2013-10-01, 12:40
Medlem
CrilleKexs avatar
Ursäkta mig, men fy fan vad äcklad jag blir av alla skriverier i denna tråd som handlar om LD's sinnestillstånd. Hon är för fan bara ett brottsoffer i detta ofantligt tragiska brott. Ett brottsoffer och inget annat.

Att överhuvudtaget diskutera att hon ens bär ett uns av ansvar för att hon inte tidigare "upptäckt" att GM var kapabel att utföra denna tragedi, är ju bara fruktansvärt empatilöst och osmakligt.

Då kan man ju samtidigt resonera som så att alla fruar som blir mördade av sina män själva har ett ansvar för att de blivit brottsoffer. Jag menar, att om man skall diskutera som vissa här i tråden, så borde ju fruarna mycket tidigare ha märkt att deras män var kapabla att mörda dem, och som följd av det lämnat dem lång tid innan de vart mördade.

Som sagt jag blir äcklad av alla empatilösa diskussioner rörande LD som pågår här i tråden.
Citera
2013-10-01, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ehh?

Vem har sagt att man bara blir psykopat en dag?

GM är psykopat. Han har bara genom sista dagarnas handlande uppvisat full spik på hur en psykopat är.

Du tycks inte veta att psykopati är en av de svåraste diagnoser att ställa INNAN något händer. Tror du en utredning i om någon är psykopat sker bara så där? Knappast! Tror du att en psykopat skulle erkänna sin psykopati och be om hjälp? I psykopatens ögon är psykopaten gud och alla andra hans marionetter i hans liv. Han behöver ingen hjälp, han står över alla andra i sin värld.

Att ta droger eller supa till och sen mörda sina barn utan annat skäl än att man är påverkad hade nog framkommit. Det finns ju trots allt mätning av substanser i kroppen via olika prover. Vet du om såna prover tagits?

du får tro vad du vill. Jag kan inte bry mig mindre. En c-uppsats senare kommer även du komma till insikt.
Du borde ha gått en kurs i läsförståelse innan du blev medlem på ett så stort forum som Flashback. Psykopati är ingen diagnos. Det är karaktäristiska drag som en person under en lång tid uppvisar genom beteendestörningar som t ex att följa de sociala normerna. Bara för att man knullar runt och får barn lite hejhejhallå, så betyder det inte att man är en psykopat. Promiskuös, visst, men knappast psykopat.

Vad jag vet så har inga testresultat framkommit i media ännu men att det kommer genomföras tester på honom kan jag nästan garantera. Ingen av oss som läser, skriver och svarar i tråden vet hur han mår. Han kanske nu har börjat komma till insikt med vad han har gjort och därmed börjat känna en större ångest än vad både du och jag någonsin kommer känna. Såvida du inte planerar att följa i GMs fotspår då dvs.
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, vi ska nog vara försiktiga med att ställa diagnoser utifrån den lilla info vi har.
Sen får vi betänka att män med "psykopatbeteende" kan upplevas som tilldragande trots att man ser tecknen. Kanske just därför?
Vad säjs om den (numera avlidne) sol-och-våraren som från Karsudden som satte in en kontaktannons med rubriken "175 cm tok , charmig, supersnygg slarver f n intagen för att bättra mej söker snygg, intelligent tjej 21-25 år med god ekonomi"
Han fick massor av svar!
Det slutade med en katastrof för den utvalda tjejen.
Det där ringer ingen klocka i mitt smått onyktra sinnestillstånd. Men det är som du säger att man borde vara lite fin i kanten med att ställa diagnoser hit och dit. Så fort något hemskt händer så flockas alla hobbypsykologer och börjar ställa ditten och datten. Men vad fan vet jag, han kanske är psykopat - spelar ju egentligen mindre roll för brottets gärning. Lika fucked up oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Detta är flashback, här diskuterar man möjligheter, teorier och alternativ du vet, tills det oftast kommer fram i media eller på annat vis hur det verkligen ligger till.

