2013-10-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutters
http://allehanda.se/start/kramfors/1.6333859-mordade-barnens-mamma-fran-kramfors
Hög nivå på journalistiken:

"den överlevande dottern som överlevde"
Citera
2013-10-01, 16:28
Medlem
Har han inte erkänt så kommer han nog att göra det, annars så kommer bevisningen fälla honom. En stackars lite flicka överlevde detta som sätter spår i henne resten av hennes liv
Att han varit i stugan med sina 3 barn tänt på för att sedan dra vidare till öland , sedan försöka ta sitt liv eller vad han nu försökte sig på (inte ens det klarade han av det jävla aset)
Nä detta är ett kräk som inte kunde acceptera att barnens mamma gått vidare för detta skulle han ta livet av alla barnen som straff.
Citera
2013-10-01, 16:30
Medlem
LeffeOes avatar
Är det någon som vet vad den misstänkte GM heter?
Citera
2013-10-01, 16:31
Medlem
Hur kunde mamman skaffa tre barn med den psykopaten? Har hon fler ungar än med mordbrännaren?
Citera
2013-10-01, 16:35
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Är det någon som vet vad den misstänkte GM heter?

https://www.flashback.org/sp45476006
Citera
2013-10-01, 16:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Jag kan mycket väl ha fel, men för mig känns det som en tolkning av sms:et och andra uppgifter som kommit fram, i syfte att få till en slagkraftig rubrik. AB är ju ändå en kvällstidning som strävar efter att sälja lösnummer.

Förstår annars inte vem han skulle haft chans att yttrat ett erkännande till och till vilket syfte, särskilt om man ser till att försvararen talar om att ett ställningstagande inför misstankarna kommer att presenteras först imorgon (eller om det var på torsdag).

Sedan sa ju försvararen att han inte hade tillåtelse att berätta, även om han visste sin klient, ers skithögs, inställning.
Polisen brukar vara rätt bra på att ge hemlig information till tidningar...
Citera
2013-10-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Inget fel i att du så gärna vill ha ett erkännande, men du får nog vänta till Torsdag.
Aftonbladet, ifall du tror på dom, skriver så här i sin senaste artikel:

SMSet:, "hämnden är ljuv" skall enligt AB alltså vara mannens erkännande i sin flykt, i en bil
genom Sverige. Ta inte denna tidning alltför seriöst, en fruktansvärd tragedi i sig är inte hemsk
nog, utan här börjar man prata om igenspikade fönster och dörrar och bortplockade stegar,
det har också flera uppgiftslämnare sagt till aftonbladet.
I den senaste artikeln om smset, länkas det även till tidigare artikeln om erkännandet, där mannen erkänt att han tänt på! Men om du inte tror på AB, varför hänvisar du då till deras senaste artikel?? Lite korkat faktiskt!
Det står även i allehanda här om de igenspikade fönstren
http://allehanda.se/start/kramfors/1.6333859-mamman-till-mordade-barnen-ar-fran-kramfors
Citat:
Det var under natten mot söndagen som den fruktansvärda händelsen ägde rum. Enligt uppgifter ska den mordmisstänkta pappan då ha spikat för fönstren i den stuga han hyrt i Dalarö. Inne i huset befann sig två yngre pojkar och deras storasyster som är i sjuårsåldern.
Pappan ska ha tagit bort stegen till barnens loftsäng, låst dörren och sedan tänt på huset.
Citera
2013-10-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Hur kunde mamman skaffa tre barn med den psykopaten? Har hon fler ungar än med mordbrännaren?

Tror du på fullaste allvar att hon märkte att han var århundradets psykopat (om han nu är det) med morbida tankar som antagligen skulle bränna upp deras barn, och trots det skaffade tre barn med honom?? Du kanske även tycker att hon är medansvarig till brottet?
Citera
2013-10-01, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
I den senaste artikeln om smset, länkas det även till tidigare artikeln om erkännandet, där mannen erkänt att han tänt på! Men om du inte tror på AB, varför hänvisar du då till deras senaste artikel?? Lite korkat faktiskt!
Det står även i allehanda här om de igenspikade fönstren
http://allehanda.se/start/kramfors/1.6333859-mamman-till-mordade-barnen-ar-fran-kramfors

Lugn, jag antog att AB var den källan som passade dig och därför bjöd jag på ett citat ur den
senast artikeln eftersom du använde dig av ett äldre reportage.

Förutom igenspikade fönster så informerar denna tidning, du just länkade oss läsare om att Mamman tog exameni Ådalsskolan i mitten av 19901-talet. Inte nog med det, allehanda, uppmanar allmänheten
också att hon har facebook, in och skriv kondoleanser där nu alla eller så försöker du
inse att media gjort ett grovt övertramp. Hoppas dom raderar denna artikel som du länkat till
snarast möjligt! Gamar är vad dom är.
Citera
2013-10-01, 17:55
Medlem
Citat:
Lugn, jag antog att AB var den källan som passade dig och därför bjöd jag på ett citat ur den

Förutom igenspikade fönster så informerar denna tidning, du just länkade oss läsare om att Mamman tog exameni Ådalsskolan i mitten av 19901-talet. Inte nog med det, allehanda, uppmanar allmänheten
också att hon har facebook, in och skriv kondoleanser där nu alla eller så försöker du
inse att media gjort ett grovt övertramp. Hoppas dom raderar denna artikel som du länkat till

Tänk att detta blir mitt allra första inlägg/svar på FB som jag läst i så många år. Förutom att det mesta som skrivs här får mig att vilja kräkas då nivån är så förbaskat låg så finns det ändå hopp.

Jag håller med, hoppas de raderar skiten och att gamarna tappar sina fjädrar.

Att gräva fram uppgifter, relevanta uppgifter är en sak men att hänga ut mammor, barn, syskon och brottsoffer är så onödigt. Att hänga ut GM är väl en sak men att hänga ut innan man vet riktigt säkert och nästan bråka om en bild som påstås visa GM för att i nästa sekund påstås vara någon annan och alla källor är så säkra.

Fy satan... De flesta kallar aftonbladet för horan men vad kallar ni de medlemmar som gör övertramp på övertramp och som dras som flugor till händelser som dessa...

Säg vad ni vill, sänk mig om ni vill, skriv vad i helvete som helst till mig, ni som kanske någonstans innerst inne blir en aning träffade, om empatin och självinsikten överlevt era uppmärksamhetssökande tvålsjälar.

Jag kommer inte ta åt mig ändå
Citera
2013-10-01, 18:00
Medlem
Citat:

Nej jag använde mig inte av ett äldre reportage. Som jag skrev tidigare : I den senaste artikeln länkades det till den förra artikeln om erkännandet!
Läste du bara första raden i senaste artikeln??

Citat ur den senaste artikeln:
Citat:
Efter gripandet fördes mannen enligt uppgift till akutmottagningen på länssjukhuset i Kalmar. En polisbil väntade utanför akuten i går förmiddag, och körde därefter till polisstationen i Kalmar.
– Där hölls ett första anhållningsförhör med honom, säger Kjell Lindgren på Stockholmspolisen.
Då delgavs han misstanke för mord i två fall och för mordförsök. Samtidigt ska 40-åringen ha gjort vissa medgivanden. Enligt uppgift till Aftonbladet erkände mannen att det var han som tände på stugan på Dalarö.

Man måste läsa hela artikeln och inte bara rubriken!
Citera
2013-10-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulpan007
Hur hemskt det än låter så hoppas jag att dom var drogade

Jag hoppas också att de var sovandes eller drogade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in