2013-10-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Intressant att du också noterade att dessa Flashback-kändisar är bekanta med varandra och gillar att tutta eld på saker när de vill få sista ordet, eller när orden inte räcker till för att framföra ett budskap.

Jag har försökt läsa på men jag blir förvirrad och kan inte hålla reda på alla dessa karaktärer. Blandar ihop namn, och fakta, men det visar bara att galenskapen är för stor och inte värd tiden det skulle ta att bli insatt.

Det jag förstått är att det handlar om liv som gått överstyr, efter att livet levs på nätet där de kommunicerar genom bloggar i eget och i andras namn. Aktiviteterna går ut på sattyg, hämnd och smutskastning. Att ens umgås med dessa galningar visar att denne mördare, inte kan vara riktigt klok. Man kan ana sig till deras samtalsämnen och hur synen på livet avhandlas.

Det märkliga är känslorna dessa personer väcker när de diskuteras i trådar. Det slutar med avstängningar, och varningar. Trots att saken hade relevans i en annan tråd där mordbrand avhandlades, var det känsligt. Min uppfattning är att dessa personer har en annan syn på mordbrand än vi andra. De ser mordbrand som en rationell lösning på problem och hinder. Det blir intressant när ett beteende går överstyr under lång tid och slutar med att man tänder eld på det men tvistar om, för att se till att ingen kan få det de själva inte kan få eller kontrollera.

Sanningshalten på alla dessa "kopplingar" mellan mordbrännarna känns ju ganska sviktande ärligt talat, mest bara indicier som att dom bor i närheten av varandra. Känns för tunt för att grunda några kopplingar på.
Citera
2013-10-01, 01:03
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Blodspår
När polisen fann mannens bil upptäcktes spår som tydde på att mannen försökt ta sitt eget liv.
– Han hade skurit sig och det gick att hitta honom genom blodspåren från bilen, säger en källa till Aftonbladet.
Den misstänkte mannens skick bedömdes då inte som akut livshotande, men han vårdas nu på sjukhus
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17565187.ab

Typiskt att först döda sin barn och sen försöka ta sitt liv. Han kommer att få vård inte fängelse.
En allvarligt störd människa som inte klarade av en separation.

Samma här rena rama såpan och vem fan vet om det stämmer ens. Tar det med en last salt tills allt kommit fram. Tragiskt och han har väl som GW sagt elavbrott i huvudet-.
Visserligen är det svårt att ta sitt liv genom att skära sig i vad jag antar var handlederna (många misslyckade självmord med den metoden). Dock kan han ju medvetet skurit sig ytligt för att ge sken av att han har självmordstendenser, i syfte att sedan använda detta till sin fördel när han oundvikligen blir åtalad.
Citera
2013-10-01, 01:04
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Okej, du brukar ju ha rätt och helst då du räknar på straffsatserna . Men vi får se och tror inte självmordskandidaten är speciellt frisk som mördar sina två barn genom att bränna dom inne.

Så det som gäller är va han allvarligt psykiskt störd under gärningen av två mord ,grov mordbrand.
Du har fel som vanligt. Precis som när du skrev att man sitter 6,5 år effektivt av ett 10 årigt straff, eller att Holger aaaaldrig kunde ha suttit så länge på så låg säkerhetsklass som det bevisades att han gjorde. Lika fel som du hade då, lika fel har du nu.
Citera
2013-10-01, 01:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Okej, du brukar ju ha rätt och helst då du räknar på straffsatserna . Men vi får se och tror inte självmordskandidaten är speciellt frisk som mördar sina två barn genom att bränna dom inne.

Så det som gäller är va han allvarligt psykiskt störd under gärningen av två mord ,grov mordbrand.

Ingen mördare som planerar ett mord är frisk, eller? Vi har inte sett något uttalande om psykisk störning vid dådet så håll dig till verklighen. Du har inte heller haft rätt alla gånger

Jag TROR stenhårt på fängelse. Låååång tid. Livstid vet jag inte om jag är så säker på, men länge. Jag tror även att han kommer försöka ta sitt liv i häktet. Eller ska göra en "Magoo" och säga "Han KOMMER försöka ta sitt liv i häktet? Ja, jag tror jag gör det. Skillnaden är att jag kommer ha rätt. Som tur är kommer han inte lyckas. TROR jag.
Citera
2013-10-01, 01:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

För några år sedan dömdes en kvinna för att ha mördat två små barn och halvt slagit ihjäl deras mamma i Arboga. Motivet var att hon ville ha tillbaka sin expojkvän genom att döda hans nya familj. Ett brott i paritet med detta. Hon fick fängelse. Vad har du för belägg för att GM i det här fallet skulle dömas till vård?
Citera
2013-10-01, 01:06
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Tycker faktiskt synd om försvarsadvokaten. Blir svår tuggat att få till några förmildrande omständigheter.
Varför är det synd om den offentliga försvararen? Han blir betalad oavsett.
Citera
2013-10-01, 01:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Visserligen är det svårt att ta sitt liv genom att skära sig i vad jag antar var handlederna (många misslyckade självmord med den metoden). Dock kan han ju medvetet skurit sig ytligt för att ge sken av att han har självmordstendenser, i syfte att sedan använda detta till sin fördel när han oundvikligen blir åtalad.

