2009-02-01, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av superkid
Lika tysta som svennarna var när Kroatien knullade upp dem. Förstår inte själva grejjen att klaga på andra lag när ens egna lag är sämst. Hur många matcher vann Sverige? Ja, jag får väl berömma publiken som lyckas spotta på Kim. Nästa gång är det jag som står i publiken och spottar på Kim, kanske hela svenska landslaget.

Jaja, rättvis seger där kroaterna slarvade bort för många bollar.

Haha sköning den där moderatorn

Märker du inte att VM-finalen knappt fått någon artikel i Aftonhoran eller Expressen??? Har för mig att ni inte ens sända turneringarna när ni inte var med, men så fort Sverige har en chans på över 2,5 promille i någon sport är det full fart på forumet, tidningarna osv
Citera
2009-02-01, 20:14
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Man kan säga vad man vill om publiken och osportlighet, men när det kommer till spelarna så tycker jag att man har rätt att reagera. De som inte såg prisutdelningen så kan jag berätta hur bland annat Balic, som ska vara världens bästa handbollspelare, vägrade att ta emot sin medalj och rörde inte trofèn.

Tycker det är en otroligt osportlighet från de kroatiska spelarna som inte tar till sig sitt silver. Finns många nationer som kämpar hårt och skulle vara stolta över ett silver. I mina ögon är sådant beteende inte acceptabelt från så kallade "professionella" handbollspelare. Och hur Balic kan vara världens bästa handbollspelare med en sån äckliga jävla attetyid förstår jag inte. Det krävs mer än att spela bra handboll 25% i matcher, man måste vara sportslig också.

Nej, dåligt avslut på ett VM, skulle bli förvånad om det spelas något mästerskap där igen på ett bra tag.

Man kan också kräva att en handbolls-final inte döms av två RESERVER.

PINSAMT var ordet.

Danskarna tappade kontrollen helt och hade inte tillräckligt med varken erfarenhet och kunskap att dömma en final mellan två så bra lag som Kroatien och Frankrike.
Citera
2009-02-01, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Man kan säga vad man vill om publiken och osportlighet, men när det kommer till spelarna så tycker jag att man har rätt att reagera. De som inte såg prisutdelningen så kan jag berätta hur bland annat Balic, som ska vara världens bästa handbollspelare, vägrade att ta emot sin medalj och rörde inte trofèn.

Tycker det är en otroligt osportlighet från de kroatiska spelarna som inte tar till sig sitt silver. Finns många nationer som kämpar hårt och skulle vara stolta över ett silver. I mina ögon är sådant beteende inte acceptabelt från så kallade "professionella" handbollspelare. Och hur Balic kan vara världens bästa handbollspelare med en sån äckliga jävla attetyid förstår jag inte. Det krävs mer än att spela bra handboll 25% i matcher, man måste vara sportslig också.

Nej, dåligt avslut på ett VM, skulle bli förvånad om det spelas något mästerskap där igen på ett bra tag.

Junior-VM är på väg till något balkanland
Citera
Moderator
Dretskols avatar
Igor Vori, vilken jävla tomte!
Citera
Medlem
Burdissos avatar
Fy fan vad alla kan klaga. Bara för att Kroatien har fanatiska fans som gör allt för sitt lag. Ska man stå och skrika andra sidan är ni klara för att ni ska vara nöjda. Det ska finnas passion, kärlek och även hat sån är sporten idag. Jävligt lätt att vara bakom en burk och säga nu vågar inte juggarna säga nåt föresten finns det inte nåt som heter juggar längre men ni kan väl gå ut på gatorna och säga sånt här till "juggar"... Internet krigare
Citera
2009-02-01, 20:16
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Den lille Lino Cervar, förbundskaptensgubben, var inte uppgiften vuxen i finalen, hans hysteri och domargnäll smittade av sig på spelarna. Mycket stabilt och konditionsstarkt Frankrike, Guigou enormt säker, och försvarsspelet hårt och effektivt. Danska domarna höll en bra nivå, publiken sjönk lägre och lägre...Mycket tveksamt om EM-och VM-turneringar i handboll och fotboll ska hållas på Balkan med tanke på publikproblemen.

Japp. Danskarna var verkligen skitbra.
Citera
2009-02-01, 20:24
Medlem
Hur kan det vara ett mästerskap när inte ens de andra lagets supportrar får heja fram sitt lag? :/ Inte svårt att ha en "underbar" publik när bara ens egna är och hejar. Och att säga att det inte fanns andra supportrar är och ta i, för i de matcherna då inte kroaterna spelade så vistades många supportrar från de andra länderna.

Men men, vad säger man... Skönt att rätt lag vann iallafall!
Citera
2009-02-01, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Hur kan det vara ett mästerskap när inte ens de andra lagets supportrar får heja fram sitt lag? :/ Inte svårt att ha en "underbar" publik när bara ens egna är och hejar. Och att säga att det inte fanns andra supportrar är och ta i, för i de matcherna då inte kroaterna spelade så vistades många supportrar från de andra länderna.

Men men, vad säger man... Skönt att rätt lag vann iallafall!

Nej, verkligen inte. Det var helt tomt när Kroatien inte spelade. Alla Sveriges matcher var tomma och de andra var inte att hänga i granen.
Citera
2009-02-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superkid
Nej, verkligen inte. Det var helt tomt när Kroatien inte spelade. Alla Sveriges matcher var tomma och de andra var inte att hänga i granen.

Vi kan inte ha sett samma matcher känns det som, i B- matcherna var det nästan tomt ja. Men i slutspels matcherna var det verkligen inte det, fullsatt var det inte, men det fanns publik. Men i kroaternas matcher var det ju BARA kroater, kanske nån enstaka från de andra men inte mer... Känns de som en bra tillställning på ett Vm mästerskap?
Citera
2009-02-01, 20:33
Medlem
Zosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Danskarna tappade kontrollen helt och hade inte tillräckligt med varken erfarenhet och kunskap att dömma en final mellan två så bra lag som Kroatien och Frankrike.
Danskarna var bra. Håll käften istället för att låtsas att du har någon insikt i sporten.

För övrigt stavas det "Döma" ditt dyslektiska missfoster.
Citera
2009-02-01, 20:35
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Vi kan inte ha sett samma matcher känns det som, i B- matcherna var det nästan tomt ja. Men i slutspels matcherna var det verkligen inte det, fullsatt var det inte, men det fanns publik. Men i kroaternas matcher var det ju BARA kroater, kanske nån enstaka från de andra men inte mer... Känns de som en bra tillställning på ett Vm mästerskap?

Knäppis där.

Där fanns en hel del fransmän inne på arenan. Dessutom, så finns det bestämmelser kring hur många biljetter det franska handbollsförbundet fick. Sen är det upp till dessa att dela ut biljetter, sälja, etc.

Att det sedan är 15000 kroater inne på arenan, hur fan ska fransmännen höras? Är du shälv supporter? Vet du hur det är på sådana här arenor? Vad fan trodde du liksom?

Herregud människa, skärp dig.
Citera
2009-02-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Danskarna var bra. Håll käften istället för att låtsas att du har någon insikt i sporten.

För övrigt stavas det "Döma" ditt dyslektiska missfoster.

Dom är sura för att domarna inte var på deras sida för en gångs skull...

Hade tyskarna dömt matchen hade den säkert inte slutat såhär..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in