2013-09-28, 12:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walegard
Tycker det är lustigt att hans Facebook inte plockats bort än, och ingen har skrivit något på hans wall sedan händelsen. Kanske ses som mest olämpligt iofs..

Men det brukar väl normalt gå 1 dag eller 2 innan kontot plockas bort :S

Den har väl plockats bort? Jag kan åtminstone inte finna den längre!
Citera
2013-09-28, 20:17
Medlem
Cockinsons avatar
Någon som vet om toxtestet gör utslag på RC-droger (research chemicals)? Det skulle inte vara helt osannolikt att grabben kommit över något på någon fest/efterfest efter att han skiljts från kampsportsgänget kvällen innan.
Citera
2013-09-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det blev ingen träff i dna-registret.

Tack för svaret. Synd jag hade gärnat sett att det dubbelmordet skulle blivit uppklarat.
Citera
2013-10-01, 08:20
Medlem
karlinges avatar
Det finns onekligen ett stort allmänintresse av denna bizzara och konstiga händelse, så det borde skrivas mer om detta. Reportrar brukar ju i regel jaga annhöriga i andra fall, så varför inte gräva mer i estem*rs bakgrund för att reda ut allt som föranledde detta event?

Fråga, blir det någon utredning om skotten? Vet att det inte ska diskuteras här, men eftersom GM är död och ingen verkar vilja prata, så är väl det den sista offentliga pusselbit i detta fall?
Senast redigerad av karlinge 2013-10-01 kl. 08:29.
Citera
2013-10-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockinson
Någon som vet om toxtestet gör utslag på RC-droger (research chemicals)? Det skulle inte vara helt osannolikt att grabben kommit över något på någon fest/efterfest efter att han skiljts från kampsportsgänget kvällen innan.

Obduktionen ger svar på alla främmande ämnen i blodet eftersom man kör blodet i en gaskromatograf på SKL.

Ja utöver "vanliga" toxtester som går fortare, då.
Citera
2013-10-04, 02:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Det finns onekligen ett stort allmänintresse av denna bizzara och konstiga händelse, så det borde skrivas mer om detta. Reportrar brukar ju i regel jaga annhöriga i andra fall, så varför inte gräva mer i estem*rs bakgrund för att reda ut allt som föranledde detta event?

Fråga, blir det någon utredning om skotten? Vet att det inte ska diskuteras här, men eftersom GM är död och ingen verkar vilja prata, så är väl det den sista offentliga pusselbit i detta fall?

det finns inget mer innehåll att diskutera. han tillhörde den lilla promillen gärningsmän som begår ett helt irrationellt våldsbrott med dödlig utgång utan att ha varit varken drogpåverkad, provocerad, tidigare straffad eller föremål för psykvården.

sjukt tragiskt men också sjukt ovanligt, och därför svårt att dra generella slutsatser om hur sådant här kan förebyggas.
Citera
2013-10-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det finns inget mer innehåll att diskutera. han tillhörde den lilla promillen gärningsmän som begår ett helt irrationellt våldsbrott med dödlig utgång utan att ha varit varken drogpåverkad, provocerad, tidigare straffad eller föremål för psykvården.

sjukt tragiskt men också sjukt ovanligt, och därför svårt att dra generella slutsatser om hur sådant här kan förebyggas.
De förebyggs bäst med en bättre syn på psykiatriska problem.

Insikten att vem som helst kan drabbas av en psykos är ibland litet för tung för vissa att bära.

EDIT: Det hänger också samman med synen på psykiskt sjuka. Begrepp som "psykfall" etc. får mig att se rött. Vem som helst, även Karlinge, du eller jag är potentiella "psykfall".
Senast redigerad av NurseRatched 2013-10-04 kl. 07:41.
Citera
2013-10-07, 12:22
Moderator
v50s avatar
En polis misstänks nu för tjänstefel i samband med att GM sköts till döds dock vill inte chefsåklagaren kommentera det närmare.

Citat:
Jan Pernvi, chefsåklagare på riksenheten för polismål, har utrett polisens agerande efter dödsskjutningen av en knivman i Varberg i somras. Han kan nu berätta att en polis i Varberg är misstänkt för tjänstefel i samband med händelsen. Men vad denne polis ska ha gjort som räknas som tjänstefel vill han inte kommentera.

– Jag vill inte närmre gå in på det nu därför att han är bara uppförd som skälig misstänkt och förhör har inte hållits med honom än, säger Jan Pernvi och fortsätter.

– Den här personen får höras innan vi går vidare ut med varför misstankarna och vad de består i och vad som är sagt.

Jan Pernvi berättar att det i nuläget endast är denne polis som är misstänkt för tjänstefel i samband med händelsen men han vill inte kommentera om det kan komma att bli fler.

http://www.expressen.se/gt/polis-misstanks-for-tjanstefel-efter-skott/
Citera
2013-10-07, 13:30
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
En polis misstänks nu för tjänstefel i samband med att GM sköts till döds dock vill inte chefsåklagaren kommentera det närmare.

http://www.expressen.se/gt/polis-misstanks-for-tjanstefel-efter-skott/

Mest troligt är väl att det är "batong-polisen"...
Citera
2013-10-08, 17:03
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Det är ju det vi inte vet gosse lilla. klart det finns psykiska problem med i bakgrunden och det är jag mer intresserad att veta om.

.
Citera
2013-10-18, 00:15
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Det är ju det vi inte vet gosse lilla. klart det finns psykiska problem med i bakgrunden och det är jag mer intresserad att veta om.

.

"gosse lille", om jag får be. nu är jag tyvärr varken ung eller liten längre, men rätt ska va rätt.

du vet att det inte finns någon dokumenterad psykhistoria på killen så vad är det du tror ska komma fram? och nej, svenska journalister jagar sällan föräldrar till psykosdrabbade mördare, särskilt inte när föräldrarna själva mist sitt barn i dramat. men eftersom du skriver att de gör det får du gärna ge tillräckligt många exempel som visar att det är en regel snarare än undantag.
Citera
2013-10-24, 20:37
Medlem
Skytten misstänks nu för brott http://www.dn.se/nyheter/sverige/polis-misstanks-for-dodsvallande/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in