2013-09-22, 01:09
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
tyckte churchills var rena skitet helt värdelösa topguns när man möter tiptiers på ryska som äger sönder en ändå me sina 122or.. ja menar en sketen 66mm på churchil vii är ju ett skämt.

Ja, så kände jag också initialt, ärtbössor till kanoner som inte slår sönder ett skit, det var på vippen att jag körde med howitzern (som jag hatar över allt annat). Men nu när jag inhandlat toppkankone går det som sagt riktigt bra, så länge jag inte blir parad med feta tiers 7:s så att säga.
Citera
2013-09-22, 13:08
Medlem
ESS-Lunds avatar
Om någon funderar över hur sidescraping fungerar har jag ett bra exempel från min senaste match:
http://www.noobmeter.com/replay/507958660.135180978875190348
Citera
2013-09-23, 00:30
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
På assault(som kan stängas av i inställningarna) så vinner man genom att ta basen eller slå ut fiendens alla vagnar.
Eller att försvara basen till tiden har gått ut
Citera
2013-09-23, 03:49
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Car
hur kmr det sig att den är so populär? den brukar alltid dö först i matcherna jag spelat på. Speciellt när dem möter e100 så verkar den totalt hopplös, kanske grinda hela vägen till e100 istället?

lower plate på e5 är ju 110 eller 115 bara :P
sedan så har den det lutande tornet från Piza på kanon tornet, e100 hinner göra 1400-1800 i skada på 2 skott genom att skjuta i den innan e5 kommer upp och kan sikta ner på e100

tycket e5 är riktigt kass, kan iofs bero på att jag nästan alltid spelar platoon så kör vi 3 e100 och äter upp e5 innan den får skjuta :P

men visst, får den stå en mot en tank och ingen annan kan skjuta på den, eller om det batchat gömmer sig, alt möter pollacker som köpt konton(miljontals)

ägt en e5 solo med e75, han bounsade alla skotten och jag pennade alla i hans Piza torn :P

sedan så finns det bra spelare som kör den och då blir den bra, på samma sätt som en is7 blir värdelös för alla pollacker kör den och wg måste buffa :P
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-09-23 kl. 03:52.
Citera
2013-09-23, 08:35
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Har grindat ikväll till toppkanonen nu ikväll på Churchill 1 och det blev genast mycket roligare, ligger på stabila 67% wr efter 30 matcher hittills. Den är faktiskt riktigt kul att köra med, tror inte jag ligger på så bra wr på någon annan vagn efter 30 matcher, undantaget VAE Type B då kanske, där jag kan dominera totalt ibland.

Churchill 1 är en bra tier 5 heavy, den har ok armour och en bra kanon för sin tier. Tier 6 Churchill VIII är dock ett jävla helvete främst pga av alla KV-1S (som något ska ske med).
Black Prince är bra, men jag fick nog av den i slutet eftersom jag bara inte kunde vinna med den, trots hög XP och damage per match.
Citera
2013-09-23, 08:40
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
lower plate på e5 är ju 110 eller 115 bara :P
sedan så har den det lutande tornet från Piza på kanon tornet, e100 hinner göra 1400-1800 i skada på 2 skott genom att skjuta i den innan e5 kommer upp och kan sikta ner på e100

tycket e5 är riktigt kass, kan iofs bero på att jag nästan alltid spelar platoon så kör vi 3 e100 och äter upp e5 innan den får skjuta :P

men visst, får den stå en mot en tank och ingen annan kan skjuta på den, eller om det batchat gömmer sig, alt möter pollacker som köpt konton(miljontals)

ägt en e5 solo med e75, han bounsade alla skotten och jag pennade alla i hans Piza torn :P

sedan så finns det bra spelare som kör den och då blir den bra, på samma sätt som en is7 blir värdelös för alla pollacker kör den och wg måste buffa :P

Då kör du HEAT med E-100?
För när jag möter E-75/100 har de problem med att penna mig, men jag inte har det själv. Å andra sidan spelar jag min E5a som en medium.

