2013-10-01, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
"Hämnden är ljuv" SMSet skickat till barnens mamma, som han vill hämnas på för att hon lämnat honom. Strax efteråt tänder han på huset, låser dörren och lämnar tre små barn att dö i branden...
Vad tror du själv? Molgan som skrivit det? Till ditt försvar så är det tidigt på morgonen så du har väl inte hunnit vakna o börja tänka ännu.

Bortsett ifrån allt det nämnda så spårade polisen honom genom telefonen så den var ju bevisligen inte på avvägar hos någon annan.
Citera
2013-10-01, 08:58
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det där är inte GMs mamma och tvillingbror. Mamman heter *lvy M*ria T*resia född i Danderyd 1942, ogift 1990. Stavade efternamnet med V 1980.
Varför skulle det inte vara GM:s mamma och tvillingbror? Född 1942 i Danderyd, stämmer precis med klassfotot, som är taget 1953 i en skola i Vallentuna. Vallentuna och Danderyd=grannkommuner. Hur blev det så här? Två döda barn i ett utbrunnet hus.
Citera
2013-10-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Har fått höra ryktesvägen, vet inte hur väl källan känner de inblandade, så ta det med en näven salt.
Mamman till barnen är en vanlig, sund, kärleksfull mamma. Lämnade pappan när det uppdagades att han varit otrogen. Pappan blev besatt av att få henne tillbaka, hotade ta livet av sig mm, trots att älskarinnan väntade hans barn. Detta ska vara enda anledningen till att han så brutalt mördat sina barn. Hämnd! Slagit helt slint i huvudet på honom. Källan trodde han ville straffa mamman och få henne må lika dåligt av saknad efter barnen som han mådde av saknad efter henne.
Mamman har i alla fall aldrig förvägrat något umgänge eller velat ha någon vårdnadstvist. Tvärtom så ville hon att dessa 3barn skulle ha bra relation med sin pappa. Precis som hennes äldre här till sin.

Hur kan en vanlig sund människa varit gift med kräket öht? Han kan väl inte blivit en galning över en natt? Nog kan det slå slint, men det här är ju utöver "slå slint"...det här tyder ju på en djupt störd människa.
Citera
2013-10-01, 09:09
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hur kan en vanlig sund människa varit gift med kräket öht? Han kan väl inte blivit en galning över en natt? Nog kan det slå slint, men det här är ju utöver "slå slint"...det här tyder ju på en djupt störd människa.
+1
En sån sjuk jävel som gör nåt så fruktansvärt och egentligen fullkomligt otänkbart måste visat osunda tecken tidigare. Då är det lite svårt för mig att tänka mig att en "sund och normal" kvinna skaffar inte bara ett utan 3 barn med honom.
Citera
2013-10-01, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Men om exfrun begärde skilsmässa pga att älskarinnan blivit gravid så kan det ju inte stämma att skilsmässan gick igenom i december 2012 (efter minst sex månaders obligatorisk betänketid pga barnen) och barnet föddes i september 2013.

Vad har förresren GM eftersom han lyckats skaffa sex barn med tre kvinnor? Eller är det vanligare att grymma idioter lyckas fortplanta sig?

kanske har har haft en riktig supersalami?
Citera
2013-10-01, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
+1
En sån sjuk jävel som gör nåt så fruktansvärt och egentligen fullkomligt otänkbart måste visat osunda tecken tidigare. Då är det lite svårt för mig att tänka mig att en "sund och normal" kvinna skaffar inte bara ett utan 3 barn med honom.
I de allra flesta fall brukar det räcka med en skilsmässa för att komma ifrån en person som visar osunda tecken. Ansökan om skilsmässa gjordes för två år sedan. Perioden efter detta kan ha fått JW att bli mer än måttligt osund, och förvandlingen till en farlig man kan ha skett under den tiden.

