2013-10-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det kan säkert vara så, att det som står på den där bloggen stämmer.

Dock handlar detta i så fall om personer som under lång tid stalkat, anmält, falskanmält, motanmält och gjort en hel massa konstiga saker.

Några av dem är Flashback-kändisar och har en egen tråd här: https://www.flashback.org/t1142136 (hoppa gärna till sista sidorna och läs dem först).

Själv blir jag rätt vimmelkantig av att läsa allt detta och vet inte vad jag ska tro.

I bloggen sägs att "vår" mordbrännare är vän med en annan dömd mordbrännare som i sin tur känner andra mordbrännare.

Kan detta verkligen stämma?

Är det möjligtvis någon som orkar göra en kort sammanfattning om de aktuella mordbrännarna? Fattar inte alls. Hur många är de? Hur känner de varann?
Citera
2013-10-01, 00:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det blir rättspsykiatrisk vård för lång tid framöver. Mordbrand av den här kalibern begås inte av en frisk person.

Sen vore det bra om man är säker på att bilder och namn verkligen är den misstänkte mannen.
Det vore ju ganska så oseriöst att peka ut fel person.

Sen vore det även bra om man visste vad fan man pratade om. Jag är inte alls säker på att det blir LRV för GM. Någon undersökning är inte gjord som kan hänvisa till det. Så det vore bra om du skrev att du "tror" istället för att skriva "Det blir" om du verka något sånär seriös i debatten. Åtminstone i denna tråd.
Citera
2013-10-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Vad C ser eller inte ser är irrelevant.

Man känner bara igen en psykopat när man har varit utsatt. Innan det vet man absolut ingenting om psykopati. Det finns inga så smöriga och vidriga när de kan tjäna något som psykopaten. Det finns ingen som kan hata så mycket som psykopaten när någon kränker hen. Tydligen så in i helvete mycket så man eldar upp sina barn. Så gör psykopater, människor är bara deras vapen. Några känslomässiga band skapar de sig aldrig. Däremot kan de härma och låtsas väldigt bra.

Som slutkläm karvar de lite i sig för det är ju alltid så synd om psykopaten, ja i deras värld alltså.

Så de behöver inte varit någon enda människa som har kunnat se vad som skall komma och mammans enda brott var att hon ville skiljas. Om mamman hade sett dårskapen skulle hon aldrig ha lämnat barnen till honom, eller vad tror du?

Mordbrännargänget har jag ingen intresse av för jag är okunnig i de fallen.

Det är din åsikt om relevans, och vad som är relevant för dig.

Jag tycker faktiskt att Cinnabars inlägg gav nya perspektiv i tråden, och förde diskussionen framåt. Det hen pekade på är obekväma sanningar. En sak jag anser är viktigt, då sanningen är viktigare än att tassa fram genom omskrivningar.

Din skildring av psykopat är helt rätt, men det kommer till en punkt när de som lever med en psykopat vet om den sanna karaktären. Efter äktenskap och två barn bör han ha varit avslöjad av frun, och hennes skilsmässa kan inte ha varit lätt. Problemet för den som lever med en psykopat, och vet om det, är att få hjälp av omgivningen som inte tror på det offret för psykopaters olika utfall berättar, förrän det är för sent.

Det vi vet är fakta som visar på att denne man var en krutdurk. Frun ville inte acceptera att mannen hade annan kvinna. Trots försoning och mannens löften för att rädda relationen med barnens mamma, gjorde han den andra kvinnan gravid. Av det lilla vi vet så tog denne man stora friheter, och han tyckte att han hade rättigheter att få sin vilja igenom. Han ljög och bedrog sin familj, så min uppfattning är att det fanns skäl att vara vaksam. Mordbrand är kanske inget omgivningen kunde förutsäga, men att han var farlig är ingen överraskning.

Det mamman råkade ut för är konsekvenser av att man till varje pris, vill från politiskt håll se jämlika och engagerade pappor. Män ska ha umgänge till varje pris hur vidriga de än är. Det är en risk samhället tar på bekostnad av enskilda människor, för det ser så djävla bra ut med pappor som drar barnvagn och tillbringar tid med barnen. Det går inte att få fram, att en man inte är att lita på, för då blir kvinnan drabbad av att hon förlorar sina barn.

Kanske dags att börja diskutera alla dessa psykopater som drabbar folk med all kraft. Och i detta fall med förödande konsekvens. Problematiken ligger i att man får inte påtala psykopater förrän det är för sent. Polletten trillar in vid mord och mordbrand. Men visst fanns det varningssignaler, det är naivt att tro något annat.
Citera
2013-10-01, 00:31
Medlem
[quote=Smultronstallet|45478361]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kommer att bli. Klen tröst, men psykopater (om det är det?) är förutom att dom är frekventa i chefspositioner också väldigt skickliga på att manipulera sin omgivning och som jag förstått rätt svåra att ställa diagnos på (innan något har inträffat).[/QUOT

Och hur kan du ställa den diagnosen?

Naturligtvis kräver en sådan diagnos många kompetenser för att ställa. Och även dom har svårt med just denna diagnos.

Jag ställde inte heller någon tvärsäker diagnos.

Jag antydde. Att detta beteende känner jag igen.

