Citat:
Ursprungligen postat av
Attjagorkar
Din poäng är alltså att man inte kan vara successiv målare om man torskat? Det vet jag inte riktigt om jag håller med om. Syns du och lägger bra saker skiter jag fullständigt i dina skulder till kronofogden.
Ja ungefär som att säga att man är en cool bankrånare fast man har suttit på Tidaholm 2 gånger fastän man blivit bättre på bankrån. Ja, förvisso är det väl sant att konsten att råna banker kanske har blivit bättre men som helhet handlar det ju också om att komma därifrån och få njuta av stålarna.
Om vi översätter det här till lilla Johan och Mohammed, både finniga tonåringar utan någon vettig uppfostran och bra familj. De glider ut och skriver "OLA" och åker dit gång på gång. Deras tag "OLA" ser lite bättre ut för varje gång fast åker bort av klottersanneringen snabbare än vad deras ärende på häktet tar.
Jämför det med någon som inte åker fast och kan vara aktiv. Förresten vad är en bra "piece". Förr kunde man ju se riktigt snygga graffiti målare som hade talang. Det är ju extremt sällan nuförtiden utan ser mest ut något vem som helst kan ha gjort som saknar talang.