Nja, både ja och nej, Jag tänker på fallet med mamman som mördade sin baby, och skar sig själv.
Totalt psykiskt sjuk och hon va inte allvarligt skadad direkt. Men det ger en indikation på hur denna pappan tänkte, och han tänkte försvinna helt enkelt. Och hur han har betett sig tror jag inte är känt ännu.

Fast nu handlar det om mordbrand alltså mord på sin barn genom en extremt ovanlig form av mord.
Det ska inte jämföras med trams som Arboga eller liknande det är ju skrattretande vilken nivå man har här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-01 kl. 01:12.
Citera
2013-10-01, 01:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Stor skillnad på att avrätta sitt x eller mörda sina barn och bränna dom inne.
Jag sorterar dom fallen som två helt skilda i sak.
Mordbrand är alltså extremt ovanligt att mörda sina barn på-

Allvarligt psykiskt störd i lagens mening eller frisk i lagens mening blir frågan här.
Han har erkänt det lutar åt att han inte är speciellt kurant. Hade han dessutom ringt själv också efter morden, så vore det ett beteende av ett psykfall.

Ja det gör jag också. Men vi jobbar inte i rätten. Vi tänker känslomässigt. Är det inte kurant att erkänna? Hmmm.. Så att förneka något är alltså helt sunt? Hade han dessutom ringt efter hjälp (tex pga insikt av sin handling och drabbats av ånger och det i sin tur kunnat leda till ett överlevande för ett barn till), då är man psykfall? Den lilla respekt jag hade för dig nu (den var pytteliten) den försvann liksom i ett litet hål.

Du har inte en aning om vad du pratar om. Skål?
Citera
2013-10-01, 01:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nja, både ja och nej, Jag tänker på fallet med mamman som mördade sin baby, och skar sig själv.
Totalt psykiskt sjuk och hon va inte allvarligt skadad direkt. Men det ger en indikation på hur denna pappan tänkte, och han tänkte försvinna helt enkelt. Och hur han har betett sig tror jag inte är känt ännu.

Fast nu handlar det om mordbrand alltså mord på sin barn genom en extremt ovanlig form av mord.
Det ska inte jämföras med trams som Arboga eller liknande.

Ändå har du ställt en diagnos och förutspått psykiatrisk vård?
Rest my case
Citera
2013-10-01, 01:16
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Jag lyckas inte hitta någon sådan bild när jag googlar. Kan du länka? Enl. Ratsit är hon så ogift man kan vara. Hon verkar inte ens vara sambo.Mamman är i livet. Systern och brodern likaså. Någon pappa kan jag inte hitta (inte ens i deras barndom).
Å fy sjutton lider med mamman också. Hade hon en tvillingbror också? http://www.vallentuna.se/bildarkivsok/bildinfo.asp?visalopnr=6960
Citera
2013-10-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufflix
Sanningshalten på alla dessa "kopplingar" mellan mordbrännarna känns ju ganska sviktande ärligt talat, mest bara indicier som att dom bor i närheten av varandra. Känns för tunt för att grunda några kopplingar på.

Jag ser inga direkta kopplingar mellan de olika fallen och mordbränder, men det är gemensamma nämnare, som en syn på saker dessa personer har som slutar med katastrof för de som drabbas. Jag börjar se en likhet i personligheterna. De drivs av inre krafter de inte har kontroll över, och de måste ha kontroll till varje pris. De är fastlåsta, och kan inte släppa något och gå vidare. De blir besatta och ger inte efter för något, i en gränslös hänsynslöshet.
Citera
2013-10-01, 01:19
Medlem
Uppgifterna om att ex-frun (som mordbranden ska ha varit en hämnd mot) bor i Haninge kommun stämmer tydligen inte. Därför ingen minnesgudstjänst här.

Det som är konstigt är att GM bara står skriven på sitt företag. Det låter därför som att han under en längre tid planerat detta. Hålla sig så anonym som möjligt. Han är ju inte skriven på Malmvägen där han bodde i fritidshuset, som jag förstår bodde han där permanent.
Senast redigerad av Philliam 2013-10-01 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in