2013-09-24, 08:26
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Såg för övrigt för jävliga ut, broguedetaljerna på Falkirk är verkligen smaklösa och kan inte räddas med lite guldspray.

Nä, en svart Falkirk är rätt självmotsägande rent stilmässigt. Men lite intressant är det ändå att du tycker att Falkirk är smaklösa i allmänhet - det skulle jag faktiskt inte trott, med tanke på att din smak tycks luta lite åt det utsvävande och lite flamboyanta. Själv är jag lite kluven inför Falkriken, just pga den något "överdrivna" brogueingen... Det är nog lite väl mycket för min smak.
Citera
2013-09-24, 12:42
Medlem
Herr gurkas avatar
Angående Falkirk, det är svårt att tycka om den. Den känns på tok för plottrig men är å andra sidan unik och har kanske därför ett existensberättigande.

Dagens:
http://i.imgur.com/JqvoetZ.jpg
Citera
2013-09-24, 13:20
Moderator
Semesters avatar
Ifall RM Williams blaxland sitter perfekt på storlek 8,5 är det rimligt att anta att comfort craftsman även kommer göra det vid exakt samma storlek? Det sögs ju vara en identisk sko utöver en extra innersula.
Citera
2013-09-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Ifall RM Williams blaxland sitter perfekt på storlek 8,5 är det rimligt att anta att comfort craftsman även kommer göra det vid exakt samma storlek? Det sögs ju vara en identisk sko utöver en extra innersula.

Close enough, de är inte samma sko men med extra sula. Jag upplever CCn som något väldigt lite större, mest på längden inte rymligare i övrigt.
Citera
2013-09-24, 13:41
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Dagens:
http://i.imgur.com/JqvoetZ.jpg

One of these things is not like the others.
Citera
2013-09-24, 14:13
Medlem
Zvis avatar
Vilka skor passar till en regnig dag?
Citera
2013-09-24, 14:38
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Vilka skor passar till en regnig dag?
Ptja, gummisula om man är rädd om sulorna, annars funkar väl det mesta? Undvik loafers.
Citera
2013-09-24, 15:34
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Nä, en svart Falkirk är rätt självmotsägande rent stilmässigt. Men lite intressant är det ändå att du tycker att Falkirk är smaklösa i allmänhet - det skulle jag faktiskt inte trott, med tanke på att din smak tycks luta lite åt det utsvävande och lite flamboyanta. Själv är jag lite kluven inför Falkriken, just pga den något "överdrivna" brogueingen... Det är nog lite väl mycket för min smak.

Nej, "smaklösa" är egentligen fel ord, överdrev i ett försök till humor.

Däremot tycker jag inte att broguemönstret (inklusive det på sidan) är särskilt lyckat. Tillsammans med Barker Black ser det ut som något en femåring har ritat. Särlingskonst är väl det snällaste man kan säga. Hade kanske kunnat svälja plottrighet om det åtminstone hade varit snyggt utfört (har dock väldigt svårt för full brogues överhuvudtaget).
Citera
2013-09-24, 16:47
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Nej, "smaklösa" är egentligen fel ord, överdrev i ett försök till humor.

Däremot tycker jag inte att broguemönstret (inklusive det på sidan) är särskilt lyckat. Tillsammans med Barker Black ser det ut som något en femåring har ritat. Särlingskonst är väl det snällaste man kan säga. Hade kanske kunnat svälja plottrighet om det åtminstone hade varit snyggt utfört (har dock väldigt svårt för full brogues överhuvudtaget).

Ja den där BB-dödskallen är verkligen ingen höjdare...
Citera
2013-09-24, 17:27
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Close enough, de är inte samma sko men med extra sula. Jag upplever CCn som något väldigt lite större, mest på längden inte rymligare i övrigt.
Ok, Vanliga Craftsman var för stor vid 8,5 och Blaxland var perfekt vid samma storlek. Antar att jag måste testa den faktiska modellen. Var man nu hittar den.
Citera
2013-09-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Ok, Vanliga Craftsman var för stor vid 8,5 och Blaxland var perfekt vid samma storlek. Antar att jag måste testa den faktiska modellen. Var man nu hittar den.

Jag har både lädersulade craftsman och gummisulade, vilket då gör dem till en blaxland?, och comfort craftsman också med gummisula, om jag nu inte rör ihopa namnen. De första två upplever jag som identiska förutom sulan, storleksmässigt är CCn i princip identisk.
Citera
2013-09-24, 18:08
Medlem
AlisterGs avatar
Dagens skor på fötterna var favoriterna från Vass: double monks på U-lästen i Antique cognac: http://i.imgur.com/Fmk5uHs.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in