2013-10-01, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ordagrant från artiklen

Men om uppgiften skulle komma av smset eller nåt annat är oklart. Smset nämns iaf inte i samband med det uttalandet.

Inget fel i att du så gärna vill ha ett erkännande, men du får nog vänta till Torsdag.
Aftonbladet, ifall du tror på dom, skriver så här i sin senaste artikel:

Citat:
I ett textmeddelande till exhustrun, mamman till de döda barnen, ska han delvis ha tagit på sig skulden.

Enligt flera av varandra oberoende uppgiftslämnare skrev han: ”Hämnden är ljuv”.

SMSet:, "hämnden är ljuv" skall enligt AB alltså vara mannens erkännande i sin flykt, i en bil
genom Sverige. Ta inte denna tidning alltför seriöst, en fruktansvärd tragedi i sig är inte hemsk
nog, utan här börjar man prata om igenspikade fönster och dörrar och bortplockade stegar,
det har också flera uppgiftslämnare sagt till aftonbladet.
Citera
2013-10-01, 15:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Inget fel i att du så gärna vill ha ett erkännande, men du får nog vänta till Torsdag.
Aftonbladet, ifall du tror på dom, skriver så här i sin senaste artikel:

SMSet:, "hämnden är ljuv" skall enligt AB alltså vara mannens erkännande i sin flykt, i en bil
genom Sverige. Ta inte denna tidning alltför seriöst, en fruktansvärd tragedi i sig är inte hemsk
nog, utan här börjar man prata om igenspikade fönster och dörrar och bortplockade stegar,
det har också flera uppgiftslämnare sagt till aftonbladet.

Håller med dig här, många rykten i omlopp. Han kan lika gärna ha startat branden och bara sonika stängt dörren efter sig, eller knappt det. (Inte för att det skulle vara förmildrande.)

Det går oerhört fort när en eld flammar upp, så för att en liten unge (9 år?) ska ta sig ut krävs nog att antingen dörr eller fönster går att öppna. Riktigt små barn brukar tyvärr gömma sig, deras impuls är inte att ta sig ut.
Citera
2013-10-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Håller med dig här, många rykten i omlopp. Han kan lika gärna ha startat branden och bara sonika stängt dörren efter sig, eller knappt det. (Inte för att det skulle vara förmildrande.)

Det går oerhört fort när en eld flammar upp, så för att en liten unge (9 år?) ska ta sig ut krävs nog att antingen dörr eller fönster går att öppna. Riktigt små barn brukar tyvärr gömma sig, deras impuls är inte att ta sig ut.

Ingen har tänkt på att barnen kanske var drogade och omtöcknade innan branden startades och han stack sin väg. Men de mindre barnen kanske då var mer påverkade än den äldre flickan, som kvicknar till och tar sig ut. Låser upp ytterdörren bara?
Citera
2013-10-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Ingen har tänkt på att barnen kanske var drogade och omtöcknade innan branden startades och han stack sin väg. Men de mindre barnen kanske då var mer påverkade än den äldre flickan, som kvicknar till och tar sig ut. Låser upp ytterdörren bara?

Dom kan mycket väl ha varit drogade, kanske hade han spärrat ytterdörren bara på något sätt och att hon tog sig ut genom ett fönster istället eller likande.
Citera
2013-10-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Dom kan mycket väl ha varit drogade, kanske hade han spärrat ytterdörren bara på något sätt och att hon tog sig ut genom ett fönster istället eller likande.
Hur hemskt det än låter så hoppas jag att dom var drogade
Citera
2013-10-01, 16:02
Medlem
Rampljus-horans avatar
Jag kan ju ingenting om juridik men har sett att han är anhållen misstänkt för mord och mordbrand. Vad jag undrar är om omständigheterna ändå måste anses som extrema då dessa barn faktiskt stod under hans omvårdnad - han var ju en av deras vårdnadshavare och är (var) ju således ansvarig för deras välmående osv. Jämför med ett "vanligt" mord t ex. där exempelvis inte minderåriga är brottsoffer.
Citera
2013-10-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ursäkta mig, men fy fan vad äcklad jag blir av alla skriverier i denna tråd som handlar om LD's sinnestillstånd. Hon är för fan bara ett brottsoffer i detta ofantligt tragiska brott. Ett brottsoffer och inget annat.

