2012-06-09, 13:59
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Såklart handlar våldtäkt om kåthet, tror du på riktigt att impulsvåldtäkter som sker i fyllan är planerade med motiv?

Källa på det?
Citera
2012-06-09, 14:17
  #758
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockervadden
Källa på det?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sunt_f%C3%B6rnuft
Citera
2012-06-09, 15:31
  #759
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sockervadden
Igen, läs om läs rätt.

Tyst dagssländan.

Citat:
Ursprungligen postat av sockervadden
Maktvåldtäkt: Är vanligast, ofta planerad. Orsaken är starkt kontroll behov över en annan människa. Sexualiteten kompenserar en stark känsla av otillräcklighet. Därför måste han förneka att det gällde våldtäkt, att kvinnan istället frivilligt gått med på sex.

Vredesvåldtäkt: Oftast oplanerad, mer våld än nödvändigt. Ofta svårighet med att få erektion vilket kan leda till att förövaren tvingar offret till oralsex eller att onanera. Sexualiteten är ett utlopp för långvarig vrede, våldtäkten kan utlösas av någon händelse.
Ex. En kvinnan f.d. fästman var på besök, när hon ville han skulle gå blev han arg. Slog sönder saker och misshandlade sedan kvinnan för att sedan våldta henne.

Sadistisk våldtäkt: Sadisten får sexuell tillfredställelse av våldet i sig och offrets lidande. Våldet sker ofta på ett rituellt sätt. Det ovanligaste brottet.
(Kwarnmark & Tidefors 1999, s 32-35)

Ja, det är skrivet av en man.. är du nöjd? Mongo

Hahahaha så Elisabeth Kwarnmark och Inga Tidefors Andersson är män?

Nej jag är inte nöjd alls faktiskt, du vet inte vad fan du pratar om så bara var tyst din pajas, du skämmer ut dig med din svagbegåvning.

Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sunt_f%C3%B6rnuft

Haha så sant så sant.
Citera
2012-06-09, 15:38
  #760
Medlem
Det här vet väl nästan alla i dag tror jag men man kan ju trolla för att man tycker det är lite kul och spännande och tufft att nedvärdera våldtäktsoffer. Människan är ibland en sjuk varelse. Och i synnerhet de som tänder på att våldta. Den som våldtar vill visa vem det är som bestämmer helt enkelt. Och det har ju inget med kåthet att göra. Det handlar om att mannen känner sig maktlös och vill ha makt och tar sig makten genom att vara fysiskt starkare.



Citat:
Är det bara psykiskt sjuka som våldtar?
– De flesta gärningsmän är ”vanliga” killar och de flesta av oss har förmodligen träffat våldtäktsmän utan att ha en aning om det. Våldtäkt handlar inte alltid om sex (som är något lustfyllt och ömsesidigt) utan mer om makt- och kontrollbehov hos gärningsmannen, framförallt när det rör sig om våldtäkt inom en relation.


Citat:
Om en kille blir våldtagen av en annan kille, betyder det då att han är bög?
– En våldtäkt mellan killar behöver inte betyda att varken den som våldtar eller den som blir våldtagen är bög. Ett sexuellt övergrepp handlar inte bara om en sexuell handling från gärningsmannen utan det kan handla om sexuell förnedring.
http://www.okejsex.nu/myter_om_sex


Citat:
hemma hos dig själv eller någon du känner.
Kan en tjej bli våldtagen även om hon inte har kort kjol och tajt topp?
– Att våldtäktsoffret skulle vara någon som är särskilt sexigt eller utmanande klädd är en myt som ofta används för att lägga skuld på offret. I verkligheten kan våldtäktsoffret se ut som vem som helst.

Citat:
Skötsamma tjejer blir aldrig våldtagna, men det blir tjejer som festar, ligger med många killar och inte är vaksamma. Sant eller falskt?
– Det är aldrig beteendet hos en tjej som orsakar en våldtäkt. En våldtäkt beror alltid på att man har träffat på fel person, vilket kan ske i vilken situation som helst. På krogen, i scouterna, på ridlägret, på släktfesten, på väg hem…
Citera
2012-06-09, 17:45
  #761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Tyst dagssländan.



Hahahaha så Elisabeth Kwarnmark och Inga Tidefors Andersson är män?

Nej jag är inte nöjd alls faktiskt, du vet inte vad fan du pratar om så bara var tyst din pajas, du skämmer ut dig med din svagbegåvning.



Haha så sant så sant.

Skulle ha postat hela artikeln, som var skriven av en man, några av hans källor var just dessa kvinnor. Men vet du, googla själv runt lite, och försök hitta en artikel någonstans där det står att män våldtar av kåthet! Lycka till!!
Citera
2012-06-09, 17:50
  #762
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sockervadden
Skulle ha postat hela artikeln, som var skriven av en man, några av hans källor var just dessa kvinnor. Men vet du, googla själv runt lite, och försök hitta en artikel någonstans där det står att män våldtar av kåthet! Lycka till!!

