2013-09-27, 16:53
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Vad menar du med det du skriver ovan då? Att man ska ta det som en komplimang men man ska bli arg?

Varför ska man betrakta det som något artigt att bli nypt i röven?
Det är nog menat som en komplimang eller sexuell invit, sen är det upp till dig att ta den på det sätt du tycker är lämpligt. Du säger ju själv att du skiter i komplimanger, vilket nog är lämpligt när det gäller rumpnyp.

Sen nämnde du om en man tar fram kuken och trycker den mot din hand. Det bemöter du nog bäst med dina naglar.
Citera
2013-09-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det är nog menat som en komplimang eller sexuell invit, sen är det upp till dig att ta den på det sätt du tycker är lämpligt. Du säger ju själv att du skiter i komplimanger, vilket nog är lämpligt när det gäller rumpnyp.

Sen nämnde du om en man tar fram kuken och trycker den mot din hand. Det bemöter du nog bäst med dina naglar.

En komplimang ska ju vara något positivt, annars är det ingen komplimang, och jag tar det inte som en komplimang oavsett vad vederbörande tänkt när den klämmer mig på min bakdel, eftersom jag inte uppfattar det som någon artighetsetygelse eller liknande. Jag uppfattar det som ett övertramp mot min personliga integritet.

Om jag slår till dig och knäcker näsbenet på dig helt utan anledning och sen säger att du kan ju ta det som en komplimang, gör du då det?
Citera
2013-09-27, 17:17
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
En komplimang ska ju vara något positivt, annars är det ingen komplimang, och jag tar det inte som en komplimang oavsett vad vederbörande tänkt när den klämmer mig på min bakdel, eftersom jag inte uppfattar det som någon artighetsetygelse eller liknande. Jag uppfattar det som ett övertramp mot min personliga integritet.

Om jag slår till dig och knäcker näsbenet på dig helt utan anledning och sen säger att du kan ju ta det som en komplimang, gör du då det?
Naturligtvis inte. Menar du att ett rumpnyp är misshandel?

Det känns som att jag ska ta tillbaka det där jag sa om att du är en fin person på insidan. Du verkar ju helt sakna kontakt med verkligheten. Menar du på allvar att ett rumpnyp är misshandel?

Att nypa någon i rumpan är att slå personen i ansiktet?
Citera
2013-09-27, 17:35
Medlem
Citat:
Naturligtvis inte. Menar du att ett rumpnyp är misshandel?

Det känns som att jag ska ta tillbaka det där jag sa om att du är en fin person på insidan. Du verkar ju helt sakna kontakt med verkligheten. Menar du på allvar att ett rumpnyp är misshandel?

Att nypa någon i rumpan är att slå personen i ansiktet?

Nej men de är bägge två oönskade handlingar emot en som person.

Vad jag vill komma fram till är frågan om vem som bestämmer om en handling som involverar någon annans kropp. Är det den som utför handlingen eller är det den som utsätts för den som har lov att tycka att andra ska ge fan i att nypa en i röven?

Tafsar man så kan det vara ett brott även det.
Citera
2013-09-27, 18:21
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej men de är bägge två oönskade handlingar emot en som person.

Vad jag vill komma fram till är frågan om vem som bestämmer om en handling som involverar någon annans kropp. Är det den som utför handlingen eller är det den som utsätts för den som har lov att tycka att andra ska ge fan i att nypa en i röven?

Tafsar man så kan det vara ett brott även det.
Skatt är också oönskat men man måste betala lik förbannat. Men det gör ju inte skatteplikt till misshandel, eller hur? Misshandel är när man orsakar någon skada. Är alla oönskade handlingar mot en misshandel?

Hur kommer det sig att brottet straffas när män tafsar men inte när kvinnor gör det? Är det inget brott då eller?
Citera
2013-09-27, 18:35
Medlem
Citat:
Skatt är också oönskat men man måste betala lik förbannat. Men det gör ju inte skatteplikt till misshandel, eller hur? Misshandel är när man orsakar någon skada. Är alla oönskade handlingar mot en misshandel?

Hur kommer det sig att brottet straffas när män tafsar men inte när kvinnor gör det? Är det inget brott då eller?

Torde väl vara en kunskap som krupit in i den mest framfrusige grisen att man inte har rätt nypa nån annan i arslet hur jäkla full man än är. Klart integritetskränkande.
men klart vi kan ju införa smånyp i kuken och behandla det lika ignorant.
Vadå? är ju en komplimang! du ska vara tacksam att en kvinna fick lust att testa snoppa av dig ollonet.
Citera
2013-09-27, 18:56
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Torde väl vara en kunskap som krupit in i den mest framfrusige grisen att man inte har rätt nypa nån annan i arslet hur jäkla full man än är. Klart integritetskränkande.
men klart vi kan ju införa smånyp i kuken och behandla det lika ignorant.
Vadå? är ju en komplimang! du ska vara tacksam att en kvinna fick lust att testa snoppa av dig ollonet.
Naturligtvis inte. Menar du att ett rumpnyp är grov misshandel?

Att nypa någon i rumpan är könsstympning?
Citera
2013-09-27, 18:59
Medlem
Citat:

Du menar att du har bestämt att gränsen går vid nypning i rumpan.

En man behöver inte uppmanas att se det som en komplimang om man tar ett stadigt tag om kuken för det har du bestämt?

Varför man tar upp andra saker är ju för att få dig att förstå att en nyp i rumpan är inget man tar som en komplimang i regel utan är integritetskränkande men du säger att det ska kvinnor ta som en komplimang.

Varför kan inte kvinnor säga till män att de ska ta en kukklämning som en komplimang?
Citera
2013-09-27, 19:00
Medlem
Citat:

Nej ingetdera, det är dock allmänt accepterat som en kränkande handling.
Citera
2013-09-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
Typiskt korkad trådstart från ett snoppdjur.
Vi kvinnor ska kunna gå helt nakan och visa fittan utan att ni män med ert partriakala förtryck ska kunna få våldföra er på oss.

Nähä det ska ni fan inte,det är olagligt att blotta sig även för kvinnor,mongo!
Citera
2013-09-27, 21:13
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Du menar att du har bestämt att gränsen går vid nypning i rumpan.

En man behöver inte uppmanas att se det som en komplimang om man tar ett stadigt tag om kuken för det har du bestämt?

Varför man tar upp andra saker är ju för att få dig att förstå att en nyp i rumpan är inget man tar som en komplimang i regel utan är integritetskränkande men du säger att det ska kvinnor ta som en komplimang.

Varför kan inte kvinnor säga till män att de ska ta en kukklämning som en komplimang?
Dom gör ju det. Varje gång jag klagar får jag höra att det är väl kul om tjejer tar för sig. Varför är det så men inte tvärt om?
Citera
2013-09-27, 21:20
Medlem
Citat:
Dom gör ju det. Varje gång jag klagar får jag höra att det är väl kul om tjejer tar för sig. Varför är det så men inte tvärt om?

Du kan ju ta det som en komplimang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in