2013-09-29, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Socialen kommer nog ha en del åsikter om att TS hyra ligger på sextusen i månaden. Det anses inte som en skälig nivå.
Beror på vart man bor också, för jag har tidigare varit i kontakt med socialen och då har dom inte kommenterat något alls om hur hög hyran är.
Soc är inte aktuellt för mig, då jag inte kan bevisa att jag betalar någon hyra för 6k, enligt dom!

Men men, min situation har ju ändå löst sig, och kommer få in en slant på kontot nu i veckan för att bli av med alla ockerlån!
Citera
2013-09-29, 21:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Beror på vart man bor också, för jag har tidigare varit i kontakt med socialen och då har dom inte kommenterat något alls om hur hög hyran är.

I Nacka tycker dem iaf att 3 500 är för mycket...
Citera
2013-09-30, 04:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Till den som vill leva billigt: Baka småfranskor, med riven ost på om du vill slösa lite. Gör löksoppa.
Citera
2013-09-30, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puteraren
jag kan inte svara på vad du skall göra i denna situation, men jag har jobbat som lånehandläggare på GE och kan försäkra dig om att GE inte bara höjer räntorna hur som helst när som helst, visst, räntorna kan gå upp och gå ner några decimals-procent, men det kan dom göra på alla banker.

Jag brukade alltid rekommendera folk att lägga ihop alla sina krediter och småskulder till 1 lån, det är ofta billigare om man räknar till den effektiva räntan(ränta inkl. alla extraavgifter, fakturaavgifter, uppläggningsavgifter etc.)

Så om du har en skuld hos klarna på 17.000 betalar du:

17000 x 1.29 = 21930
(21930-17000)/12=
Du betalar alltså ca 410kr per månad för ditt lån på klarna

Om du skulle ta ett låna på GE med ränta på 15% (tror att det är den sämsta räntan på LÅN man kan få)
22000 x 1.15 = 26450
(26450-22000)/12
Du betalar cirka 370 kr per månad för dina lånade pengar.

Du ser kanske själv vad som blir billigast för dig

Uträkningen är inte dum alls!
Senast jag betalade min faktura hos klarna så vetja att jag hade runt 17 700, typ.. Nu hade jag 17 368 kr.. Alltså, jag betalar en tusing varje månad, och jao.. Ni ser ju!

Aja, har betalt klarna nu
Riktigt skönt att bli av med skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in