Citat:
Det var på tiden att Bitcoin fick lite drama. När lär det gå. Frågan är hur långt. Fram tills nu så har vi i princip haft ett halvår av enbart goda nyheter. Viktigt att notera att det inte var något tekniskt i Silk Road-konceptet som ledde till dess fall. Så Bitcoin har inte misslyckats, bara DPR. Detta är ett stort gupp i vägen, men vi kommer finna en botten, och sedan kommer bitcointåget fortsätta framåt. Bitcoin har överlevt betydligt värre kriser.
Det finns dock en uppsida för priset av den här nyheten också. Den stora frågan är vad som händer med de bitcoins som var hos SR. Vad kommer FBI göra med de coins de tagit i beslag? Har DPR en gigantisk stash någonstans som nu aldrig kommer komma tillbaka i cirkulation? Hur mycket har utbudet egentligen minskat? Ingen vet, men om mängden är betydande så kommer det avspegla sig i priset och åtminstone dämpa nedgången.
Det finns 2 saker jag hoppas hårt på nu den närmaste framtiden:
1. Att DPR har en brainwallet med sjukt mycket bitcoins i. Det skulle vara ett extremt bra exempel på Bitcoins styrka om det kommer fram i media att internets största droglangare fortfarande är god för flera miljoner, och att amerikanska staten inte kan göra något för att få tag i dem.
2. Att källkoden till Silk Road läcker ut.
Det finns dock en uppsida för priset av den här nyheten också. Den stora frågan är vad som händer med de bitcoins som var hos SR. Vad kommer FBI göra med de coins de tagit i beslag? Har DPR en gigantisk stash någonstans som nu aldrig kommer komma tillbaka i cirkulation? Hur mycket har utbudet egentligen minskat? Ingen vet, men om mängden är betydande så kommer det avspegla sig i priset och åtminstone dämpa nedgången.
Det finns 2 saker jag hoppas hårt på nu den närmaste framtiden:
1. Att DPR har en brainwallet med sjukt mycket bitcoins i. Det skulle vara ett extremt bra exempel på Bitcoins styrka om det kommer fram i media att internets största droglangare fortfarande är god för flera miljoner, och att amerikanska staten inte kan göra något för att få tag i dem.
2. Att källkoden till Silk Road läcker ut.
Givetvis lär det fortsätta med handel över TOR, det tror jag. Nu finns det nog även en möjlighet att tjäna en slant om man prickar in rätt. Jag tänker inte chansa dock, men nog lär det gå upp igen om bara någon dag max tror jag.
Mest irriterad är jag på sättet han åkte dit. Men jag tror absolut inte bitcoins eller sidor liknande silkroad är ute ur leken än. Knappast!
Men nog lär det kunna bli en del drama om det här. Det skall bli kul att följa även om det hade kunnat fått ske imorgon istället..
.