2013-10-01, 01:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Uppgifterna om att ex-frun (som mordbranden ska ha varit en hämnd mot) bor tydligen i Haninge kommun stämmer tydligen inte.

Det som är konstigt är att GM bara står skriven på sitt företag. Det låter därför som att han under en längre tid planerat detta. Hålla sig så anonym som möjligt. Han är ju inte skriven på Malmvägen där han bodde i fritidshuset, som jag förstår bodde han där permanent.

Så det uppgifterna om x frun är felaktiga alltså`? Precis som bilderna i ämnet om utpekad gärningsman.
Vad vet man med säkerhet i den här tråden egentligen?

Ja, här fattas det tydligen en hel del underlag och det va ju tråkigt men inte ovanligt tyvärr-
Citera
2013-10-01, 01:21
Medlem
Citat:
Uppgifterna om att ex-frun (som mordbranden ska ha varit en hämnd mot) bor tydligen i Haninge kommun stämmer tydligen inte.

Det som är konstigt är att GM bara står skriven på sitt företag. Det låter därför som att han under en längre tid planerat detta. Hålla sig så anonym som möjligt. Han är ju inte skriven på Malmvägen där han bodde i fritidshuset, som jag förstår bodde han där permanent.

Var det inte hon som är skriven i Tyresö kommun?
Citera
2013-10-01, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Hur känner de varann?
Jadu.. Min gissning är att de inte känner varandra alls..

GM skall alltså bo "i närheten" av nån Emma, som är syster med en dömd mordbrännare, Camilla. Detta skulle då tyda på att han känner henne...

Hans älskarinna bor nära en annan mordbrännare och detta skulle då vara en koppling till denne....

Väntar vi lite så har nog den där bloggen lyckats koppla ihop honom med både den ena och den andra
Citera
2013-10-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag ser inga direkta kopplingar mellan de olika fallen och mordbränder, men det är gemensamma nämnare, som en syn på saker dessa personer har som slutar med katastrof för de som drabbas. Jag börjar se en likhet i personligheterna. De drivs av inre krafter de inte har kontroll över, och de måste ha kontroll till varje pris. De är fastlåsta, och kan inte släppa något och gå vidare. De blir besatta och ger inte efter för något, i en gränslös hänsynslöshet.

Ja, är benägen att hålla med dig, dock känns att som en otrolig ilska har fått utbrott i Dalaröfallet, men i de andra fallen känns som att det är lite mer psykiska sjukdomar som har spelat in.
Men å andra sidan, vad vet vi just nu.

Det verkar som att bloggen försöker koppla ihop gärningsmännen som rent av bekanta, och det känns ju jäkligt tvivelaktigt.
Citera
2013-10-01, 01:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Varför skulle han ha rätt till det? Föräldrar har aldrig RÄTT till sina barn. Det är inte så systemet är uppbyggt, utan tvärt om så bygger allt på BARNETS rätt till sina föräldrar, vilket i detta fall förmodligen inte kommer att vara aktuellt överhuvudtaget.

Mamman kommer få ensam vårdnad om M och har absolut varken anledning eller skyldighet att låta M besöka "pappa" i fängelset. När "pappa" väl blir frigiven så kommer M att vara myndig, vuxen.

Svarar dig och "Blomman" i samma här nu.

Är det då, menar du/ni, barnets rätt att träffa en förälder som förgripit sig sexuellt på dom eller en förälder ( oavsett om det är mor eller far) som mördat den andra föräldern? Menar ni att barnen står och hoppar jämfota och tjatar.. "Jag vill åka och träffa Mamma/pappa som dödade min Pappa/Mamma, alt den som förgrep sig på mig under sju år"?

Att ha egen vårdnad betyder inte att den andra inte har umgängesrätt.

Att förhindra umgängesrätt kan medföra onödiga kostnader för den som nekar det.

JAG hoppas innerligt att han aldrig får se sina barn mer och jag önskar honom ett låååångt liv med ånger och skam och bespottning. Mitt inlägg handlade om rättssaken
Citera
2013-10-01, 01:33
Medlem
Tidigare i tråden står det att GM och ex-fru bodde ihop i Västerhaninge, med de tre barnen förmodar jag. Någon som vet var i VH de bodde? Och när hon i stället flyttade till Tyresö?
Citera
2013-10-01, 01:35
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:

Företagets tidigare adress var samma som hans dåvarande folkbokföringsadress (googla JWs namn och Västerhaninge). Jag känner flera med företag på hemadressen, kontoret ligger i samma hus eller lägenhet.
Citera
2013-10-01, 01:37
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Uppgifterna om att ex-frun (som mordbranden ska ha varit en hämnd mot) bor i Haninge kommun stämmer tydligen inte. Därför ingen minnesgudstjänst här.

Ex frun bor i Tyresö. Att hon skulle bo i Haninge var enbart spekulationer i ett tidigt skede.
Citera
2013-10-01, 01:40
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ex frun bor i Tyresö. Att hon skulle bo i Haninge var enbart spekulationer i ett tidigt skede.

Enligt nyfödda-annonsen bodde de tillsammans i Haninge tidigare, och han heter J och inte L i den.
Citera
2013-10-01, 02:10
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Enligt nyfödda-annonsen bodde de tillsammans i Haninge tidigare, och han heter J och inte L i den.

Han har alltid kallats J.
Citera
2013-10-01, 02:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Stor skillnad på att avrätta sitt x eller mörda sina barn och bränna dom inne.
Jag sorterar dom fallen som två helt skilda i sak.
Mordbrand är alltså extremt ovanligt att mörda sina barn på-
Jag tror inte du begriper det utan blandar och ger i olika fall vilket blir en tämligen oseriös soppa.

Allvarligt psykiskt störd i lagens mening eller frisk i lagens mening blir frågan här.
Han har erkänt det lutar åt att han inte är speciellt kurant. Hade han dessutom ringt själv också efter morden, så vore det ett beteende av ett psykfall.

Kan som inte låta bli att fråga hur du får detta logiskt? För i en annan tråd så nekar MGM och då kallar du honom psykopat? (utgår ifrån att du anser att en psykopat inte är "speciellt kurant")

Min stilla undran är nu.. hur långt (förutom flashback då) sträcker sig din psykiatriska utbildning/erfarenhet/ eller för att vara uppriktig: Din fantasi?

Vi kan slå vad du och jag, Jag sätter min peng (slår aldrig vad under tio loppor) på att han INTE får rättspsykiatrisk vård. Han får kåken. Är du på?

Edit: Förhåller mig till att med största sannolikhet kommer försöka ta sitt liv i häktet. Lyckas tror jag inte han gör (beroende på vem som jobbar) men risken finns... det gör den.
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-10-01 kl. 02:13.
Citera
2013-10-01, 02:11
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Å fy sjutton lider med mamman också. Hade hon en tvillingbror också? http://www.vallentuna.se/bildarkivsok/bildinfo.asp?visalopnr=6960
Jag har ingen aning om huruvida MGMs mamma har en tvillingbror, eller bara en forna klasskamrat med samma efternamn.

Citat:
Jag har sett betydligt större "konstigheter" än det här, utan att det har varit något konstigt med det.
Bostadsbristen medför att man får ta till nödlösningar. Att vara skriven på sitt företags adress är väl en av de minst konstiga lösningarna.

Citat:
Tidigare i tråden står det att GM och ex-fru bodde ihop i Västerhaninge, med de tre barnen förmodar jag. Någon som vet var i VH de bodde? Och när hon i stället flyttade till Tyresö?
Villavägen 180 och Huggarvägen 45 har nämnts i tråden. Huruvida det stämmer eller ej, har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in