2013-09-06, 00:55
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Ok. Inga droger och ingen kontakt med psykiatrin. Ja, då var han uppenbarligen en ovanlig typ. För en fullt frisk person gör väl inte så här. Fast han kanske var sjuk men inte ville bli inlagd/nerdrogad?

Ytterst märkligt fall ja.

.
Citera
2013-09-06, 02:08
Medlem
[quote=karlinge|45111366]Ytterst märkligt fall ja.

.[/QUOTEha

han kan ju ha haft ngn drog i kroppen som hade gått ur både pisset och blodet och därför syns det inte i obduktionenmför det finns många droger som man hamnar i psykos i efter att dom har gått ur kroppen.
Citera
2013-09-06, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
nix. jag har alltid vidhållit att det finns psykiskt sjukdom i släkt eller droger i bilden. Inte speciellt svårt att gissa på. Inte som så många andra i tråden påstår att han var en lugn kille som blev psykotisk av solen en varm sommardag.

Idag hände det på Frösön också. Så länge vi inget får veta får man väl gå med spekulationer och gissningar. Jag tycker polis eller familj borde prata. Det sker ju i media i alla andra fall vardagligen, så varför inte här?

.
Ingen har väl påstått att han blev psykotisk av solen?
Citera
2013-09-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaka
han kan ju ha haft ngn drog i kroppen som hade gått ur både pisset och blodet och därför syns det inte i obduktionenmför det finns många droger som man hamnar i psykos i efter att dom har gått ur kroppen.
Vilka droger går ur kroppen så snabbt?
Många droger går att spåra flera veckor efter intag.

Citat:
nix. jag har alltid vidhållit att det finns psykiskt sjukdom i släkt eller droger i bilden. Inte speciellt svårt att gissa på. Inte som så många andra i tråden påstår att han var en lugn kille som blev psykotisk av solen en varm sommardag.

Idag hände det på Frösön också. Så länge vi inget får veta får man väl gå med spekulationer och gissningar. Jag tycker polis eller familj borde prata. Det sker ju i media i alla andra fall vardagligen, så varför inte här?

.
För att fallet är nedlagt då gm inte kan bli åtalad (pga att han redan är död).
Senast redigerad av Kaymano 2013-09-06 kl. 13:25.
Citera
2013-09-06, 13:39
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Vilka droger går ur kroppen så snabbt?
Många droger går att spåra flera veckor efter intag.

För att fallet är nedlagt då gm inte kan bli åtalad (pga att han redan är död).

Jag anser det vore en trygghet att få reda på vad som föranledde detta.

Det borde väl även ligga i allmänhetens och rättsväsendets intresse att man går till botten med detta för att FÖREBYGGA att liknande fall inte inträffar? Just nu vet vi ju ingenting och sopar allt under mattan känns det som, bara för att GM dog?

.
Citera
2013-09-06, 13:56
Medlem
Citat:
Jag anser det vore en trygghet att få reda på vad som föranledde detta.

Det borde väl även ligga i allmänhetens och rättsväsendets intresse att man går till botten med detta för att FÖREBYGGA att liknande fall inte inträffar? Just nu vet vi ju ingenting och sopar allt under mattan känns det som, bara för att GM dog?

.
Vad för typ av information skulle göra dig tryggare samt hjälpa samhället inför framtida fall av liknande karaktär? Tycker det mest känns som att du vill ha reda på skvaller.
Citera
2013-09-06, 21:18
Bannlyst
Någon som vet om dom tar hänsyn till alla droger, SSRI och benzoanaloger inräknat?
Citera
2013-09-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Någon som vet om dom tar hänsyn till alla droger, SSRI och benzoanaloger inräknat?
SKL gör, vad jag förstår, en körning i gaskromatograf när man vill testa för intoxikation. Den avslöjar alla främmande ämnen i blodet, alltså även icke ännu narkotikaklassade preparat eller preparat och ämnen som inte är narkotikaklassade och alla dessas metaboliter.

Säger SKL att det inte finns droger i kroppen kan man vara ganska säker på att så inte är fallet. (Även om jag varit tveksam till tekniken på SKL i ett annat uppmärksammat fall . . . . )
Citera
2013-09-06, 22:26
Medlem
Citat:

.

Jo du har hela tiden, felaktigt, påstått att det skulle vara drogutlöst.
#1272:
Citat:
Ja, helt klart. Men någon sa att han var nyfiken och ville testa allt, och det är sällan en person som röker och dricker tackar nej till andra substanser i lagom dos. Kan dock räcka med 1 "medicin" eller anabolamissbruk och sprit.

#1286:
Citat:
Åratal av psykiskt sjukdom för brottaren, fanns även i släkten. Likaså med Breivik och vem du vill peka på. Därför jag garanterar att fadern exempelvis till denne gosse också var en flitig besökare hos psykvården. Skulle gärna vilja veta om denne individ varit inne tidigare eller om han nu halkat emellan stolarna på något sätt?

Sen är det givetvis droger som triggat denna psykos denna gång.
Citera
2013-09-08, 00:16
Medlem
Jag tycker faktiskt synd om denne kille. Visst är det hemskt vad han gjorde mot offren, men han visste ju inte nått vad han gjorde. Han blev akut sjuk och fick ingen hjälp utan sköts ihjäl istället. Det är tragiskt.

Någon som vet om det kan ha hänt något akut i hjärnan som kan föranleda att en individ plötsligt blir så här konstig, jag tänker då på infektion, blödning eller liknande? Någon som vet om man tittar efter sånt vid en obduktion vid ett fall som detta?
Citera
2013-09-08, 03:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Vad för typ av information skulle göra dig tryggare samt hjälpa samhället inför framtida fall av liknande karaktär? Tycker det mest känns som att du vill ha reda på skvaller.
Konstigt att du inte vill veta? Är väl bra om man kan förebygga andra att råka ut för samma dåd?
Men du kanske tror att du är förskonad och att du,och din släkt alltid har tur att klara sig för illdåd som detta? Och om du inte bryr dig varför kommentera då? Och varför läser du detta om du inte gillar skvaller? Kasta inte sten i glashus....
Citera
2013-09-08, 03:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tycker faktiskt synd om denne kille. Visst är det hemskt vad han gjorde mot offren, men han visste ju inte nått vad han gjorde. Han blev akut sjuk och fick ingen hjälp utan sköts ihjäl istället. Det är tragiskt.

Någon som vet om det kan ha hänt något akut i hjärnan som kan föranleda att en individ plötsligt blir så här konstig, jag tänker då på infektion, blödning eller liknande? Någon som vet om man tittar efter sånt vid en obduktion vid ett fall som detta?
Någonstans verkade han veta vad han sysslade med. Det är något riktigt jävla ondskefullt över
det här fasansfulla dramat i Varberg.
När han som bäst höll på med att försöka ta död på offer nr 2, den yngre killen som
förresten själv uttalat sig här i tråden, så utbrast han med kusligt lugn: "Jag är psykopat".
Och det var på frågan om varför han betedde sig så här våldsamt som han gjorde.
Sedan hade gärningsmannen följt upp med orden: "Nu ska du dö" och skrattat till.

Det här anmärkningsvärda lugnet och den här kylan han lägger i dagen under sin framfart,
tycker jag inte stämmer riktigt överens med hur en svårt psykotisk person agerar.
Det är en stor gåta alltsammans hur det kunde bli så här illa.
Vad som hände med killen och varför han fick för sig att sprida död och elände omkring sig.
Och inga svar kommer vi att få heller dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in