2013-10-01, 20:15
Medlem
Hej!

ABE, BST samt BZT är exakt samma person. Samma klotter är gjort med samma sprayburk.

Nu har jag några frågor.

1. Vem är det ?
2. Har denne person ett arbete? Det är ganska fantastiskt att man orkar springa omkring och klottra en signatur på telefonstolpar osv runt halva stan och ändå inte få betalt för det, så hur finansierar man det hela?
3. Vad tycker Ni övriga här om klottrare som ger sig på lekplatser för småbarn? Är det koolt eller är man tönt då?
4. Vad står ABE för, är det någon arab? BST och BZT?
5. Vad händer när dessa åker fast? Eller är personer som dessa typ redan i registret hos polisen och är därmed redan uteslutna ur det civila samhället?
Senast redigerad av decieversyndrome 2013-10-01 kl. 20:20.
Citera
2013-10-01, 20:25
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decieversyndrome
Hej!

ABE, BST samt BZT är exakt samma person. Samma klotter är gjort med samma sprayburk.

Nu har jag några frågor.

1. Vem är det ?
2. Har denne person ett arbete? Det är ganska fantastiskt att man orkar springa omkring och klottra en signatur på telefonstolpar osv runt halva stan och ändå inte få betalt för det, så hur finansierar man det hela?
3. Vad tycker Ni övriga här om klottrare som ger sig på lekplatser för småbarn? Är det koolt eller är man tönt då?
Hej!

En fråga. Det måste vara en ganska stor sprayburk om det är gjort med exakt samma sprayburk?

1. Det är ingen som vet.
2. Man brukar sälja heroin för att kunna finansiera sitt färgmissbruk.
3.Jag tycker det är coolt. Det gäller att småbarn blir färgmissbrukare så tidigt som möjligt.
Senast redigerad av ungtkaffe 2013-10-01 kl. 20:27.
Citera
2013-10-01, 20:25
Medlem
muntiis avatar
Det är inte en person
Citera
2013-10-01, 20:26
Medlem
horses avatar
Citat:
Hej!

Abe & Bst är verkligen INTE samma person, det är två helt olika crews med olika medlemmar.
Citera
2013-10-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Abe & Bst är verkligen INTE samma person, det är två helt olika crews med olika medlemmar.

Det är exakt samma person. Samma handstil, samma färgburk. Man ser att färgens avtryck är densamma samt är klottret precis intill varandra. Det är uppenbart att ABE, BST, BZT, antingen hjälper varandra eller är exakt samma person.
Citera
2013-10-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Hej!

En fråga. Det måste vara en ganska stor sprayburk om det är gjort med exakt samma sprayburk?

1. Det är ingen som vet.
2. Man brukar sälja heroin för att kunna finansiera sitt färgmissbruk.
3.Jag tycker det är coolt. Det gäller att småbarn blir färgmissbrukare så tidigt som möjligt.

1. Klart att man vet. Varför är man feg som klottrare om man ändå vill vara känd genom sitt klotter. Sitter man hos kronofogden kan man väl åtminstone få glänsa någonstans kan man ju tycka.

3. Jag förstod nästan direkt att du tyckte det var koolt =).
Citera
2013-10-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Jeeesuz, jag ser fan hellre att det inte klottras alls än att det som klottras ser ut sådär.
ser ut som en analfabet hållit i spayburken "öh men vafaan hur såg nu stora A ut???"...
Citera
2013-10-01, 21:03
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottis1488
Finns det några målare här då i trestadsområdet? Vänersborg, trollhättan, uddevalla? Tycker det har blivit väldigt tråkigt på väggarna här, mycket buffning osv, var ute ett tag i vintras senast..
Det har blivit tråkigt som fan här haha

Jag var i Vänersborg i somras och det enda jag såg var en toypiece synbar från stationen, bra spot men dåligt utfört. Du har nog störst chans att få tag i någon i Göteborg eftersom varken Trollhättan, Vänersborg eller Uddevalla verkar ha någon seriös scen.

Angående king this och king that.. Man kan kalla sig kung bäst man vill, det finns få kungar och det vet dom som håller koll på vad som händer.. Sedan tycker jag inte att man automatiskt ska bli kronad kung för att man var aktiv förr.
Senast redigerad av Attjagorkar 2013-10-01 kl. 21:07.
Citera
2013-10-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Jag var i Vänersborg i somras och det enda jag såg var en toypiece synbar från stationen, bra spot men dåligt utfört. Du har nog störst chans att få tag i någon i Göteborg eftersom varken Trollhättan, Vänersborg eller Uddevalla verkar ha någon seriös scen.

Angående king this och king that.. Man kan kalla sig kung bäst man vill, det finns få kungar och det vet dom som håller koll på vad som händer.. Sedan tycker jag inte att man automatiskt ska bli kronad kung för att man var aktiv förr.

Kan man säga tillhöra scenen om man är en fjant som åkt fast tidigare?

Jag tycker man borde ha högre rank om man inte har åkt dit. Jag menar, vad är det för sport att säga "jaha, nu åkte jag dit igen och kronofogden kan ändå inte göra något då de jag redan är listad där sedan länge". Är man inte rätt poänglös som klottrare ?
Citera
2013-10-01, 21:14
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Kan man säga tillhöra scenen om man är en fjant som åkt fast tidigare?

Jag tycker man borde ha högre rank om man inte har åkt dit. Jag menar, vad är det för sport att säga "jaha, nu åkte jag dit igen och kronofogden kan ändå inte göra något då de jag redan är listad där sedan länge". Är man inte rätt poänglös som klottrare ?

Din poäng är alltså att man inte kan vara successiv målare om man torskat? Det vet jag inte riktigt om jag håller med om. Syns du och lägger bra saker skiter jag fullständigt i dina skulder till kronofogden.
Citera
2013-10-01, 21:15
Medlem
Randomshunos avatar
Citat:
Det är exakt samma person. Samma handstil, samma färgburk. Man ser att färgens avtryck är densamma samt är klottret precis intill varandra. Det är uppenbart att ABE, BST, BZT, antingen hjälper varandra eller är exakt samma person.
Dom kör ihop, inte mer med det.
Citera
2013-10-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Din poäng är alltså att man inte kan vara successiv målare om man torskat? Det vet jag inte riktigt om jag håller med om. Syns du och lägger bra saker skiter jag fullständigt i dina skulder till kronofogden.

Ja ungefär som att säga att man är en cool bankrånare fast man har suttit på Tidaholm 2 gånger fastän man blivit bättre på bankrån. Ja, förvisso är det väl sant att konsten att råna banker kanske har blivit bättre men som helhet handlar det ju också om att komma därifrån och få njuta av stålarna.

Om vi översätter det här till lilla Johan och Mohammed, både finniga tonåringar utan någon vettig uppfostran och bra familj. De glider ut och skriver "OLA" och åker dit gång på gång. Deras tag "OLA" ser lite bättre ut för varje gång fast åker bort av klottersanneringen snabbare än vad deras ärende på häktet tar.

Jämför det med någon som inte åker fast och kan vara aktiv. Förresten vad är en bra "piece". Förr kunde man ju se riktigt snygga graffiti målare som hade talang. Det är ju extremt sällan nuförtiden utan ser mest ut något vem som helst kan ha gjort som saknar talang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in