2013-07-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det snackas/ryktas om att några av polarna i klubben skulle ha petat i lite extra roliga substanser i GM-snubbens festdricka.

Polisen håller i alla fall förhör med några av ledarna och polarna som var med på tävlings/festresan.
Men det är slipade snubbar med stor vana av poliser och stök.
Det är väl rätt självklart att man håller förhör med vänner och ledare som var med på samma resa som GM? Förhören själva tyder inte på att nåt mystiskt skett vid festen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Samer är inte Pursvenskar, de kom hit långt efter oss riktiga Svenskar.
Ang Finne så är det möjligt men inte troligt.
Vem är du som är "riktig Svensk"? När kom "du" hit? Och sen när stavar man svenskar med stort S?

Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Det är inte att "skydda brottslingar" att påtala att polisen inte behöver använda sig av dödligt våld för att stoppa en kille med kniv.
Var det menat som dödligt våld, då?

Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Vittnesuppgifter kring GMs sinnesstämning, hans relativt skötsamma förflutna och tveksamma umgänge. Att polisen fått ett samtal under natten från GMs vänner där de oroligt förklarar att han inte mår bra.

Jag har personligen varit närvarande när någon har blivit drogad och jag har då sett kompletta personlighetsförändringar.

Jag anser att det här är en teori som kan vara värd att nämna nu för att senare återgå till om bevisningen pekar dit. Jag har aldrig påstått att det är såhär(I mitt första inlägg var jag något otydlig), jag menar inte att det här är en teori som ni alla bör följa upp, snarare att ni har den i minnet utifall något skulle styrka den senare.
Citat:
Bland annat så har det blivit mer populärt i filmer och tv-serier att droga varandra och ofta framställs det som kul. Det har även på senare tid kommit fler och fler trådar på reddit, 4chan och flashback där folk efterfrågar kunskap i ämnet.

Det är här OT och du kan starta en egen tråd om du vill diskutera vidare. Det var relevant för mitt tidigare inlägg men här bör diskussionen ta slut.
Skötsamt förflutet hos impulsiva mördare är väl inget ovanligt? Att han blivit aggressiv under alkoholpåverkan förut, gör det inte osannolikt att hans vänner ringt och varnat.
Vilka filmer och tv-serier menar du?
Tror inte ett dugg på att han blivit drogad av sina kompisar på skämt. Sämsta "spåret" i den här tråden än så länge...
Citera
2013-07-08, 19:19
Medlem
JagVetNogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
var hittade han kniven?

.

Kniven togs antagligen från bordtennishallen, men det betyder inte att han sov där.
Citera
2013-07-08, 19:20
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
De hade ju gärna fått kredda FB för identifieringen via tatueringen: https://www.flashback.org/sp44221358

Ja det är många som glömmer den detaljen. Om de nämner nämner att de fått info från FB så är det från ”nätforum”.
Citera
2013-07-08, 19:23
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetNog
Kniven togs antagligen från bordtennishallen, men det betyder inte att han sov där.

öh, så varför skulle inte kniven komma från stället där han sov då???

.
Citera
2013-07-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
öh, så varför skulle inte kniven komma från stället där han sov då???

.
det är bara inte bekräftat var han sov
Citera
2013-07-08, 19:25
Medlem
Han kanske inte sov överhuvudtaget under natten?
Citera
2013-07-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullibumpa
Han kanske inte sov överhuvudtaget under natten?
Det tror inte jag heller
Citera
2013-07-08, 19:32
Medlem
Citat:
Populärt? Har jag påstått att det är något som sker i alla umgängeskretsar? Du bör lära dig att läsa ordentligt istället för att hugga direkt.

Det har blivit mer och mer populärt, den yngre generationen framför allt ser allt lättare på att droga sina vänner för ett "roligt" syfte.

Men lev du kvar i din idyll där alla inser det grava allvaret i att droga någon!

Ok du skrev att det är KUL

"Det är även det möjligt, men på senaste tid har det blivit "kul" att droga sina ovetande vänner."

Det där är ju ren skitsnack som du har hittat på !
Citera
2013-07-08, 19:33
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Det är väl rätt självklart att man håller förhör med vänner och ledare som var med på samma resa som GM? Förhören själva tyder inte på att nåt mystiskt skett vid festen.

Vem är du som är "riktig Svensk"? När kom "du" hit? Och sen när stavar man svenskar med stort S?

Var det menat som dödligt våld, då?

Skötsamt förflutet hos impulsiva mördare är väl inget ovanligt? Att han blivit aggressiv under alkoholpåverkan förut, gör det inte osannolikt att hans vänner ringt och varnat.
Vilka filmer och tv-serier menar du?
Tror inte ett dugg på att han blivit drogad av sina kompisar på skämt. Sämsta "spåret" i den här tråden än så länge...

Jag måste ha missat det här med hans aggressiva förflutna?

Främst tänker jag på The Hangover där det framställs som fruktansvärt roligt, men även tv-serier som till exempel The Newsroom har mindre scener där någon drogas utan vetskap. Ofta med cannabis som i till exempel How High.

Men för all del, fortsätt offtopic.
Citera
2013-07-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det ser inte ut som hans mormor bodde i Varberg utan i Vårgårda, så vad skriver dom om egentligen.

"Eventuellt ska det vara så att..." står det ju.. lär dig läsa. Eventuellt betyder kanske, möjligen, måhända, kanhända osv. Kan ju vara så att någon sagt så. Du har väl själv inte rätt alltid?
Citera
2013-07-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
De hade ju gärna fått kredda FB för identifieringen via tatueringen: https://www.flashback.org/sp44221358

Och hur ska de credda FB om de fått in det via tipsmail av nån annan? Use ur brain man.
De brukar credda FB för domar o åtal, så coola ner.
Citera
2013-07-08, 19:37
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Ok du skrev att det är KUL

"Det är även det möjligt, men på senaste tid har det blivit "kul" att droga sina ovetande vänner."

Det där är ju ren skitsnack som du har hittat på !

Nej, det är en slutsats som bygger på observationer i amerikansk media, diverse forum på internet samt olika typer av fiktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in