Ingen ser något. Förutom den som lever mitt i det.
Senast redigerad av Remark 2013-10-01 kl. 00:48.
Citera
2013-10-01, 00:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Blodspår
När polisen fann mannens bil upptäcktes spår som tydde på att mannen försökt ta sitt eget liv.
– Han hade skurit sig och det gick att hitta honom genom blodspåren från bilen, säger en källa till Aftonbladet.
Den misstänkte mannens skick bedömdes då inte som akut livshotande, men han vårdas nu på sjukhus
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17565187.ab

Typiskt att först döda sin barn och sen försöka ta sitt liv. Han kommer att få vård inte fängelse.
En allvarligt störd människa som inte klarade av en separation.

Citat:

Dock handlar detta i så fall om personer som under lång tid stalkat, anmält, falskanmält, motanmält och gjort en hel massa konstiga saker.

Några av dem är Flashback-kändisar och har en egen tråd här: https://www.flashback.org/t1142136 (hoppa gärna till sista sidorna och läs dem först).

Själv blir jag rätt vimmelkantig av att läsa allt detta och vet inte vad jag ska tro.

I bloggen sägs att "vår" mordbrännare är vän med en annan dömd mordbrännare som i sin tur känner andra mordbrännare.

Samma här rena rama såpan och vem fan vet om det stämmer ens. Tar det med en last salt tills allt kommit fram. Tragiskt och han har väl som GW sagt elavbrott i huvudet-.
Citera
2013-10-01, 00:54
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Blodspår
När polisen fann mannens bil upptäcktes spår som tydde på att mannen försökt ta sitt eget liv.
– Han hade skurit sig och det gick att hitta honom genom blodspåren från bilen, säger en källa till Aftonbladet.
Den misstänkte mannens skick bedömdes då inte som akut livshotande, men han vårdas nu på sjukhus
.

Typiskt att först döda sin barn och sen försöka ta sitt liv. Han kommer att få vård inte fängelse.

Samma här rena rama såpan och vem fan vet om det stämmer ens. Tar det med en last salt tills allt kommit fram. Tragiskt och han har väl som GW sagt elavbrott i huvudet-.
Nej, han kommer inte att få vård, han kommer att få livstids fängelse.
Citera
2013-10-01, 00:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Okej, du brukar ju ha rätt och helst då du räknar på straffsatserna . Men vi får se och tror inte självmordskandidaten är speciellt frisk som mördar sina två barn genom att bränna dom inne.

Så det som gäller är va han allvarligt psykiskt störd under gärningen av två mord ,grov mordbrand.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-01 kl. 01:00.
Citera
2013-10-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Det tror jag också.
Citera
2013-10-01, 00:58
Medlem
Citat:

Intressant att du också noterade att dessa Flashback-kändisar är bekanta med varandra och gillar att tutta eld på saker när de vill få sista ordet, eller när orden inte räcker till för att framföra ett budskap.

Jag har försökt läsa på men jag blir förvirrad och kan inte hålla reda på alla dessa karaktärer. Blandar ihop namn, och fakta, men det visar bara att galenskapen är för stor och inte värd tiden det skulle ta att bli insatt.

Det jag förstått är att det handlar om liv som gått överstyr, efter att livet levs på nätet där de kommunicerar genom bloggar i eget och i andras namn. Aktiviteterna går ut på sattyg, hämnd och smutskastning. Att ens umgås med dessa galningar visar att denne mördare, inte kan vara riktigt klok. Man kan ana sig till deras samtalsämnen och hur synen på livet avhandlas.

Det märkliga är känslorna dessa personer väcker när de diskuteras i trådar. Det slutar med avstängningar, och varningar. Trots att saken hade relevans i en annan tråd där mordbrand avhandlades, var det känsligt. Min uppfattning är att dessa personer har en annan syn på mordbrand än vi andra. De ser mordbrand som en rationell lösning på problem och hinder. Det blir intressant när ett beteende går överstyr under lång tid och slutar med att man tänder eld på det men tvistar om, för att se till att ingen kan få det de själva inte kan få eller kontrollera.
Citera
2013-10-01, 00:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Blodspår
.

Det tror jag knappast. Om du blickar tillbaka på Susannetråden så vet du att han fick kåken och ganska många år. Det var också en patetisk jävel som "ville ta sitt liv". Den här pajasen hade inte livshotande skador, utan förmodligen fjortisrispningar i handlederna eller något liknande.. Jag skulle inte säga "Han får vård'" Jag skulle säga "det lutar åt några år på kåken".
Citera
2013-10-01, 01:02
Medlem
Copterss avatar
Tycker faktiskt synd om försvarsadvokaten. Blir svår tuggat att få till några förmildrande omständigheter.
Citera
2013-10-01, 01:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det tror jag knappast. Om du blickar tillbaka på Susannetråden så vet du att han fick kåken och ganska många år. Det var också en patetisk jävel som "ville ta sitt liv". Den här pajasen hade inte livshotande skador, utan förmodligen fjortisrispningar i handlederna eller något liknande.. Jag skulle inte säga "Han får vård'" Jag skulle säga "det lutar åt några år på kåken".

Stor skillnad på att avrätta sitt x eller mörda sina barn och bränna dom inne.
Jag sorterar dom fallen som två helt skilda i sak.
Mordbrand är alltså extremt ovanligt att mörda sina barn på-
Jag tror inte du begriper det utan blandar och ger i olika fall vilket blir en tämligen oseriös soppa.

Allvarligt psykiskt störd i lagens mening eller frisk i lagens mening blir frågan här.
Han har erkänt det lutar åt att han inte är speciellt kurant. Hade han dessutom ringt själv också efter morden, så vore det ett beteende av ett psykfall.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-01 kl. 01:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in