Resultat: .
0%
röster
2013-09-25, 10:08
Medlem
Vi konstaterade i matchtråden att Gattuso har det tufft i Palermo. Men det är ingenting mot stackars Giampaolo.

Skrev detta inlägget i Juli:

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

På tal om Brescia hade grabbarna grus i Ultras ett möte med Fabio Gallo.

http://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2013/07/12/Calcio/Foto%20Calcio%20-%20Trattate/BS02F5BIS_3747821F1_1290_20130706214747_HE10_20130 707--473x264.jpg?v=20130713091538

Fabio Gallo är Giampaolos assisterande tränare, som dessutom är en före detta spelare i Brescia. Problemet var då han under 1995 gick till Atalanta, och yttrade "Finalmente trovo una tifoseria vera", dvs äntligen finner jag riktiga fans.

Ultras ville inte ha honom. Så han lämnade såklart…

1016! Giampaolo har gått 1016 dagar utan en vinst. Visst han fick inget tränaruppdrag under 2011, men ändå. Senaste segern var då han tränade Catania 19:e december 2010. Mot Brescia. I Brescia började han med tre oavgjorda och sedan förlust i lördags mot Crotone. Då tog ultras ett snack med honom, och sedan dess har han varit försvunnen...

Ingen visste var han var. Klubben har förtvivlat försökt få tag på honom. Spelare har twittrat...

Inför gårdagens match så meddelade hans bror att Giampaolo åkt hem till Giulianova och att han inte har några planer på att återvända.

Jag gillade Giampaolo då han var i Cagliari. Relativt duktig taktiskt och verkar vara sympatisk.
2013-09-25, 10:46
Medlem
Om man följer Cagliari så blir man sällan alltför familjär med tränarna. Ett exempel från februari 2007:

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Då var det dags för tränarbyten igen hos förlorande lag. Torinos Zaccheroni har fått sparken. Men mer spektakulärt är Cagliaris sparkande av Colomba och återinsättandet av Giampaolo. Därmed har Cagliari lyckats med sju tränarbyten på ett och ett halvt år (18 månader!). Jag vet inte om det är rekord, om inte så ger de sig nog inte förrän de slagit rekordet. Patetiskt är dagens ord på Sardinien. Även om jag personligen gillar Giampaolo.

Ett litet förtydligande av mitt tidigare inlägg.

Efter segern mot Brescia 19:e december 2010 tränade han Catania i ytterligare tre matcher. En poäng.

Sedan tränade han Cesena i nio matcher. Tre poäng.

Och nu Brescia i fyra matcher (räknar inte gårdagens). Tre poäng.

1016 dagar låter onekligen mer än 15 matcher med tre olika lag.

Jag bara pekar på att han har det tufft. Och att det fanns personer som började bli oroliga för hans skull på allvar, då han försvann.
2013-09-25, 18:36
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Inter får alltså spela inför ett tomt Curva Nord imorgon mot Viola. Fotbollsförbundet i Italien fortsätter gå samma väg med nolltolerans - vilket är bra. Problemet är att alla de tusentals tifosi som inte gjorde "uh"-ljuden blir drabbade. De har betalat sina säsongskort och åker helt oskyldiga på en avstängning, vilket man nu protesterar mot. Jag förstår tifosi och tycker det är förjävligt att det är som det är - samtidigt - hur ska man annars angripa problemet? Kurvan ska för övrigt befinna sig vid matchen imorgon men utanför arenan, för att på något sätt kunna ge sitt stöd åt laget.
2013-09-26, 10:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Inter får alltså spela inför ett tomt Curva Nord imorgon mot Viola. Fotbollsförbundet i Italien fortsätter gå samma väg med nolltolerans - vilket är bra. Problemet är att alla de tusentals tifosi som inte gjorde "uh"-ljuden blir drabbade. De har betalat sina säsongskort och åker helt oskyldiga på en avstängning, vilket man nu protesterar mot. Jag förstår tifosi och tycker det är förjävligt att det är som det är - samtidigt - hur ska man annars angripa problemet? Kurvan ska för övrigt befinna sig vid matchen imorgon men utanför arenan, för att på något sätt kunna ge sitt stöd åt laget.

