2013-09-08, 04:08
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Någonstans verkade han veta vad han sysslade med. Det är något riktigt jävla ondskefullt över
det här fasansfulla dramat i Varberg.
När han som bäst höll på med att försöka ta död på offer nr 2, den yngre killen som
förresten själv uttalat sig här i tråden, så utbrast han med kusligt lugn: "Jag är psykopat".
Och det var på frågan om varför han betedde sig så här våldsamt som han gjorde.
Sedan hade gärningsmannen följt upp med orden: "Nu ska du dö" och skrattat till.
"And where do you live, Simon?"
"...I live in the weak and the wounded."

Citera
2013-09-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Konstigt att du inte vill veta? Är väl bra om man kan förebygga andra att råka ut för samma dåd?
Men du kanske tror att du är förskonad och att du,och din släkt alltid har tur att klara sig för illdåd som detta? Och om du inte bryr dig varför kommentera då? Och varför läser du detta om du inte gillar skvaller? Kasta inte sten i glashus....
Vilken typ av information om gm, som inte redan kommit fram, skulle kunna vara till nytta för att förebygga liknande fall?
Nää, jag tycker att man ska respektera de anhöriga och låta detta vara. Ingen blir hjälpt av att gotta sig i andras olycka.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tycker faktiskt synd om denne kille. Visst är det hemskt vad han gjorde mot offren, men han visste ju inte nått vad han gjorde. Han blev akut sjuk och fick ingen hjälp utan sköts ihjäl istället. Det är tragiskt.

Någon som vet om det kan ha hänt något akut i hjärnan som kan föranleda att en individ plötsligt blir så här konstig, jag tänker då på infektion, blödning eller liknande? Någon som vet om man tittar efter sånt vid en obduktion vid ett fall som detta?
Stämmer det så är det klart att det är synd om gm. Svårt att känna ilska/hat mot någon som inte har kontroll över sina egna handlingar. Det finns bara förlorare i det här fallet.
Senast redigerad av Kaymano 2013-09-08 kl. 12:45.
Citera
2013-09-08, 13:13
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Jag tycker faktiskt synd om denne kille. Visst är det hemskt vad han gjorde mot offren, men han visste ju inte nått vad han gjorde. Han blev akut sjuk och fick ingen hjälp utan sköts ihjäl istället. Det är tragiskt.

Någon som vet om det kan ha hänt något akut i hjärnan som kan föranleda att en individ plötsligt blir så här konstig, jag tänker då på infektion, blödning eller liknande? Någon som vet om man tittar efter sånt vid en obduktion vid ett fall som detta?

Det här dådet bör nog bara ses som ett utökat självmord. Han ville väl helt enkelt lämna livet med en smäll. Så ingen idé att överanalysera eller tycka synd om.
Citera
2013-09-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det här dådet bör nog bara ses som ett utökat självmord. Han ville väl helt enkelt lämna livet med en smäll. Så ingen idé att överanalysera eller tycka synd om.
Jag tycker synd även om folk som begår självmord. Det om något är väl ett tragiskt öde.
Citera
2013-09-09, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
någon som vänligen kan låsa upp?

http://hn.se/kundservice/loggain?location=http://hn.se/nyheter/varberg/1.2314297-knivmannen-inte-drogpaverkad

Jag hittade den här länken på SVT:s nyhetsflöde:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/just-nu-knivman-i-varberg-var-drogfri
Citera
2013-09-13, 22:47
Medlem
Albert-Strindbergs avatar
Om killen nu var negativ för toxtesten. Hur adekvat är den? Om han blev skjuten i buken borde större delen av blodvolymen blött ur och resten bestod av annat, 0-blod,plasma etc - hur stor blir då chansen att hitta droger om man analyserar blodet - det är ju det tillförda man tittar på. har man analyserad annan vävnad (fett,hjärna etc)?
Citera
2013-09-14, 01:41
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Någonstans verkade han veta vad han sysslade med. Det är något riktigt jävla ondskefullt över
det här fasansfulla dramat i Varberg.
När han som bäst höll på med att försöka ta död på offer nr 2, den yngre killen som
förresten själv uttalat sig här i tråden, så utbrast han med kusligt lugn: "Jag är psykopat".
Och det var på frågan om varför han betedde sig så här våldsamt som han gjorde.
Sedan hade gärningsmannen följt upp med orden: "Nu ska du dö" och skrattat till.

Det här anmärkningsvärda lugnet och den här kylan han lägger i dagen under sin framfart,
tycker jag inte stämmer riktigt överens med hur en svårt psykotisk person agerar.
Det är en stor gåta alltsammans hur det kunde bli så här illa.
Vad som hände med killen och varför han fick för sig att sprida död och elände omkring sig.
Och inga svar kommer vi att få heller dessvärre.

Han behöver inte ha vetat vad han gjorde.
Några exempel;

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12050237.ab

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1524500.stm
Citera
2013-09-19, 17:27
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert-Strindberg
Om killen nu var negativ för toxtesten. Hur adekvat är den? Om han blev skjuten i buken borde större delen av blodvolymen blött ur och resten bestod av annat, 0-blod,plasma etc - hur stor blir då chansen att hitta droger om man analyserar blodet - det är ju det tillförda man tittar på. har man analyserad annan vävnad (fett,hjärna etc)?

Borde väll rimligen gå att hitta metaboliter i levern?!
Citera
2013-09-28, 11:14
Medlem
Vissa poliser hade en teori om att GM kunde vara samma man som hade ihjäl läraren och pojken i Linköping 2004. En teori där var ju att förövaren var runt 14-15år vilket stämmer överens med GMS ålder vid dådet i Varberg. Vad hände med denna teorin?
Citera
2013-09-28, 11:41
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelsblått
Vissa poliser hade en teori om att GM kunde vara samma man som hade ihjäl läraren och pojken i Linköping 2004. En teori där var ju att förövaren var runt 14-15år vilket stämmer överens med GMS ålder vid dådet i Varberg. Vad hände med denna teorin?

Det blev ingen träff i dna-registret.
Citera
2013-09-28, 11:43
Avstängd
karlinges avatar
Jag tycker fortfarande annhöriga har en skyldighet att yppa det minsta om denne mördare, då dessa offer borde få någon mer klarhet i VARFÖR detta skedde. Psykisk sjukdom i släkten, droger eller längre kontakt med vården....

Ny artikel om killen som blev överfallen i sin säng:

http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article17548759.ab

-
Citera
2013-09-28, 12:30
Medlem
Tycker det är lustigt att hans Facebook inte plockats bort än, och ingen har skrivit något på hans wall sedan händelsen. Kanske ses som mest olämpligt iofs..

Men det brukar väl normalt gå 1 dag eller 2 innan kontot plockas bort :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in