Först o främst vill jag säga att jag lider utav exakt samma problem som dig TS, blev overthört lättad när jag läste den här tråden, känns som man är helt ensam med det här.
Du stämmer skrämmande bra överens med mig själv, något fruktansvärt. Tränar ungefär samma (~5ggr per vecka), dock slutade jag träna helt över sommaren i princip, då jag var
dyngblöt så fort jag satte foten på mitt gym. Gick inte. Dels för pinsamheten, men även rent psykiskt då svetten fan är överallt.
Var även jag i Australien förra året och hade inte överdrivet mycket problem där, men nu den här sommaren har jag fullständigt kollapsat. Kan ju dock ha o göra med att den här sommaren var totalt KAOS (självklart en bidragande orsak) och knappt en kall dag.
Har tex slutat ha vax i håret helt då jag blir en enda stor svettboll om jag går ut då. Man är på gränsen till maxansträngning hela tiden så fort du rör på dig så kollapsar kroppen och det sprutar svett mer eller mindre.
För mig så verkar det som att svettningarna är starkare kring matintag och strax efteråt. (Så länge jag minns så har jag alltid kunnat bli svettig av att bara KOLLA på surt godis tex (blev svettig nu av att tänka på det, nej jag ljuger inte)) dock har mina symptom ökat något enormt på sistone.
Att man blivit mer fit (dock har jag dåig kondis, en bidragande orsak, tror jag iaf) bidrar också till svettningen, ironiskt nog till skillnad från vad många tror. Att vara vältränad innebär att kroppar sätter igång "svettprocessen" fortare än hos icketränade, då kroppen "vet vad som kommer".
Hur får du tider så snabbt undrar jag? Har skjutit på det länge då jag avskyur svensk sjukvård, eftersom man bara behandlas som en hypokondriker, oavsett ens tillstånd. Man känner sig aldrig välkommen. Så säger folk att man ska vara "tacksam" för det vi har... Jag har iaf ringt VC för några veckor sen, dom satte upp mig på någon jävla lista, ringde upp igen och frågade varför jag inte fått ett brev hem med utsatt tid? Då svarar dom att läkaren tydligen får välja själv när det blir min tid. Och självfallet kommer man ju då bli minst prioriterad eftersom att "svettas mycket" anses enligt gemene man är ett skätm, eftersom dom själva knappt kan svettas. Well fuck you säger jag bara.
Att gå till en privat klinik är minst sagt lockande, men jag är en fattig student, så what to do.
Lite random frågor till dig TS; hur lever du i övrigt? röker du? tar du några som helst kosttillskott? droger? pre-workouts? dricker du ofta alkohol? Undrar inte detta för att outa dig utan för att försöka hitta gemensamma nämnare, så vi kan försöka lösa det här. Vi sitter i samma båt och det är förjävligt.
Mina svettningar har dock blivit oerthört mycket bättre på senaste tiden, antagligen pga det är höst ute men iaf, något lättande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minssc
text
Hur kommer man snabbast i kontakt med dessa s.k. svettkliniker? Hur får man dessa remisser? Sjukvården tar ju sån otroligt lång tid... Vill fan ha det här löst före sommaren, men det känns seriöst optimistiskt med tnake på hur många olika ställen man kommer bli bollad mellan..
Citat:
Ursprungligen postat av
-W-
Jag körde på det i en vecka utan resultat, och ökade därför intaget efter det i tre dagar(då jag ville bli av med salvian hemma) och ingen skillnad då heller.
Jag lät dem säkert dra ut i tio minuter, synd att det inte fungerade iallafall.
Vilka huskurer finns det att testa? skulle gärna testa själv, även om du säger att det inte funka på dig.
Salvia, varför skulle det påverka?
Salt, samma där, varför skulle det ha med något att göra?