För övrigt, jag ska nog sluta spela nu.....
86% win rate över senaste 20 matcherna, 70% senaste 7 dagarna, det kommer bara gå ner från det. Särskilt som det bara har varit ren och skär tur, där jag har dött, lämnat matchen, sett den som en förlust, och så vann vi ändå.
Citera
2013-09-23, 10:39
Medlem
Jag har abstinens..inte spelat på två veckor.. Datorn gick sönder, jag for på Elgiganten å köpte en ny, den gick sönder då jag skulle byta grafikkortet ... Sen skickade idioterna inte in den förrän efter två veckor då jag kom och frågade hur det gick,
Hann spela lite eftersom jag lämnade in datorn i Sundsvall..for till Göteborg i 10 dagar ....

Men idag får jag spela igen...besöker min andra dator i mitt andra hem så det blir missions å clanwars igen! Abstinens!!!!
Citera
2013-09-23, 16:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Black Prince är bra, men jag fick nog av den i slutet eftersom jag bara inte kunde vinna med den, trots hög XP och damage per match.
50.51% wr över 99 matcher har jag fan lyckats med tycker inte om den, kanonen har bara 171mm pen och dps ligger på 150 men en del matcher känns den lite osårbar.
Citera
2013-09-23, 17:50
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Mehh.... så händer det idag igen! Murovanka Magic Forrest. Körde AMX 50 100 och fick 6 kills och 3850 damage. Ändå kom jag bara tvåa och fick c:a 100 xps mindre än en Hellcat med 1 kill och 2200 damage!!?

Kollade och jag hade kört längre sträcka än honom (jag var nog fel ute om att man skulle få extra xp:s för det) och vi hade spottat ungefär lika många motståndare, så det måste vara damage upon spotting som är skillnaden (+ då ev det som någon pratade om att man skulle få mer xp:s för damage på högre tier-tanks?). Tyckte bara det var lite väl stor skillnad för att han skulle få bättre siffror än mig, oavsett? Han måste ju ha stått mitt bland motståndarna och lyst upp hela deras lag eller nått?

Ja ja, whatever. Kändes bara som att den riktiga logiken inte helt var på plats. Men det är väl folk som funderat hårt på den här frågan och hur det skall fungera på bästa sätt. Så vi får väl hoppas på att det är ett hyggligt rättvist system ändå.

Anledningen att du far mindre xp ibland trots mer damage ar antingen for att du ar en TD som far mindre xp per damage overall jamfort med andra tanks (dock inte spgs), ett annat skal kan vara for att du skjuter pa fiender som lysts upp av nagon lagkamrat, om du inte skulle sett fienden utan hans hjalp sa far han halften av din xp. Ett tredje kan vara att du snipat fran lang range och en annan tank kort narstrids brawling da det ar nagon bonus koefficient for damage fran nara hall.

Sen sjalvklart kan det ocksa bero pa att nagon tank fatt en otrolig mangd spotting damage som de far mer xp an dig. Base capture points ger knappt nagon xp alls.
Citera
2013-09-23, 18:07
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Anledningen att du far mindre xp ibland trots mer damage ar antingen for att du ar en TD som far mindre xp per damage overall jamfort med andra tanks (dock inte spgs), ett annat skal kan vara for att du skjuter pa fiender som lysts upp av nagon lagkamrat, om du inte skulle sett fienden utan hans hjalp sa far han halften av din xp. Ett tredje kan vara att du snipat fran lang range och en annan tank kort narstrids brawling da det ar nagon bonus koefficient for damage fran nara hall.

Sen sjalvklart kan det ocksa bero pa att nagon tank fatt en otrolig mangd spotting damage som de far mer xp an dig. Base capture points ger knappt nagon xp alls.

Fast TD:s får väl samma xp per damage sen patch 8.7?
Citera
2013-09-23, 18:13
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Fast TD:s får väl samma xp per damage sen patch 8.7?

Mycket mojligt. Jag tog en paus ett tag och har inte foljt med alla patch notes.
Citera
2013-09-23, 18:42
Medlem
Funknatics avatar
Sitter och tankar spelet just nu. Hur är gratis versionen eller är hela spelet gratis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in