2013-09-19, 18:03
Medlem
Bultmans avatar
Jag har inte sett någon skriva något om det gamla anrika parfymhuset Farina i den här tråden, är det någon som har koll på hur deras dofter är? Vad jag förstått så var deras cologne något av Europas populäraste parfym på 1700 och 1800 talen.
Citera
2013-09-19, 18:53
Medlem
Paramours avatar
Lolita Lempicka.
Citera
2013-09-21, 18:32
Medlem
irrblosss avatar
Efter att ha växlat mellan lite olika dofter under veckan så måste jag ändå hylla Creeds Tabarome Millesime ännu en gång. Den är så sjukt stilig, välkomponerad och allsidig.
Citera
2013-09-21, 19:44
Medlem
Någon här som vet om L'Homme Intense (YSL) har kommit ut i svensk handel nu?
Citera
2013-09-21, 20:00
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Efter att ha växlat mellan lite olika dofter under veckan så måste jag ändå hylla Creeds Tabarome Millesime ännu en gång. Den är så sjukt stilig, välkomponerad och allsidig.
Hur är hållbarheten? Tycker Creed suger på den fronten.
Citera
2013-09-21, 20:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Hur är hållbarheten? Tycker Creed suger på den fronten.
Riktigt bra tycker jag, men jag har å andra sidan inte något större problem med hållbarheten för någon Creed. Däremot brukar många Creed sluta i den där klassiska ambranoten som tar överhanden. Så är inte fallet med Tabarome. Faktiskt är det så att den kommer till sin fulla rätt först efter typ 6-7 timmar .
Citera
2013-09-21, 20:53
Medlem
NirvanAs avatar
Vill man ha ett hållbarhetsmonster ska man köra med L'Instant extreme...fast då ska man ju gilla söta gourmanddofter också.
Citera
2013-09-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vill man ha ett hållbarhetsmonster ska man köra med L'Instant extreme...fast då ska man ju gilla söta gourmanddofter också.
Jag är den största gourmand lovern någonsin, jag tycker inte LIDGE är varken söt eller gourmand, lol :P På mig är den väldigt grön och bitter. En massa patchouli, lakrits (anis) och mörk bitter kakao. Grym hållbarhet håller jag med om!
Citera
2013-09-21, 22:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Jag är den största gourmand lovern någonsin, jag tycker inte LIDGE är varken söt eller gourmand, lol :P På mig är den väldigt grön och bitter. En massa patchouli, lakrits (anis) och mörk bitter kakao. Grym hållbarhet håller jag med om!
Ja det är väl subjektivt det där antar jag, skulle nog vilja äta något som smakade som LIDGE luktar på mig
Citera
2013-09-22, 08:33
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Riktigt bra tycker jag, men jag har å andra sidan inte något större problem med hållbarheten för någon Creed. Däremot brukar många Creed sluta i den där klassiska ambranoten som tar överhanden. Så är inte fallet med Tabarome. Faktiskt är det så att den kommer till sin fulla rätt först efter typ 6-7 timmar .
Kanske något man ska kolla in då . Tycker inte varken GIT eller SMW håller speciellt länge, inte på mig i alla fall. Däremot håller Aventus ganska bra.
Citera
2013-09-22, 11:27
Medlem
Tolvans avatar
Har en kompis som "bara måste" få tag på Antonio Banderas Her Secret, någon som vet om den säljs i Sverige? Vid en snabb googling hittade jag inget.
Citera
2013-09-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Har en kompis som "bara måste" få tag på Antonio Banderas Her Secret, någon som vet om den säljs i Sverige? Vid en snabb googling hittade jag inget.
http://www.fragrancenet.com/her-secret-perfume/antonio-banderas/womens-fragrances/wf/sv_US/23394

&

http://www.amazon.com/Antonio-Banderas-Secret-Toilette-Spray/dp/B00BFOWNU0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in