrycka sig sakligt och respektfullt.

Det var därför jag blev sur av hennes svar. För jag sitter själv i styrelsen och gick därmed dit med en jävligt lugn ton och förklarade min situation samt sa att om de skulle flytta lekrummet eller sätta en matta i rummet så skulle jag vara ytterst tacksam.
Citera
2013-10-07, 14:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuliaUkr
Varning för nybyggda bostadsrätter. Min syster bor i Enköping, där har man stora problem i bostadsområdena Romberga och Västerleden/Lillsidan zigenare somalier knarkare white trash och stök stök. Men nu kommer det värsta den som hamnat där och flyr köper ofta en bostadsrätt, Enköpings kommun har nu fyllt alla tänkbara lägenheter med invandrare och stök. Nu köper kommunen många nybyggda bostadsrätter att användas till sociallägenheter.

Alltså den som dyrt köper en nybyggd bostadsrätt för att fly från oro och stök kanske får eländet till grannar, och får naturligtvis mycket svårt att sälja och få igen pengarna när det blir så.

Uppsala kommun som börjar likna Rosengård i vissa förorter lär vara inne på samma spår, man har köpt 600 otroligt men sant bostadsrätter att ha till socialfall och invandrare.

Då kanske vi tillslut kommer börja få bukt med skitpolitiken, nu när det börjar drabba det "finare" folket.
Citera
2013-10-07, 15:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
123, ok 4?
Lag på tjugotrenollnoll elr regel bland föreningar?

Nån lag finns inte som reglerar detta (annat än möjligtvis störande av allmänfriden eller vad det nu kallas).

Många hyresvärdar har som regel att efter 22 så ska det vara "natt"/"sova" tyst.
Vissa kör 21 andra 23, men oavsett detta så får du inte störa dina grannar oavsett vad klockan är, det som är är att dagtid så får man så illa lov acceptera lite mer ljud (ljud som ingår i normalt brukande av bostaden, tex duscha, tvätta, lekande barn osv).
Citera
2013-10-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesan
Det var därför jag blev sur av hennes svar. För jag sitter själv i styrelsen och gick därmed dit med en jävligt lugn ton och förklarade min situation samt sa att om de skulle flytta lekrummet eller sätta en matta i rummet så skulle jag vara ytterst tacksam.

Ja då låter det som en ragata. Hon kan ju ha reagerat som hon gjorde för att hon kände sig anklagad och det är ingen trevlig känsla, men försök framföra dina åsikter på vänligt sätt tills du får svar, både från kvinnan och från dem som hyr ut lägenheten/lokalen till dagis.
Citera
2013-10-07, 17:11
Medlem
Poke53281s avatar
Du är kört TS.

I Sverige finns bara en regel: Barn & gifta par har högre status än en singel.
"Won´t ANYONE think of the children", dom vill nog inte annat än att du flyttar.

Lycka till! (Personligen hoppas jag du vinner).
Citera
2013-10-07, 17:27
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesan
Jag tänkte att porr biter bäst. Musik kanske ungarna bara dansar till ju!!

Frågan var, hur får jag ljud att sprida sig uppåt? Tänkte att det måste finnas högtalare som är utformade som stavar, kanske som en mikrofon? Då kan jag borra ett hål i mitt tak och sätta in högtalaren där. Hittar tyvärr inget bra på nätet.

Har redan pratat med brf styrelsen som bad mig tala med föreståndarinnan. Men eftersom hon är dum i huvet vill jag svara på samma sätt. Som en dum jävel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Riktat_ljud
Det finns alltså två tekniker för riktat ljud, ultraljudshögtalare och planvågshögtalare. En bieffekt av att använda ultraljudshögtalare är att barnen kommer bli uppätna av fladdermöss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in