Citat:
http://imgur.com/a/edOKp
Genom denna länk låter jag herrarna bevittna skornas jungfrufärd genom de första regndropparna.
Bilder föreställer skorna före, under och efter skornas äventyr.
Min fråga lyder: varför tror ni att skorna på sista bilden ser ut som de gör? Uppenbarligen är det orsakat av de få regndroppar som prydde skorna under cirka 15 minuter, men varför blir det så och vad gör man?
Och när ni tittar på första bilden får ni förstås vända huvudet (eller skärmen).
Bra puts på dagens pjucks förresten, AlisterG!
Genom denna länk låter jag herrarna bevittna skornas jungfrufärd genom de första regndropparna.
Bilder föreställer skorna före, under och efter skornas äventyr.
Min fråga lyder: varför tror ni att skorna på sista bilden ser ut som de gör? Uppenbarligen är det orsakat av de få regndroppar som prydde skorna under cirka 15 minuter, men varför blir det så och vad gör man?
Och när ni tittar på första bilden får ni förstås vända huvudet (eller skärmen).
Bra puts på dagens pjucks förresten, AlisterG!
Till att börja med: tack! Sen: mycket fina skor! Vad är det gör några? Att det bildas regndroppsfläckar är inget konstigt, det blir så när dropparna får "torka in" i lädret, är extra känsligt i början innan skorna hunnit få flera laget med kräm och polish på sig. Det kommer att täckas med tiden, men det såg ganska tydligt ut så kommer säkert synas ett tag. Bästa sättet att minimera detta är att med jämna mellanrum torka av skorna lite snabbt, med ett papper eller bara mot byxbenet, om inte annat finns att tillgå. Behöver inte vara så att de blir snustorra, men så man får bort det värsta och så att dropparna inte får ligga kvar och gro in på ett och samma ställe.
Citat:
Alltid lika imponerad av de där polska pjucken! Det är något visst med dem som gör att jag vill arrangera en resa till Warszawa på momangen.
Dagens Crockett & Jones.
Dagens Crockett & Jones.
Tackar! Och du vet ju att man inte behöver åka dit, går att beställa på distans också...
Riktigt schyssta skor och bilder där!