2013-09-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
En dator är licenspliktig utrustning, tyvärr :/
Men för fan. Du får mig att tappa tron på mänskligheten.

Skriv det jävla mailet bara. Hur ska de veta att du har en dator?
Citera
2013-09-26, 01:20
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Men för fan. Du får mig att tappa tron på mänskligheten.

Skriv det jävla mailet bara. Hur ska de veta att du har en dator?

uhm. Förlåt. Men hur kan man skriva ett mail utan dator?
Citera
2013-09-26, 01:25
Medlem
sundish91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjoelinder

Från mobilen?
Citera
2013-09-26, 01:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjoelinder

Finns datorer att låna på alla bibliotek.
Citera
2013-09-26, 01:29
Medlem
Brmcs avatar
Som tidigare nämnt, säg upp radiotjänsten. Säg att du sålt din gamla telefon p.g.a. ekonomiska besvär och införskaffat dig en ny.

När det kommer till mat får kanske dumpstra lite. Utöver det så köp pasta, havregryn, ägg och rotfrukter. Det står du dig länge på. Det är inte så att du kan lägga upp lite prylar på blocket? Gamla kläder, gamla tv-spel en gitarr eller något? Lägg upp saker där, skriv att köparen betalar frakten och ta en 10a extra i fraktkostnad. Säljer du 5 saker får du på så vis ihop 50 spänn extra, vilket i din situation är en hel del.
Citera
2013-09-26, 01:38
Medlem
ORUNITIAs avatar
Hmm, jag förstår inte riktigt vad problemet är..
Jag tjänar också väldigt lite, men kanske för att jag nästan valt att göra det (är ganska lat), jag fick ut 8000(+) ungefär denna månad, jag har eget boende etc.

Köpte precis kläder för nästan 2000, betalar hyra, mat och liknande, klarar mig fin fint.
Fast det kanske ligger något i att jag har pengar på andra konton ifall det skulle skita sig totalt med min ekonomi. Har ungefär 20.000 i aktier, och lite annat sparat - som jag inte rör, enbart om det skulle behövas, vilket det inte gjort nu på flera år - även då jag tjänar runt 7-11k varje månad.

Hur kan du BARA ha 400kr kvar att leva på denna månad? Jag brukar ha några tusen kvar, även då jag inte har något mot att äta ute nästan varje dag och gå på krogen, betala taxi etc.

Något lurt är på gång här.
Citera
2013-09-26, 01:39
Medlem
skeggmuffs avatar
Som sagt: ring radiotjänst det första du gör imorgon och säg upp skiten, säg att du har sålt din dator/tv helt enkelt.

Lite tips för att tjäna någon snabb hundring om det skulle krisa mot slutet av månaden:

*Annonsera ut saker du inte har någon användning för. (Brukar vara gratis i diverse lokaltidningar om du inte vill betala annonspriset på blocket)

*Skaffa dig en insamlingslåda och sätt på en fejkad skylt med röda korset eller liknande och lås fast med en kedja i något stort varuhus/annat ställe där mycket folk rör sig.

*Ifall du känner någon som säljer cannabis eller liknande till bra pris kan du krita några 5r och sedan sälja iväg någon 100ing dyrare än ditt inköpspris.

*Köp ut alkohol/cigaretter till fjortisar mot betalning.

*Något liknande detta: https://www.flashback.org/t183715

*Fråga chefen om du kan få en del av nästa lön i förskott (på mitt företag får man göra detta 1 gång per halvår upp till 5000kr, vet inte hur det funkar på andra företag)

*Växlingsfuska: http://www.youtube.com/watch?v=IS3lnNpY3hY

*Kör svarttaxi på helgerna om du har körkort och bil

*Ta något litet extrajobb t.ex reklamutdelare, ledsagare osv

*Sälj saker på loppis ifall du har massa onödiga prylar som bara ligger och skräpar

*Erbjud dig att byta till vinterdäck på folks bilar för en 100ing eller liknande, väldigt många som nappar på detta. (Kanske lite väl tidigt för det dock)

EDIT: Nu på hösten kan du ju också fara ut och plocka kantaraller, om du har hyfsat nära till någon skog, och sedan sälja dom, alternativt toppslättsskivling ifall du känner folk som gillar att trippa.
Senast redigerad av skeggmuff 2013-09-26 kl. 01:58.
Citera
2013-09-26, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Köp mycket billiga grönsaker. Kolla efter sådant som ligger kring 2-10 kr kg och till det 4-5 kg pasta/ris eller något annat motsvarande som är billigt per kg. Det blir inte så gott, men du slipper hunger och du får i dig näring.

Så har du så du klarar dig när det gäller maten.

Köp ägg i storpack istället. Näringsämnen, fett och protein istället för vatten från grönsaker. Någon grönsak och pasta bör du också ha råd till.

Även om jag tycker att du får skylla dig själv, idiot som drar på sig skulder med 29% ränta, med du har väl rätt att få hjälp via Socialtjänsten?
Citera
2013-09-26, 02:05
Bannlyst
Pantburkar! Dålig timpenning som fan men för dig skulle det kunna betyda upp mot en tusing extra och det är en jävla skillnad på 400:- och 1400:-.

Du kan nog hitta typiska ställen där folk slänger burkar.
Citera
2013-09-26, 02:09
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Skulle verkligen vilja rekommendera att du snarast börjar spana efter en ny lya. Det är ju helt ohållbart att betala 6000 i månaden för boende. 60% av din inkomst. Hälften hade ju varit okej.
För en jävla hyresrätt? Jag betalar runt 10% av min inkomst i uppehälle. Folk är ju helt sjuka i huvudet
Citera
2013-09-26, 02:15
Medlem
morbrostewarts avatar
som svar på frågan- vete fan, koka nån billig vidrig grönsakssoppa i storkok?
men ev. lite ot- svenskar tjänar förjävla dåligt, med tanke på hur pretto och lojala,arbetsvilliga och allmänt "duktiga" vi är. (klart att nån jävla grek el bulgar tjänar mindre, men dom jobbar fan inte ihjäl sig heller, spenderar förvisso många timmar på "jobb" men sliter inte röven av sig, röker och flamsar mest).
Varför har vi det så? Går alla våra pengar åt till att försörja lata, tjuvaktiga jävlar som inte själva orkar jobba eller va fan är det frågan om egentligen? (tycker personligen inte detta är ot, då det i allra högsta grad tillhör grundproblemet).
Citera
2013-09-26, 02:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfitta
Även om jag tycker att du får skylla dig själv, idiot som drar på sig skulder med 29% ränta, med du har väl rätt att få hjälp via Socialtjänsten?

Socialen betalar inte ens gamla skulder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in