Citat:
Ursprungligen postat av
vildor
Tack. Är bara så fruktansvärt rädd att jag mäter fel och skorna inte passar bra. Men för det förhållandevis fördelaktiga priset för semi-bespoke eller vad det kallas kanske det är värt att testa ändå.
Alltså det är ju egentligen full-bespoke, bara att själva måttagningen sker på distans, och att du inte har några fittings (men det är mest för att det är en del i den polska bespoke-traditionen. Även om man är på plats görs inga fittings). För du kan få gjord vilken typ av läst du vill. Semi-bespoke kallar man oftast när man bara gör mindre ändringar av en befintlig läst.
Men förstår oron. Faktum är ju att mina skor blev ju måttagningen fel på. De var lite för stora. Men iom att proportionerna fortfarande var helt rätt, så var det bara låta skomakaren lägga i en tunn lädersula och sedan satt de perfekt. Är väldigt bekväma, riktigt härliga och stabila att gå i.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrSvett
Det är
ett par carmina med den vackra simpson lästen. Tack för förklarandet och tipset, bra att slippa oroa sig. Man kan ganska tydligt se att inga fläckar bildas på de områden jag givit en "spit shine".
Skorna är mycket vackrare i verkligheten, lästen är så smal och elegant. Jag älskar dem! Hoppas på att köpa fler "simpson"-skor.
Dessa vill jag ha till sommaren men tyvärr finns de inte på skoaktiebolaget. Hur kan man beställa hem dem på bästa sätt?
Ok, har ingen erfarenhet av Simpson själv, men den är onekligen snygg. Håller med Kopparstaden där, maila Carmina, eller ring direkt till någon av deras butiker och fråga. De brukar kunna skicka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grytter
Älskar den gyllenbruna färgen! Mvh
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
Fina skor och bilder. Blir ju lite sugen på att testa ett par, alltid kul men lite nytt blod i familjen
Ja, kan rekommendera det. Är ju en väldigt kul process med bespoke också, att fnula ut modell och läst, och sedan diskutera den med dem och så sedan vänta på resultatet. Att få det till samma pris som ett par G&G är väldigt trevligt. Och kvaliteten är hög, framför allt på hantverket, men materialet är också av bra klass.