Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-29, 12:38
  #13
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Årstiden talar emot ett fritidsboende.Hade det varit i juli, då hade jag hållit med dig.
Larmet handlade om "villabrand". Det tolkar jag som att huset var ett permanentboende.

Nja kolla på bilderna:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...32/dalarow.jpg
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...4d/dalaro1.jpg

så ser du att det är ett väldigt litet husm kanske endast 1 rum och kök och enligt mig
så ser det ut som ett typiskt fritidshus. Dessutom så använder faktiskt folk sina fritidshus
mer än bara under sommaren. Ganska vanligt att folk åker ut till sina fritidshus en helg
så här under början på hösten.

Dessutom så står det uttryckligen fritidshus i texten:

Citat:
Polisen misstänker mord Två personer omkom natten till söndagen
när ett fritidshus på Dalarö söder om Stockholm brann ned.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-i-dalarobrand
__________________
Senast redigerad av BleAivano 2013-09-29 kl. 12:42.
Citera
2013-09-29, 13:20
  #14
Medlem
rally69s avatar
Det hus som jag kan hitta med rött tegeltak, i närheten av grannen som blev väckt mitt i natten av sirenerna, så får jag det till nr.15.
Citera
2013-09-29, 14:12
  #15
Moderator
ofays avatar
Olyckor och katastrofer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2013-09-29, 14:13
  #16
Medlem
frun kanske var där med sin älskare och mannen kom dit och i sin ilska och frustration så tände han eld på huset
Citera
2013-09-29, 15:10
  #17
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rally69
Det hus som jag kan hitta med rött tegeltak, i närheten av grannen som blev väckt mitt i natten av sirenerna, så får jag det till nr.15.
Vet någon åldern på de avlidna? Stämmer det med nummer 15, så tycks det huset ha köpts 2011 av ett nu 28-29-årigt par. Om de är de omkomna har jag ingen aning om.
Citera
2013-09-29, 15:21
  #18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Vet någon åldern på de avlidna? Stämmer det med nummer 15, så tycks det huset ha köpts 2011 av ett nu 28-29-årigt par. Om de är de omkomna har jag ingen aning om.
Det var barn som omkom.
Aftonbladet: Barnen stängdes inne vid branden
Citat:
Man försvunnen

Vid 15-tiden var ingen person ännu gripen för dådet som rubriceras som mord alternativt grov mordbrand.

Aftonbladets källa uppger att en vuxen man som bor i huset är försvunnen, något som bekräftas av en granne.

– Han var inte där i natt när det brann och ingen visste var han var någonstans, säger grannen Marie.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2013-09-29 kl. 15:26.
Citera
2013-09-29, 15:28
  #19
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Huset ska ha varit igenbommat utifrån för att förhindra att någon skulle ta sig ut.
Citat:
... en vuxen man som bor i huset är försvunnen, något som bekräftas av en granne.
– Han var inte där i natt när det brann och ingen visste var han var någonstans, säger grannen Marie.
GM eller BO?
Citera
2013-09-29, 15:37
  #20
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var barn som omkom.
Aftonbladet: Barnen stängdes inne vid branden
Usch! Riktigt tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Huset ska ha varit igenbommat utifrån för att förhindra att någon skulle ta sig ut.
Var det igenbommat utifrån, så väcker det ju farhågor om mordbrand.
Citera
2013-09-29, 15:46
  #21
Medlem
Men fy så fruktansvärt. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara den som bor där som är inblandat i detta, är det ett fritidshus och dörren är blockerad utifrån kan ju vem som helst ha gjort det och ägaren vara helt omedveten om saken!
Citera
2013-09-29, 15:49
  #22
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z0
Men fy så fruktansvärt. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara den som bor där som är inblandat i detta, är det ett fritidshus och dörren är blockerad utifrån kan ju vem som helst ha gjort det och ägaren vara helt omedveten om saken!
Frågan är varför han är försvunnen.
Citera
2013-09-29, 15:56
  #23
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Frågan är varför han är försvunnen.

Om det inte är frivilligt så kanske de eller den som tände eld på huset kidnappat pappan. Isåfall måste han varit ovän till några riktigt farliga personer.

Men det känns som det troligaste just nu är att han själv tänt eld och sedan flytt platsen, men man vet ju aldrig.
Citera
2013-09-29, 15:57
  #24
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z0
Men fy så fruktansvärt. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara den som bor där som är inblandat i detta, är det ett fritidshus och dörren är blockerad utifrån kan ju vem som helst ha gjort det och ägaren vara helt omedveten om saken!
Helt sant. Men beror inte detta på vilken ålder barnen var i? Är de väldigt unga, så borde ju inte barnen lämnats ensamma. Men frågan är ju var föräldern/föräldrarna är någonstans?

För övrigt så är detta brott något av det mest tragiska på länge. Jag får ont i magen när jag tänker på det. Oskyldiga barn som får sätta livet till när en sjuk person far fram. Fy fan, nu får vi alla hålla tummarna för att detta blir löst fortare än kvickt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback