2013-09-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Så du har ändrat dig här. Tidigare så ansåg du att alla skall anpassa sig efter de risker de känner till.

Jag tycker fortfarande alla skall anpassa sig efter de risker de känner till. Och nej, jag vill inte bestämma över andra människor.
Citera
2013-09-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag tycker fortfarande alla skall anpassa sig efter de risker de känner till. Och nej, jag vill inte bestämma över andra människor.

Så du tycker att alla människor ska vara instängda i sina bostäder dygnet runt. Blir inte det ett väldigt kort liv för människor då?
Citera
2013-09-21, 17:22
Medlem
Jag skrev alltså,

"Jag tycker fortfarande alla skall anpassa sig efter de risker de känner till. Och nej, jag vill inte bestämma över andra människor."

Citat:
Så du tycker att alla människor ska vara instängda i sina bostäder dygnet runt. Blir inte det ett väldigt kort liv för människor då?

Och du svarar något om jag tycker att man ska stänga in sig i sina bostäder...

Tänker du på toppen av din förmåga nu, eller driver du med mig?
Citera
2013-09-21, 17:22
Medlem
Citat:
Och då är det ok att verkligen be kvinnor ta hand om sig på ett sätt som minskar risken för att de ska råka illa ut, inkl våldtäkt?
Jadå, bara man inte försöker skrämma kvinnor att bete sig eller klä sig på ett visst sätt genom att komma med grundlösa påståenden om att de kommer att bli våldtagna om de gör så, medan de om de gör som man säger slipper bli våldtagen är det helt ok att be folk vara rädda om sig.
Citera
2013-09-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jadå, bara man inte försöker skrämma kvinnor att bete sig eller klä sig på ett visst sätt genom att komma med grundlösa påståenden om att de kommer att bli våldtagna om de gör så, medan de om de gör som man säger slipper bli våldtagen är det helt ok att be folk vara rädda om sig.

Ok, hjälp mig lite gällande detta. Jag säger till min dotter:

-Kära dotter, tänk på att det finns män där ute inatt som är kapabla till våldtäkt, så agera efter bästa förmåga och omdöme.
-Ja, pappa, jag förstår vad du menar. Men pappa, vad kan jag göra för att minska risken för att råka ut för en våldtäkt?

Vad svarar jag min dotter?
Citera
2013-09-21, 17:25
Medlem
Citat:
Jag skrev alltså,

"Jag tycker fortfarande alla skall anpassa sig efter de risker de känner till. Och nej, jag vill inte bestämma över andra människor."

Och du svarar något om jag tycker att man ska stänga in sig i sina bostäder...

Tänker du på toppen av din förmåga nu, eller driver du med mig?

Ja det är en risk att gå ut. Man kan bli våldtagen.

Man kan också bli rånad, man kan bli påkörd av en bil etc. Klart att det är säkrare hemma då.
Citera
2013-09-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ok, hjälp mig lite gällande detta. Jag säger till min dotter:

-Kära dotter, tänk på att det finns män där ute inatt som är kapabla till våldtäkt, så agera efter bästa förmåga och omdöme.
-Ja, pappa, jag förstår vad du menar. Men pappa, vad kan jag göra för att minska risken för att råka ut för en våldtäkt?

Vad svarar jag min dotter?

Du svarar henne att hon ska anpassa sig efter de risker som finns.

Det har du ju skrivit upprepade gånger. Kan du nu tydligt tala om vilka riskerna är?
Citera
2013-09-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ja det är en risk att gå ut. Man kan bli våldtagen.

Man kan också bli rånad, man kan bli påkörd av en bil etc. Klart att det är säkrare hemma då.

Då är det ju din åsikt, inte min. Varför låtsas du om att det är min åsikt?
Citera
2013-09-21, 17:29
Medlem
Citat:
Du svarar henne att hon ska anpassa sig efter de risker som finns.

Det har du ju skrivit upprepade gånger. Kan du nu tydligt tala om vilka riskerna är?

Så när din dotter frågar hur hon ska bete sig, så svarar du generellt sett bara att hon ska hantera riskerna efter bäst omdöme, inget mer specifikt?
Citera
2013-09-21, 17:30
Medlem
Citat:
Så när din dotter frågar hur hon ska bete sig, så svarar du generellt sett bara att hon ska hantera riskerna efter bäst omdöme, inget mer specifikt?

Nej du gör det. Du frågar vad du säger till din dotter.

Kan du utveckla nu vad du menar med att hantera riskerna efter omdöme?
Citera
2013-09-21, 17:31
Medlem
Citat:
Då är det ju din åsikt, inte min. Varför låtsas du om att det är min åsikt?

Du anser alltså att risken är större att bli våldtagen när man är ensam hemma än när man går på kriminella mcklubbar klädd i minikjol och behå med lila fjäderdun på?
Citera
2013-09-21, 17:34
Medlem
Citat:
Du anser alltså att risken är större att bli våldtagen när man är ensam hemma än när man går på kriminella mcklubbar klädd i minikjol och behå med lila fjäderdun på?

Driver du med mig nu, eller är det så här du tänker?
Senast redigerad av FlamRed 2013-09-21 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in