2013-09-19, 14:44
Medlem
DerGuteDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
När man spelar ett spel via stream så kan i princip inget buffras som det gör för strömmande film. Detta ställer väldigt stora krav på bandbredden och upprätthållandet av denna.
Smart.
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Kommer man kunna få en konsol innan jul om man inte bokar etc.
Lättaste är väl att ringa en säljare och fråga dom, istället för att själv sitta och räkna ut utbroderade grafer på hur många konsoler som har skickats, mottagits, förhandsbokats osv? Inte för att jag missunnar någon som nu verkligen vill göra det.
Citera
2013-09-19, 15:49
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerGuteDoktor
Smart.

Lättaste är väl att ringa en säljare och fråga dom, istället för att själv sitta och räkna ut utbroderade grafer på hur många konsoler som har skickats, mottagits, förhandsbokats osv? Inte för att jag missunnar någon som nu verkligen vill göra det.

Ska jag ringa till världens alla hörn och kolla med dom eller? Dom vet ju knappt själva förutom möjligen första sändningen så därför är det lättare att räkna på detta viset
Citera
2013-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerGuteDoktor
Praktexempel på någon som inte hänger med i utvecklingen. Har du ens testat exempelvis OnLive eller någon annan spelstreamingtjänst? Jag testade OnLive för 2-3 år sedan och med 10mbit lina* var fördröjningen fullkomligt acceptabel - märkbar men inte markant. Det behövde verkligen inte buffra i "1 sekund" (antar att du drog den siffran rätt ur sketan).

*Samt nätanvändning vid sidan om.

Behöver du en källa för att bli överbevisad om någonting sådant är du för ung för att sitta på flashback. 2003 satt de flesta fortfarande med tjock-TVs i vardagsrummet.

Haha, tack för att du påpekade min poäng trots att du inte kunde slita dig ifrån att försöka racka ner på mig på samma gång. Min ålder är oväsentlig för frågan.
Citera
2013-09-19, 17:57
Medlem
E30s avatar
Kommer One eller PS4 finnas i vitt?
Citera
2013-09-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Kommer One eller PS4 finnas i vitt?
Inget utannonserat om vita versioner, tyvärr. One kommer finnas i vitt men dock enbart för Xbox-anställda. LÄNK. Kommer säkert dyka upp på Ebay, om man är beredd att slanta upp.
Här finns en vit PS4 mock-up. Hade själv valt en vit konsoll alla dagar i veckan framför en svart.
Senast redigerad av entvå3 2013-09-19 kl. 20:14.
Citera
2013-09-19, 22:05
Medlem
Kommer något i stil med xk3y fungera på PS4/X1?
Citera
2013-09-20, 11:41
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
http://www.gamereactor.se/nyheter/123744/Fem+miljoner+s%E5lda+Playstation+4+till+i+mars/

Jadu, nästan exakt så många jag förutspådde. Visserligen för Sony och mitt huvudfokus låg på ms, men det kommer som jag också sa, förmodligen vara snarlika siffror där
Till skillnad från SONY kommer ju Microsoft inte släppa konsolen på alla marknader det här året. Sedan är det även fram till slutet av räkneskapsåret, och för det tredje så är det bara en uppskattning. Och låt mig säga såhär: Uppskattningarna är i princip alltid fel.

Dessutom får man ta i beaktning att vi har en global ekonomisk kris idag. 2006 var det högkonjunktur. Kunderna är inte lika villiga att släppa taget om pengarna idag som då.

Men vi får se vid nyår, samt den 31 mars hur det ser ut.

Det känns som att du inte riktigt förstod vad jag pratade om.
Senast redigerad av Fina Gubben 2013-09-20 kl. 11:46.
Citera
2013-09-20, 14:06
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Till skillnad från SONY kommer ju Microsoft inte släppa konsolen på alla marknader det här året. Sedan är det även fram till slutet av räkneskapsåret, och för det tredje så är det bara en uppskattning. Och låt mig säga såhär: Uppskattningarna är i princip alltid fel.

Dessutom får man ta i beaktning att vi har en global ekonomisk kris idag. 2006 var det högkonjunktur. Kunderna är inte lika villiga att släppa taget om pengarna idag som då.

Men vi får se vid nyår, samt den 31 mars hur det ser ut.

Det känns som att du inte riktigt förstod vad jag pratade om.

Samtidigt kostade en ps3 bra mycket mer vilket väger upp för ekonomidelen.

Sonys uppskattningar speglar ju hur många konsoler de kommer tillverka. De kan ju inte uppskatta att sälja 5 miljoner och tillverka 2 miljoner

Att ms inte släpper på alla marknader spelar ingen roll. De säljer slut ändå och de inte gör det så är de marknader där den inte släpps så stora att det märks i större utsträckning, vi snackar enstaka procent. Sen kommer det ju importeras lite också vilket alltså ökar försäljningen i de 13 stora länderna
Citera
2013-09-21, 01:58
Medlem
tj.s avatar
Intressant fakta om hur mycket förlust tillverkarna gör per såld enhet.
Citera
2013-09-21, 08:30
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Jag tycker att dessa siffror verkar rimliga, ps4 har inte bara mer påkostad gpu del utan även dyrt gddr5 minne. microsoft valde att snåla och valde 32MB esram och ddr3 minne, nackdelen med denna lösning är att det är ett helvete att programmera spel så att de nyttjar det cache minnet.

Microsoft har gått ut med att kinect 2.0 kostar nästan lika mycket som hela konsollen vilket för mig är skitsnack, antagligen så kostar det under 1500 kr styck att tillverka, jag ser bara en camera på de bilder jag har tittat på och en camera som ser i mörkret ka inte vara speciellt dyrt. Sverige är ett(någorlunda) fritt land och om man tycker det är värt att betala 700kr mer för betydligt sämre hårdvara för kinect 2.0 (som antagligen är gummic med tanke på hur lite micro$oft har berättat om det och visat det) så är det fritt fram.
Senast redigerad av adolf512 2013-09-21 kl. 09:01.
Citera
2013-09-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.

Imponerande att MS inte går back.

Samtidigt visar det ju hur mycket de skulle kunna dumpa priserna om de känner för det eller behöver det.

Min gissning är att de inte kommer ha några problem att sälja flesta konsoler de tillverkar fram till och över jul, kanske ända fram till Mars så de kommer säkert inte sänka priset tills dess.
Citera
2013-09-21, 11:52
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Imponerande att MS inte går back.
Å andra sidan är den 100$ dyrare än PS4. Om PS4 hade kört på samma pris skulle Sony inte heller gå back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in