Att överhuvudtaget diskutera att hon ens bär ett uns av ansvar för att hon inte tidigare "upptäckt" att GM var kapabel att utföra denna tragedi, är ju bara fruktansvärt empatilöst och osmakligt.

Då kan man ju samtidigt resonera som så att alla fruar som blir mördade av sina män själva har ett ansvar för att de blivit brottsoffer. Jag menar, att om man skall diskutera som vissa här i tråden, så borde ju fruarna mycket tidigare ha märkt att deras män var kapabla att mörda dem, och som följd av det lämnat dem lång tid innan de vart mördade.

Som sagt jag blir äcklad av alla empatilösa diskussioner rörande LD som pågår här i tråden.

EXAKT!Blir så jävla trött på resonemang som tex The Riddler eller vad hen nu kallar sig för. "Hur kan hon skaffa inte bara 1 utan 3 barn med denna psykopat". Det resonemanget är ju i så fall applicerbart på snart när alla brottsoffer. Varför umgicks den och den i det umgänget, varför gick hon på den festen. Att någon ska göra något som ens kommer i närheten av detta står inte direkt i pannan på folk. Många är knepiga men ytterst få gör något som det här! Idiot den där Riddler.

Kan ingen skaka fram en tillförlitlig bild på avskummet, har han tillbringat hela livet i fotoskugga?
Citera
2013-10-01, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Jag kan ju ingenting om juridik men har sett att han är anhållen misstänkt för mord och mordbrand. Vad jag undrar är om omständigheterna ändå måste anses som extrema då dessa barn faktiskt stod under hans omvårdnad - han var ju en av deras vårdnadshavare och är (var) ju således ansvarig för deras välmående osv. Jämför med ett "vanligt" mord t ex. där exempelvis inte minderåriga är brottsoffer.
Självfallet är beroendeställningen och försvarslösheten försvårande. Något annat än vård eller livstids fängelse kan inte komma i fråga.
Citera
2013-10-01, 16:07
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ordagrant från artiklen

Men om uppgiften skulle komma av smset eller nåt annat är oklart. Smset nämns iaf inte i samband med det uttalandet.
Men jag inbillar mig att advokatens ord: "Jag vet hans inställning" tyder på att han erkänt, annars borde väl en advokat vara rätt snabb med att meddela om klienten anser sig oskyldig?
Jag kan mycket väl ha fel, men för mig känns det som en tolkning av sms:et och andra uppgifter som kommit fram, i syfte att få till en slagkraftig rubrik. AB är ju ändå en kvällstidning som strävar efter att sälja lösnummer.

Förstår annars inte vem han skulle haft chans att yttrat ett erkännande till och till vilket syfte, särskilt om man ser till att försvararen talar om att ett ställningstagande inför misstankarna kommer att presenteras först imorgon (eller om det var på torsdag).

Sedan sa ju försvararen att han inte hade tillåtelse att berätta, även om han visste sin klient, ers skithögs, inställning.
Citera
2013-10-01, 16:13
Medlem
http://allehanda.se/start/kramfors/1.6333859-mordade-barnens-mamma-fran-kramfors
Citera
2013-10-01, 16:17
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutters
http://allehanda.se/start/kramfors/1.6333859-mordade-barnens-mamma-fran-kramfors

Citat ur artikeln.

Citat:
Mamman till de två små pojkar som i helgen brändes inne i en stuga i Dalarö, Stockholm, är uppvuxen i ett samhälle utanför Kramfors.

Ett samhälle där många i dag känner stor bestörtning.

Mamman tog bland annat examen vid Ådalsskolan i mitten av 1990-talet innan hon flyttade söderut.

På hennes Facebook-sida finns nu två tända ljus och massor av kondoleanser från vänner runt om i landet.
Citera
2013-10-01, 16:22
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutters
"Mamman tog bland annat examen vid Ådalsskolan i mitten av 1990-talet innan hon flyttade söderut."

Väldigt relevant. Vilket scoop han hittat den där journalisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in