Citat:
Ursprungligen postat av
Spinnacer
Du kan ju inte slänga ur dig en sådan grej. Det går ju inte att argumentera mot eftersom det är ett helt meningslöst påstående. Då kan man slänga ur sig vad fan som helst.
De enda jag vet som dricker Pepsi är utvecklingsstörda.
De enda jag vet som gillar Iron Maiden är alkisar.
De enda jag vet som håller på Sävehof i handboll är bögar.
De enda jag vet som hyllar Allegri har vrålsnygga flickvänner.
etc, etc, etc
Hur vet du att dom inte följer Milan då? Har du koll på vad dom gör om dagarna & du vet att dom inte följer Milan?
Vi kan konstatera att Serie A allt som oftast slutar med att Milan
inte vinner ligan. Det är några tränare som lyckats vinna ligan med Milan, bla Allegri. Sacchis & Capellos Milan skapade någon sorts illusion av att klubben är överlägsen. Så är det inte riktigt & Milan har heller inte varit någon sorts fanbärare för charmig fotboll genom åren. Visst, som storklubb brukar man ju spela offensivt eftersom lagen man möter oftast är sämre än Milan.
Skillnaden mellan förr & nu är bla att de gamla tränarna slapp internet där folk runtom i världen tycker till om lagets insatser i varenda match. Syftet med Milans matcher förr var också främst att ge lagets anhängare glädje & segrar. Idag är Milans matcher en del av en global underhållningsindustri där folk runtom i världen förväntar sig bli underhållna framför TV:n.
Jag var ute & studerade vadarfåglars beteende nyligen. Tycker ändå att Allegris Milan bjuder på mycket action ur underhållningssynpunkt.