Kan absolut vara så att han bara såg svart.
Kan absolut vara på många olika andra vis med.
Jo, jag vet det.
Citera
2013-10-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag undrar om flickstackarn förstod att det var pappan som tänt på? Om inte - hur talar man om det för henne?
Hon kommer väl förmodligen att få bära dessa typiska överlevandeoffers skuldbörda dessutom.
Efter Estonikatastrofen vittnade många överlevande om den skuld de kände för att just de överlevt.
Hur kan livet få vara så grymt mot ett barn?
Svårt att veta om hon förstod att någon tänt på. Mycket troligt att hon får prata med barnpsykologen om det inträffade och sina upplevelser. Visst kommer hon lägga skuld på sig själv. Kommer nog ta många år innan hon förstår hela bilden av situationen. Vi vet inte heller hur mycket hon vet, eller hur mycket de vuxna väljer att berätta för henne ännu.
Citera
2013-10-01, 13:05
Medlem
Ni som skyller på droger kan inte ha mer FEL. I helvete heller att man bränner upp sina egna barn bara för att man har tagit nånn substans. Så jävla väck blir man aldrig

lite märkligt att GM har fått en försvars advokat när han redan har erkänt allihopa på telefon/sms. Vad kan en försvars advokat göra i det här fallet? ABSOLUT ingen ting!! Borde dömas utan advokat då det bara kostar mer för samhället.
Citera
2013-10-01, 13:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escada2
Ni som skyller på droger kan inte ha mer FEL. I helvete heller att man bränner upp sina egna barn bara för att man har tagit nånn substans. Så jävla väck blir man aldrig

lite märkligt att GM har fått en försvars advokat när han redan har erkänt allihopa på telefon/sms. Vad kan en försvars advokat göra i det här fallet? ABSOLUT ingen ting!! Borde dömas utan advokat då det bara kostar mer för samhället.

Vi vet inte om han erkänt, olika medier skriver olika saker.
Citera
2013-10-01, 13:11
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Nu funkar det inte så och det vet du också. Man får alltid en försvarsadvokat även om du erkänner eller inte. Det är en rättighet alla får ta del av oavsett hur avskyvärt brott man begått.
Citera
2013-10-01, 13:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vem ska avgöra om han behöver advokat? Ska åklagaren avgöra det? I så fall blir många advokater arbetslösa. Det är advokaten som bäst avgör om klienten behöver advokat.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-01 kl. 13:18.
Citera
2013-10-01, 13:15
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:

Jo det finns visst såna droger!
Rohypnol exempelvis!
Finns ett fall,även det i Haninge där förövaren mördade sin styvdotter och våldtog hennes kompis medans hans 6-åriga son låg bredvid i sängen!
HAN var påverkad av Rohypnol och alkohol!
Citera
2013-10-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vi vet inte om han erkänt, olika medier skriver olika saker.
Men det är väl ingen media som skriver att han förnekar det heller ??
från AB idag
Citat:
Erkände dådet
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen erkänt att han tänt eld på fritidshuset för att hämnas på sitt ex för separationen med mamman till barnen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567345.ab
Citera
2013-10-01, 13:26
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men det är väl ingen media som skriver att han förnekar det heller ??
från AB idag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567345.ab

Absolut inte. Men andra medier skriver inte att han erkänt och det borde dom göra om det var så? Jag är lite skeptisk än så länge. Men stämmer det är det ju "bra" eller hur man nu ska uttrycka sig i sammanhanget
Citera
2013-10-01, 13:34
Medlem
"Advokat Sargon De Basso var i går kväll i kontakt med sin klient via telefon.

– Jag kan bara bekräfta att jag varit i kontakt med honom och att vi kommer att träffas personligen. Sedan är det ett inplanerat förhör på onsdagen där han ska redovisa sin inställning. Och han har en inställning i sakfrågan, det är allt jag kan säga, säger Sargon De Basso." till Aftonbladet.

Att han skulle erkänt har inte konfirmeras från polisen
Citera
2013-10-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Absolut inte. Men andra medier skriver inte att han erkänt och det borde dom göra om det var så? Jag är lite skeptisk än så länge. Men stämmer det är det ju "bra" eller hur man nu ska uttrycka sig i sammanhanget
Men nånstans måste ju uppgiften komma ifrån! Sen kan säkert GM ångra sig och komma på att det kanske inte var så smart att erkänna, och komma valsandes med nån bortföklaring att han erkänt pga av chocken, eller nåt!
DN skriver såhär idag
Citat:
– Jag vet hans inställning, men åklagaren vill att vi väntar till efter häktningsförhandlingen på torsdag innan vi går ut med några sådana uppgifter, säger försvarsadvokat Sargon De Basso.
http://www.dn.se/nyheter/krisstod-pa-barnens-skola/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in