2013-09-15, 14:57
Medlem
Ser ur som en rimlig sluttabell. Hade kanske bytt plats på Malmö och Hammarby dock. Med reservation för att Guif blir årets kalkon.

Mkt skeptisk till "mitt" lag H43. Har varit snigelfart i spelet på försäsongen.

Tittar man på lagen i serien känns det onekligen som om det är ett eller två lag för mycket för att nivån ska ses som OK.

Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Jag har tittat lite i kristallkulan och nu kommer facit - så här slutar årets grundserie!

Elitserien drar alltså igång igen nästa vecka. Det rapporteras dessutom om att rekordmånga matcher kommer sändas i TV och på webben. Kul för oss men också kul för sporten.

Okey.. finns det någon som tror annat än att IFK Kristianstad plockar hem det i år? Känns som att det är deras tur nu och laget är på pappret mycket starkare nu med Fredric Pettersson, Andreas Cederholm och Dan Beutler i truppen.

Hur klarar sig Guif utan Zacke?

Drott kommer få det jobbigt med sin tunna trupp kombinerat med spel i Champions League. Skulle absolut inte bli förvånad om de missar slutspel.

Vad tror ni?
Citera
2013-09-17, 11:06
Medlem
David Pruttons avatar
Vi kan väl försöka hålla lite liv i denna tråden?
Kul med handbollssnack - är man inte direkt bortskämd med.

Önnered besegrade "mitt" Redbergslid, inte så mycket att snacka om då det annars sett bra ut på försäsongen.
http://www.expressen.se/gt/sport/nykomlingar-korde-over-rik-i-genrepet/

Ska bli spännande med årets nykomlingar - på pappret ska de ha det väldigt svårt.
Citera
2013-09-17, 18:19
Medlem
DonDrapers avatar
Jag var i Önneredshallen (tack o lov byggs det en ny åt dem) och såg eländet igår. Förvisso en träningsmatch men vissa av de nya spelarna såg ju rent ut sagt bedrövliga ut. Inställning, lagarbete och kommunikation fanns det inget av. Jag befarar att kommande säsong kommer bli ytterligare en Golgatavandring för RIK.

Önnered visade bra mycket mer hjärta. Gamle RIKaren Kim Konradssen på kanten och en duktig målvakt har de iaf.

Jag får fortsätta intala mig att man inte skra dra på för stora växlar av en träningsmatch!
Citera
2013-09-17, 18:22
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Jag var i Önneredshallen (tack o lov byggs det en ny åt dem) och såg eländet igår. Förvisso en träningsmatch men vissa av de nya spelarna såg ju rent ut sagt bedrövliga ut. Inställning, lagarbete och kommunikation fanns det inget av. Jag befarar att kommande säsong kommer bli ytterligare en Golgatavandring för RIK.

Önnered visade bra mycket mer hjärta. Gamle RIKaren Kim Konradssen på kanten och en duktig målvakt har de iaf.

Jag får fortsätta intala mig att man inte skra dra på för stora växlar av en träningsmatch!

Hm - resultaten har ju sett bra ut tidigare under försäsongen. Andas nu!

Hur verkade målvakten (som jag inte lärt mig namnet på än)?
Spelade Arnesson?
Citera
2013-09-17, 18:41
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Hm - resultaten har ju sett bra ut tidigare under försäsongen. Andas nu!

Hur verkade målvakten (som jag inte lärt mig namnet på än)?
Spelade Arnesson?

Ska försöka lugna mig och se på det med lite mer pragmatiska ögon

Tony Heeringsson (tror jag han heter) stod så gott som hela matchen och var väl inte jättelyckad. Särskilt i början av första halvlek släppte han in några ganska enkla skott, det tog ett tag innan första räddningen. I andra fick han ju mycket mer att göra och stod för ett par fina parader men han såg inte ut som en toppmålvakt direkt. Tobias Thulin fick komma in på slutet och glänste inte han heller men honom tror jag stenhårt på i framtiden. Josip Cavar (som fått tröja nummer 1 nu) satt på läktaren.