Vad är det för jävla trams de håller på med i år?
Är detta resultatet av att Italien ny styrs av vänstern; nu ska Italien bli lika PK och bror duktig som resten av Europa?

Fy fan.
2013-09-26, 11:02
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vad är det för jävla trams de håller på med i år?
Är detta resultatet av att Italien ny styrs av vänstern; nu ska Italien bli lika PK och bror duktig som resten av Europa?

Fy fan.

Lagom taktiskt att förstöra den publikuppgången som sker i serie a nu.

Var går gränsen? Är böghån okej? Är "rasism" mot syditalien okej?

Vad var det förresten för Lazio-tifo som blev stoppat. Passade det inte in i nya nolltoleransen?
2013-09-26, 19:58
Medlem
Lecce förlorade igen. Nu senast i söndags mot Catanzaro, på hemmaplan. 1-2 slutar matchen. Det enda positiva ur Lecces synpunkt måste väl vara att någon annan än Miccoli lyckades göra mål. Fyra förluster på fyra omgångar. På samma sätt som euforin är total i Roma-lägret vid det här laget är misären minst lika påtaglig i Lecce. Vad händer egentligen där nere?
2013-09-26, 21:00
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Lecce förlorade igen. Nu senast i söndags mot Catanzaro, på hemmaplan. 1-2 slutar matchen. Det enda positiva ur Lecces synpunkt måste väl vara att någon annan än Miccoli lyckades göra mål. Fyra förluster på fyra omgångar. På samma sätt som euforin är total i Roma-lägret vid det här laget är misären minst lika påtaglig i Lecce. Vad händer egentligen där nere?
Så jävla underligt egentligen. Man var halvvägs upp ifjol för att sen vika ner sig när det väl gällde. I år har Miccoli kommit in och vad jag förstår är det självklara målet uppflyttning även i år. Sett till detta är fyra torsk en obegripligt usel start. Nog för att det varit mycket spelare ut och in, men det måste ju finnas en plan för vad man ägnar sig åt?

Vore intressant att höra Borell lägga ut texten om det där, men det känns som att han gärna är relativt förtegen när det gäller Lecce.
2013-09-26, 22:54
Medlem
Inter vinner tillslut mot Fiorentina efter att ha legat under. Man var det bättre laget under matchen, men förvaltade sina lägen dåligt. Fiorentina hade inte särskilt mycket chanser, det kändes som att det mest var Rossi som ordnande lägena åt laget. Fiorentina får dock en straff en bit in i andra halvlek som Rossi förvaltar väl. Måste varit riktigt frustrerande för spelarna i Inter då det resultatet inte på något sätt speglade matchbilden, särskilt i andra halvlek.

I samband med målet byter Mazzarri in Kovacic som verkligen visade sig vara ett bra drag. Inter kämpar och ger inte upp. Efter en småstökig situation lyckas Cambiasso med en konstspark och kvitterar för Inter. Trycket fortsätter från Inter. I slutet av matchen dansar Ranocchia förbi en, två, kanske tre, spelare på egen planhalva. Såg mest ut som Bambi på hal is. Dock slutar samma anfall med mål för Inter och vändningen var fullbordad. Jonathan som stod för en ganska blek insats gör målet och snyggar till sitt matchbetyg.

Fiorentina har ett par chanser i slutet men Handanovic styr upp det hela. En bra laginsats av Inter som inte ger upp i kombination med bra byten av Mazzarri.
2013-09-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Så jävla underligt egentligen. Man var halvvägs upp ifjol för att sen vika ner sig när det väl gällde. I år har Miccoli kommit in och vad jag förstår är det självklara målet uppflyttning även i år. Sett till detta är fyra torsk en obegripligt usel start. Nog för att det varit mycket spelare ut och in, men det måste ju finnas en plan för vad man ägnar sig åt?

