2013-09-30, 13:56
  #6361
Avslutad
Kan också rekommendera att hålla koll på diverse ölbloggar, där kan man lära sig mycket.

http://www.ofiltrerat.se , http://www.portersteken.se och http://mankerbeer.com kan vara en början.
Citera
2013-09-30, 14:52
  #6362
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Läst tråden lite sporadiskt och det verkar som att ni verkligen har koll på er öl. Om någon har lust hade jag varit väldigt tacksam om denna kunde göra en kortare lista på öl som finns på Systembolaget som man absolut måste testa

En av de allra bästa i ordinarie sortiment: http://www.ratebeer.com/beer/great-divide-yeti-imperial-stout/25082/

Favorit eftersom den är riktigt bra och ofta väldigt färsk:
http://www.ratebeer.com/beer/oppigards-indian-tribute-2008-/85578/

Orval måste du testa: http://www.ratebeer.com/beer/orval/835/

En annan Belgisk klassiker: http://www.ratebeer.com/beer/westmalle-tripel/2204/
Citera
2013-09-30, 14:58
  #6363
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Läst tråden lite sporadiskt och det verkar som att ni verkligen har koll på er öl. Om någon har lust hade jag varit väldigt tacksam om denna kunde göra en kortare lista på öl som finns på Systembolaget som man absolut måste testa

Skulle vilja tipsa om denna;www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Thornbridge+jaipur&sortfield=Default& sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&search view=All&groupfiltersheader=Default&filters=search query%2c&artikelId=707090&varuNr=1626&referringUrl =%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dThornbridge%2bjaipur%26so rtfield%3dDefault%26sortdirect ion%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26sear chview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filt ers%3dsearchquery%252c

Väldigt lätt att tycka om.
Citera
2013-09-30, 17:52
  #6364
Medlem
KickAss-1337s avatar
Jaha, då var det alltså webbsläpp imorgon då, är det något särskilt ni i panelen ska satsa på? Själv blir det nog en Victory at Sea, annars har jag inte tänkt så långt

Fyll gärna på
Citera
2013-09-30, 18:29
  #6365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Jaha, då var det alltså webbsläpp imorgon då, är det något särskilt ni i panelen ska satsa på? Själv blir det nog en Victory at Sea, annars har jag inte tänkt så långt

Fyll gärna på

Det är småpartisläpp imorgon, inte webbsläpp eftersom allting även går att få tag på via butik till skillnad mot när det är webblansering och det ENBART går att komma åt via nätet. Nu tror jag du menade rätt, men med den benämningen så blir det lätt missförstånd. Webben är ju liksom inte det minsta unikt för småpartisläppen eftersom standardsortiment, beställningssortiment, lokalsortiment också är tillgängligt via webben.

Victory at Sea var dock förra månadens släpp, men den finns numera i beställningssortimentet. Ska du satsa på "nytt" mörkt så släpps bl.a. Sea Monster (som också är från Ballast Point).
Citera
2013-09-30, 18:47
  #6366
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Jaha, då var det alltså webbsläpp imorgon då, är det något särskilt ni i panelen ska satsa på? Själv blir det nog en Victory at Sea, annars har jag inte tänkt så långt

Fyll gärna på
har man bara det allra minsta intresset för suröl så får man inte missa de tomme. lysande.

omnipollo är ett totalt misslyckande, som en imp får den väl godkänt, men vart tog vaniljen och marshmallowsen vägen? skippa.

smuttynose för er som gillar hop juice.
Citera
2013-09-30, 18:50
  #6367
Medlem
alrajts avatar
Undra fanimej om Kung inte är den bästa "skitölen" som finns.

För 10 kr får man en halvliter som är riktigt bra tycker jag.

Skål!
Citera
2013-09-30, 19:27
  #6368
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har man bara det allra minsta intresset för suröl så får man inte missa de tomme. lysande.

omnipollo är ett totalt misslyckande, som en imp får den väl godkänt, men vart tog vaniljen och marshmallowsen vägen? skippa.

smuttynose för er som gillar hop juice.

Jag tyckte Hypnopompa smakade rätt mycket av grillad/bränd marshmallow jag.
__________________
Senast redigerad av prewe 2013-09-30 kl. 19:33.
Citera
2013-09-30, 21:13
  #6369
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Det är småpartisläpp imorgon, inte webbsläpp eftersom allting även går att få tag på via butik till skillnad mot när det är webblansering och det ENBART går att komma åt via nätet. Nu tror jag du menade rätt, men med den benämningen så blir det lätt missförstånd. Webben är ju liksom inte det minsta unikt för småpartisläppen eftersom standardsortiment, beställningssortiment, lokalsortiment också är tillgängligt via webben.

Victory at Sea var dock förra månadens släpp, men den finns numera i beställningssortimentet. Ska du satsa på "nytt" mörkt så släpps bl.a. Sea Monster (som också är från Ballast Point).

Ville också minnas det, men så såg jag detta:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=victory+at+sea&sortfield=Default&sort direction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview =All&groupfiltersheader=Default&artikelId=795378&v aruNr=88560&filters=searchquery%2c
Citera
2013-09-30, 21:16
  #6370
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Ville också minnas det, men så såg jag detta:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=victory+at+sea&sortfield=Default&sort direction=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview =All&groupfiltersheader=Default&artikelId=795378&v aruNr=88560&filters=searchquery%2c

Fast den släpptes även förra släppet, 20:– billigare, och finns kvar i vissa butiker.

http://www.systembolaget.se/10096
Citera
2013-09-30, 21:19
  #6371
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Fast den släpptes även förra släppet, 20:– billigare, och finns kvar i vissa butiker.

http://www.systembolaget.se/10096

...och kan inte längre beställas

Aja, ska nog slänga iväg en beställning imorgon hur som, återkommer när jag skickat
Citera
2013-09-30, 21:25
  #6372
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Är det någon risk att någon av stouterna tar slut innan kvällen?
Kan nämligen inte vara vid datorn under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in