Linus spelade och var en av få i RIK som nosade på godkänt. Drog dock på sig en tvåminutare när han slängde bollen i magen på en Önneredsspelare efter att ha blivit fasthållen i en kontring. Jävligt onödigt men det lugnade ner sig rätt snabbt och stämningen blev god igen.
Citera
2013-09-17, 18:44
Medlem
DonDrapers avatar
Hoppas och tror, precis som Dretskol, att Drott kommer få en tuff säsong pg. a CL-spelet. De spetsade verkligen formen perfekt förra säsongen.
Citera
2013-09-17, 19:16
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Ska försöka lugna mig och se på det med lite mer pragmatiska ögon

Tony Heeringsson (tror jag han heter) stod så gott som hela matchen och var väl inte jättelyckad. Särskilt i början av första halvlek släppte han in några ganska enkla skott, det tog ett tag innan första räddningen. I andra fick han ju mycket mer att göra och stod för ett par fina parader men han såg inte ut som en toppmålvakt direkt. Tobias Thulin fick komma in på slutet och glänste inte han heller men honom tror jag stenhårt på i framtiden. Josip Cavar (som fått tröja nummer 1 nu) satt på läktaren.

Linus spelade och var en av få i RIK som nosade på godkänt. Drog dock på sig en tvåminutare när han slängde bollen i magen på en Önneredsspelare efter att ha blivit fasthållen i en kontring. Jävligt onödigt men det lugnade ner sig rätt snabbt och stämningen blev god igen.

Jag har svårt att ogilla Arnesson trots hans humör. Jag föredrar alla dar i veckan en spelare som brinner än en som bara lallar runt. Med det sagt hoppas man ju att RIK:s galna tid är över. Både Arnesson, Ysander och inte minst Medina ställde ofta till det för laget.
Citera
2013-09-17, 19:22
Moderator
Dretskols avatar
Mitt tips på årets komet: Daniel Komayesh. Hoppas han får vara skadefri.
Citera
2013-09-21, 14:08
Medlem
Älskar handboll och var en trogen gäst i Lunds sunkiga gamla idrottshall under hela min uppväxt. Har sett kungar som Mommi Flemister och Axnér leda Lugi till SM-final och lite senare Dalibor Doder bära laget HELT på egen hand. Härliga minnen. Har dock inte hängt med så mycket på senare år, ogillade bytet till den nya arenan och hade dessutom annat att tänka på. Men tänkte börja följa serien igen i år, som den medgångssupporter man är. Lugi tycks ju ha ett jävligt bra lag, så bäst att hoppa på segertåget...

Jävligt kul att hela elitserien tycks ha fått ett så stort uppsving. Många gamla profiler som återvänt och dessutom finfina publiksiffror på många håll. Handboll bör vara Sveriges tredje största sport.
Citera
2013-09-21, 18:22
Medlem
direktörns avatar
Tycker ändå att Rimbo gjorde en bra insats. Hur blir det för Rimbo vart spelas deras hemmamatcher?
Senast redigerad av direktörn 2013-09-21 kl. 18:25.
Citera
2013-09-21, 20:49
Medlem
Rimpans hemmafighter spelas i Rimbo i Sparbankshallen (Tack o lov..Gångavstånd) förutom matcherna mot Bajen o GUIF som går i Uppsala (Fyrishov)..Kan vara nån fler i Uppsala men nästan alla spelas i Rimpan...DOm gjorde en bra fight idag mot Bajen..Med Liiite flyt hade sista skottet gått in o dom hade fått oavgjort....Men dom kommer att ta sina poäng..Absolut ! Sen om det räcker för att hänga kvar? Det e en annan fråga...Men dom e en frisk fläkt ! !
Citera
2013-09-21, 22:53
Medlem
Hur står sig Alingsås egentligen? Minns när de vann för några år sedan. Tusan vad häftigt det var, hela bygden levde upp. När Alingsås gick långt i slutspelet var handboll det enda det snackades om oavsett ålder och kön.

Har sedan dess inte kollat på dom särskilt mycket, men de har inte kommit upp i samma nivå sedan guldet gissar jag?

Vänta nu. Min gamla favorit i guldlaget, Kristian Bliznac, noterar jag inte spelar för Alingsås längre. Jaha, det var ju trist. Vem gör målen nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in