Du vill bara dra mamman, som är ett brottsoffer, i smutsen. Är det ett försök att återupprätta GM:s heder och ära? Du kommer att misslyckas.
Citera
2013-10-01, 09:25
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
+1
Ni anar inte hur psykopater kan vara. Charmerande, sociala, trevliga och fina människor utåt men latent sinnessjuka på insidan. Men tecken på galenskap har förstås märkts.
Citera
2013-10-01, 09:34
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I de allra flesta fall brukar det räcka med en skilsmässa för att komma ifrån en person som visar osunda tecken. Ansökan om skilsmässa gjordes för två år sedan. Perioden efter detta kan ha fått JW att bli mer än måttligt osund, och förvandlingen till en farlig man kan ha skett under den tiden.

Du vill bara dra mamman, som är ett brottsoffer, i smutsen. Är det ett försök att återupprätta GM:s heder och ära? Du kommer att misslyckas.
Är du dum i hela huvudet, "Du vill bara dra mamman, som är ett brottsoffer, i smutsen" ?? "Är det ett försök att återupprätta GM:s heder och ära?" ????

På tal om psykopater så dyker mästerdetektiven upp ja...
Citera
2013-10-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Svarar dig och "Blomman" i samma här nu.

Är det då, menar du/ni, barnets rätt att träffa en förälder som förgripit sig sexuellt på dom eller en förälder ( oavsett om det är mor eller far) som mördat den andra föräldern? Menar ni att barnen står och hoppar jämfota och tjatar.. "Jag vill åka och träffa Mamma/pappa som dödade min Pappa/Mamma, alt den som förgrep sig på mig under sju år"?

Att ha egen vårdnad betyder inte att den andra inte har umgängesrätt.

Att förhindra umgängesrätt kan medföra onödiga kostnader för den som nekar det.

JAG hoppas innerligt att han aldrig får se sina barn mer och jag önskar honom ett låååångt liv med ånger och skam och bespottning. Mitt inlägg handlade om rättssaken

Lagen är utformad utifrån barnets rätt till sina föräldrar, inte utifrån föräldrars rätt till sina barn. Med det sagt, så har jag allt för många gånger läst domar där det i domskälen resoneras utifrån föräldrars rätt till sina barn. En rätt som enligt lagstiftning och förarbeten inte finns. SÅ, lag och dom är tyvärr inte alltid överensstämmande. Men det har ju diskuterats i media ett flertal gånger. Om vuxna parter som mördar eller misshandlar sin respektive framför barnen och likväl ändå får behålla kontakten med sina barn. Det till och med uppmuntras av vissa socialsekreterare.
Citera
2013-10-01, 09:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsipulamin
Lagen är utformad utifrån barnets rätt till sina föräldrar, inte utifrån föräldrars rätt till sina barn. Med det sagt, så har jag allt för många gånger läst domar där det i domskälen resoneras utifrån föräldrars rätt till sina barn. En rätt som enligt lagstiftning och förarbeten inte finns. SÅ, lag och dom är tyvärr inte alltid överensstämmande. Men det har ju diskuterats i media ett flertal gånger. Om vuxna parter som mördar eller misshandlar sin respektive framför barnen och likväl ändå får behålla kontakten med sina barn. Det till och med uppmuntras av vissa socialsekreterare.
Brott mot andra föräldern räknas tyvärr inte som brott mot barnet.

Finns det något fall i modern tid där en förälder har begått allvarligt brott mot barnet, t.ex. mordförsök, och fått behålla kontakten?
Citera
2013-10-01, 09:41
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För några år sedan dömdes en kvinna för att ha mördat två små barn och halvt slagit ihjäl deras mamma i Arboga. Motivet var att hon ville ha tillbaka sin expojkvän genom att döda hans nya familj. Ett brott i paritet med detta. Hon fick fängelse. Vad har du för belägg för att GM i det här fallet skulle dömas till vård?
Det är snäppet vansinnigare att ha ihjäl sina egna barn.
Citera
2013-10-01, 09:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Ni anar inte hur psykopater kan vara. Charmerande, sociala, trevliga och fina människor utåt men latent sinnessjuka på insidan. Men tecken på galenskap har förstås märkts.

Denna GM är med all säkerhet inte en psykopat, men har troligtvis en psykisk störning om man ser till den information som kommit ut via media.
Det är inte så enkelt att det enbart finns människor som av naturen är elaka och kontrollerande alternativt är psykopater, som begår våldsbott.
Det finns ett brett spektra av psykiska diagnoser samt psykotiska tillstånd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in