Vore intressant att höra Borell lägga ut texten om det där, men det känns som att han gärna är relativt förtegen när det gäller Lecce.
Precis. Som dag och natt.

Hade mer än gärna läst en rejäl utläggning angående Lecce, vem bättre att komponera den än Borell? Men precis som du säger känns han ganska reserverad vad gäller Lecce.
2013-09-27, 16:54
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Borell vill nog att det ska gå så dåligt som möjligt för Lecce. Ju längre ned i seriesystemet, desto mer underground känner han sig. Upphetsningen han känner om några år när han åker till PastaPresto away för en division 6-match inför 30 mammor och pappor.
2013-09-27, 22:56
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

CL-plats är nog bara att glömma denna säsong. Tur att Allegris kontrakt går ut efter denna säsong i alla fall. De enda jag vet som hyllar Allegri är de som inte följt Milan.

Du kan ju inte slänga ur dig en sådan grej. Det går ju inte att argumentera mot eftersom det är ett helt meningslöst påstående. Då kan man slänga ur sig vad fan som helst.

De enda jag vet som dricker Pepsi är utvecklingsstörda.
De enda jag vet som gillar Iron Maiden är alkisar.
De enda jag vet som håller på Sävehof i handboll är bögar.
De enda jag vet som hyllar Allegri har vrålsnygga flickvänner.
etc, etc, etc

Hur vet du att dom inte följer Milan då? Har du koll på vad dom gör om dagarna & du vet att dom inte följer Milan?

Vi kan konstatera att Serie A allt som oftast slutar med att Milan inte vinner ligan. Det är några tränare som lyckats vinna ligan med Milan, bla Allegri. Sacchis & Capellos Milan skapade någon sorts illusion av att klubben är överlägsen. Så är det inte riktigt & Milan har heller inte varit någon sorts fanbärare för charmig fotboll genom åren. Visst, som storklubb brukar man ju spela offensivt eftersom lagen man möter oftast är sämre än Milan.

Skillnaden mellan förr & nu är bla att de gamla tränarna slapp internet där folk runtom i världen tycker till om lagets insatser i varenda match. Syftet med Milans matcher förr var också främst att ge lagets anhängare glädje & segrar. Idag är Milans matcher en del av en global underhållningsindustri där folk runtom i världen förväntar sig bli underhållna framför TV:n.

Jag var ute & studerade vadarfåglars beteende nyligen. Tycker ändå att Allegris Milan bjuder på mycket action ur underhållningssynpunkt.
2013-09-27, 23:24
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Borell vill nog att det ska gå så dåligt som möjligt för Lecce. Ju längre ned i seriesystemet, desto mer underground känner han sig. Upphetsningen han känner om några år när han åker till PastaPresto away för en division 6-match inför 30 mammor och pappor.

He He! Skrattade högt när jag läste detta.

Kan berätta hur jag känner det som håller på Napoli. Jag känner såklart för folket i Neapel, supportrarna till klubben. Jag vill att Napoli ska vinna ligan. För deras skull då.

För egen del vill jag helst att man kör vidare med de spelare man lärt känna genom åren & värvar lite kultiga lirare man kan fatta tycke för. Jag håller ju på grabbarna i laget. De Sanctis, Gargano, Aronica osv. Att ligga i Serie A är viktigt för mig så man kan följa laget bättre. Tidigare gick det inte att snacka Napoli med folk i Sverige eftersom ingen kände till det aktuella laget, alla bara refererade till Maradona. Lite för underground alltså.

Den här utvecklingen är jag väl lite kluven till. Vissa tippar Napoli som scudetto-segrare. Man värvar mängder med dyra spelare. Lite av glädjen med CL var ju att kunna sitta i soffan & skrika att Manchester City är ett köpelag.

Jag vill såklart att man vinner CL & Serie A....

Sen ska man inte skratta bort PastaPresto heller. Dom har ju värvat en hel del nu så....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in