Har ett 18 årigt flyktingbarn under mig. Ser ut att komma från Afghanistan. Har haft kompisgäng över ett antal gånger och suttit uppe på vardagar och skrikigt och gormat. Är rätt lyhört där jag bor så hör väldigt mycket. Sen verkar det vara någon med folk från Mellanöstern och att tävla i att överösta varandra?
Har pratat med honom en gång och bett han sänka volymen på stereon. Rätt dålig på svenska men han förstod vad jag sa (han sänkte). Dagen efter (söndag) var det filmkväll (komedi) och självklart var alla hans vänner där och skrattade högt så att lilla jag höll mig vaken till 01:30... Stod jag inte ut längre och rinde störningsjouren...
Det blev tyst ett tag. Men kompisarna hans har varit över efter det. Inatt verkade nån sova över hos honom. Väcktes 02:30... Ville vara schysst och vänta ett tag. Men runt 03:10 stod jag inte ut längre utan ringde till störningsjouren. De svarade dock inte! Ringde ca 7 ggr utan framgång. 03:30 blev det iaf tyst (de somnade väl då antar jag).
I morse snacka jag med störningsansvarige hos min hyrsevärd och berättade för honom om min jobbiga granne. Kändes dock inte som om han tog mig på allvar... Är så jobbigt att få störd nattsömn sen gå till jobbet dagen efter när ens granne kan bete sig hur som helst och inte jobbar
Hur ska jag gå vidare med detta? Om det inte blir bättre alltså? Ska jag vända mig till Hyresnämnden eller miljökontoret? Vad tycker ni? Tack på förhand!