2013-10-06, 11:59
Avslutad
Hej!

Jag har en fundering om serveregler i tennis. Stämmer detta?

Vid varje boll har man två chanser på sig. Om boller nuddar nät och sedan "går in" räknas inte serven men man får en extra chans. Man kan få hur många extra chanser som helst.
Citera
2013-10-06, 12:54
Medlem
Underbart att se Nole vinna i finalen mot Nadal.
Citera
2013-10-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandblov
Hej!

Vid varje boll har man två chanser på sig. Om boller nuddar nät och sedan "går in" räknas inte serven men man får en extra chans. Man kan få hur många extra chanser som helst.

Ja det stämmer.
Citera
2013-10-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandblov
Hej!

Vid nätserve och bollen träffar serverutan sedan så får man serva om.
Sen får man extra chanser om man servar i rutan och bollen går in samt domaren dömmer ut den,
men en apparat som heter hawkeye dömmer in den efter att man protesterat.
Citera
2013-10-06, 19:36
Medlem
BleAivanos avatar
Som vanligt så presterar Arvidsson uselt.

Denna gång blev det respass i andra kvalomgången mot 199-rankad Tjeckiska,
Renata Voracova född 1983. Renata har som bäst varit rankad 74 i November 2010.
Citera
2013-10-06, 21:36
Medlem
Cilangs avatar
Starkt av Djokovic att vinna i två raka mot Nadal, jag tror han är riktigt motiverad nu! Kul att Tecau/Miriny fick vinna en femhundring också. Shanghai nästa, och det ser ut som att Djokovic och Federer kommer mötas tidigt. Kan bli kul, även om jag inte tror att Federer har så mycket att bjuda på mot Djokovic. Såg dessutom att Federer kommer spela dubbel med hemmaspelaren Ze Zhang (rankad 193 i singel och 431 i dubbel). Undrar hur mycket betalt han fick för det... Lindstet kör med Pospisil och de vinner säkert första matchen, men det blir tufft mot Paes/Nestor som har goda chanser att gå långt och kanske till och med vinna.
Citera
2013-10-06, 21:54
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Vad blev det av Robin Söderling?
Citera
2013-10-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Vad blev det av Robin Söderling?
Sjukpensionär.
Citera
2013-10-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Som vanligt så presterar Arvidsson uselt.

Denna gång blev det respass i andra kvalomgången mot 199-rankad Tjeckiska,
Renata Voracova född 1983. Renata har som bäst varit rankad 74 i November 2010.

Vad som hänt med Sofia Arvidsson är en gåta för mig. Hon spelade sin bästa tennis i hela sin karriär förra säsongen och nu har hon klappat ihop helt och hållet. Ytterst märkligt. Jag undrar hur det är med motivationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Starkt av Djokovic att vinna i två raka mot Nadal, jag tror han är riktigt motiverad nu! Kul att Tecau/Miriny fick vinna en femhundring också. Shanghai nästa, och det ser ut som att Djokovic och Federer kommer mötas tidigt. Kan bli kul, även om jag inte tror att Federer har så mycket att bjuda på mot Djokovic. Såg dessutom att Federer kommer spela dubbel med hemmaspelaren Ze Zhang (rankad 193 i singel och 431 i dubbel). Undrar hur mycket betalt han fick för det... Lindstet kör med Pospisil och de vinner säkert första matchen, men det blir tufft mot Paes/Nestor som har goda chanser att gå långt och kanske till och med vinna.

Ifall det skulle fortsätta gå knackigt för Federer och han bestämmer sig för at sluta så hoppas jag att han slutar enbart i singel och kör vidare i dubbel. Men det lär ju inte hända, men jag hoppas det. Jag tycker mer spelare borde göra så. Dubbel är inte alls lika krävande fysiskt som singel är. Dagens singeltennis är ju helt sjukt tuff dessa dagar.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-06 kl. 23:45.
Citera
2013-10-07, 12:37
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ifall det skulle fortsätta gå knackigt för Federer och han bestämmer sig för at sluta så hoppas jag att han slutar enbart i singel och kör vidare i dubbel. Men det lär ju inte hända, men jag hoppas det. Jag tycker mer spelare borde göra så. Dubbel är inte alls lika krävande fysiskt som singel är. Dagens singeltennis är ju helt sjukt tuff dessa dagar.

Skulle vara fantastiskt om han gör så. I singel kommer han troligtvis inte kunna vara med i toppen i så många år till, men i dubbel kommer han kunna vara bland de allra bästa i säkert tio år till. Kolla bara på Paes som är 40 år och fortfarande är bland de bästa, om inte den bästa spelaren på dubbeltouren. Federer verkar ju dessutom älska sporten. Och vad bra det vore för dubbeln om det skulle hända. Men nej, jag tror tyvärr inte heller det är särskilt troligt att det blir så.

Nu blir det att njuta av matchen! Bra start i alla fall.
Citera
2013-10-07, 13:20
Medlem
Cilangs avatar
Det tog inte lång tid... Väldigt imponerad av Zhang, får nästan säga att han var matchens spelare. Dodig/Melo nästa, de har bra chans att vinna den också.
Citera
2013-10-07, 13:21
Medlem
Federer/Zhang krossade Anderson/Tursunov. Ganska underhållande match, Zhang imponerade och var planens bästa spelare, kul att se att motivation är viktigt, detta är väl nog hans största stund i sin karriär så det gäller att han spelar bra och det gjorde han. I nästa match väntar Dodig/Melo, det blir mycket svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in