• 1
  • 2
2013-09-25, 23:27
Bannlyst
Det är skamligt att en bidragstagare tjänar mer än vad än arbetare gör. Ja, jag arbetar heltid och tjänar piss helt enkelt. Nu är det inte de jag ska klaga på utan jag ska ställa en fråga gällande GE moneybank.

Jag har lite småskulder här och där.
Klarna på cirka 17k, betalar då cirka en tusing i månaden!
Försäkringskassan på cirka 1700, betalar 300 i månaden!
CSN på 2200, och har ännu inte börjat betala där.

Klarna har e ränta på cirka 29%, och det är ofantligt högt. F-kassan och CSN har bra räntor, men jag vill samla samtliga lån till ett lån.
Jag gjorde en ansökan hos Lendo, och fick bara ett erbjudande ifrån GE moneybank på cirka 23k med en ränta på 15%. Bättre än vad jag har nu liksom, men min mamma sa att jag skulle ge fan i GE Moneybank då dom kan höja ränta eller vad kärringen pratade om..

Ska jag ta detta erbjudandet, eller finns det bättre sätt att göra detta på? Har sökt hos Nordea, men har ännu inte fått något svar där. Tror jag kommer få ett nej där, då min kreditvärdighet e "medel" enligt ett papper jag fick häromdagen..

Som sagt, något måste jag göra då jag denna månad kommer att få överleva på 400 kr efter somliga räkningar är betalda. Hade fan inte ens råd att betala alla räkningar
Citera
2013-09-25, 23:35
Medlem
Hur lite tjänar du? Och hur liten marginal har du på din ekonomi?

Som jag ser det är det din inkomst minus dina räkningar, och sedan, utöver det -1300 SEK i avbetalningar. Sedan uppger du att du behöver leva på 400 SEK denna månad.

Betyder det att du vanligen har 1700 SEK över när räkningarna är betalda?
Citera
2013-09-25, 23:35
Medlem
Foxxyboxs avatar
Kan du inte rada upp inkomst och utgifter så kan vi nog hjälpa dig leva på mer än 400kr.

bara att ha 17K hos klarna och sedan klaga på att man har det dåligt ställt......

Utan klarna hade du nu haft då ca 1400kr till att börja med.....
Citera
2013-09-25, 23:40
Medlem
Sälj saker du inte behöver?
Citera
2013-09-25, 23:47
Bannlyst
Klarna var något som jag drog på mig för ett bra tag sedan. Ja, jag var dum i huvudet då som drog på mig det, men man lär sig inget om man inte gör något misstag liksom..

I mitt avtal med jobbet så står det att jag tjänar 15 400 brutto.. Fick ut 10k denna månad att leva på!

Hyarn ligger på 6k, och det är inget jag kan göra något åt här och nu.. Så gnäll inte över det!
Sen ska man ju betala facket, bredband, mobilen så man kan ringa, radiotjänst och någon räkning till. Det kom väl upp till 3k, och sen ska man ju ha SL så man kommer till jobbet. Kvar = runt 400
Citera
2013-09-25, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Sälj saker du inte behöver?
Har inget att sälja!
Citera
2013-09-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Har inget att sälja!

Klart du har! Något har du väl köpt för att vara skyldig 17k?

Skaffa Extra jobb?
Vad jobbar du med? Är det verkligen värt att betala facket? Är lönen marknadsmässig? Andra förmåner eller ersättningar?

Skaffa billigare bredband, telefoni , el.
Senast redigerad av allvetarN2 2013-09-25 kl. 23:53.
Citera
2013-09-25, 23:50
Medlem
Där har du ju första nedslaget, Varför betalar du radiotjänst?
Citera
2013-09-25, 23:52
Medlem
Citat:
Har inget att sälja!
Sälj din dator och köp en gammal jävel på blocket.
Ring radiotjänsten och säg att du inte har tv längre osv och skit i att betala det några månader, känner en kompis som gjorde så och han klarade sig fint
Citera
2013-09-25, 23:52
Medlem
Citat:
Klarna var något som jag drog på mig för ett bra tag sedan. Ja, jag var dum i huvudet då som drog på mig det, men man lär sig inget om man inte gör något misstag liksom..

I mitt avtal med jobbet så står det att jag tjänar 15 400 brutto.. Fick ut 10k denna månad att leva på!

Hyarn ligger på 6k, och det är inget jag kan göra något åt här och nu.. Så gnäll inte över det!
Sen ska man ju betala facket, bredband, mobilen så man kan ringa, radiotjänst och någon räkning till. Det kom väl upp till 3k, och sen ska man ju ha SL så man kommer till jobbet. Kvar = runt 400
Sälj tv:n och sluta betala tv-licens?
Citera
2013-09-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Sälj tv:n och sluta betala tv-licens?

Varför ska han sälja tv:n ? Polisen kommer knappast knackandes med papper för att genomsöka efter en tv.
Citera
2013-09-25, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allvetarN2
Klart du har! Något har du väl köpt för att vara skyldig 17k?

Skaffa Extra jobb?
Jao, men det finns inget värde i det på andrahansmarknaden!
Jag skulle inte gå plus alls då det skulle innebära att jag köper samma saker, men billigare, och eftersom att jag inte har tillgång till transport som kan frakta saker hit gratis så får jag själv bekosta det... Så nej, jag skulle inte gå plus någonstans alls!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in