Haha nej jag är man så jag vet hur det ligger till, så det är inget jag behöver läsa mig till lilla du men länka gärna mer av denna felaktiga fakta, det roar mig och gärna av mer män typ Lotta och Stina denna gången kanske.
Citera
2012-06-09, 17:52
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha nej jag är man så jag vet hur det ligger till, så det är inget jag behöver läsa mig till lilla du men länka gärna mer av denna felaktiga fakta, det roar mig och gärna av mer män typ Lotta och Stina denna gången kanske.


Att du vill våldta eller gör det när du är kåt är inget som du kan påstå om andra män än dig själv. Du förolämpar för fan andra män.
Citera
2012-06-09, 22:22
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha nej jag är man så jag vet hur det ligger till, så det är inget jag behöver läsa mig till lilla du men länka gärna mer av denna felaktiga fakta, det roar mig och gärna av mer män typ Lotta och Stina denna gången kanske.

För det finns ingen fakta som stärker din tanke. Alls. Kommer aldrig finnas. För du snackar bajs.
Du skämmer ut dig. Du skämmer ut hela manssläktet med ditt skitsnack. Stackars din mamma!
Citera
2012-06-10, 09:01
  #765
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Det här vet väl nästan alla i dag tror jag men man kan ju trolla för att man tycker det är lite kul och spännande och tufft att nedvärdera våldtäktsoffer. Människan är ibland en sjuk varelse. Och i synnerhet de som tänder på att våldta. Den som våldtar vill visa vem det är som bestämmer helt enkelt. Och det har ju inget med kåthet att göra. Det handlar om att mannen känner sig maktlös och vill ha makt och tar sig makten genom att vara fysiskt starkare.







http://www.okejsex.nu/myter_om_sex

"Kan en tjej bli våldtagen även om hon inte har kort kjol och tajt topp?
– Att våldtäktsoffret skulle vara någon som är särskilt sexigt eller utmanande klädd är en myt som ofta används för att lägga skuld på offret. I verkligheten kan våldtäktsoffret se ut som vem som helst. "

Detta stämmer inte. Länka till någon form av opartisk forskning inom området. Svaret ovan är en klassisk feministisk myt.
Citera
2012-06-10, 09:16
  #766
Medlem
Stiffnippless avatar
.
__________________
Senast redigerad av Stiffnipples 2012-06-10 kl. 09:20.
Citera
2012-06-10, 11:36
  #767
Medlem
Lycurguss avatar
"Det handlar om att mannen känner sig maktlös och vill ha makt och tar sig makten genom att vara fysiskt starkare."

Det handlar helt enkelt om att få kvinnan att bli rehabiliterad ifrån övergreppet.

Enklaste sättet att göra detta är att få förövaren att verka vek, och ge mer makt åt offret. Helt enkelt när kvinnan sitter där ynklig och vek så säger man "Du ska veta att han är frustrerad på kvinnor för att han känner sig så underlägsen dig och maktlös, han är en vek person du är mycket bättre"

På så vis får man kvinnan enklare att kunna acceptera det som hänt och gå ur händelsen med huvudet högt. Det är jag som är "vinnaren" och han som är "offret".

Man vänder helt enkelt på makten genom psykologi.

När någon sen hävdar om att det har att göra med kåthet så försvinner denna illusion av makt man byggt upp, och därför blir man väldigt upprörd för att korthuset rasar ihop.

Väldigt enkelt att se sånt här och det är en naturlig respons i många olika fall. Killen som blir förlöjligad och misshandlad säger "han är en primitiv apa som kände sig hotad utav dig det var därför han slog ner dig"

Tar vi A.B.B så finns det hela trådar där man försöker få honom att framstå som ynklig och så vek som möjligt, just för att enklare kunna acceptera det han gjort.

Bankrånare och andra brottslingar tar man upp hur svår barndom dom haft och bla bla bla, blev misshandlad av sin far bla bla, också för att enklare kunna acceptera bilden av förövaren.

När en väldigt snygg tjej kommer till en fest och får alla killars blickar så pratar dom andra tjejerna så mkt skit dom bara kan om henne senare. osv osv, ni kan säkert komma på hundratals liknande scenarion om ni tänker efter.

Detta är en naturlig försvarsmekanism människor använder sig utav för att göra något läskigt mindre skrämmande. Man mår helt enkelt bättre av att göra ner hotet till en nivå man kan mäta sig emot.
__________________
Senast redigerad av Lycurgus 2012-06-10 kl. 11:41.
Citera
2012-06-10, 11:41
  #768
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
"Det handlar om att mannen känner sig maktlös och vill ha makt och tar sig makten genom att vara fysiskt starkare."

Det handlar helt enkelt om att få kvinnan att bli rehabiliterad ifrån övergreppet.

Enklaste sättet att göra detta är att få förövaren att verka vek, och ge mer makt åt offret. Helt enkelt när kvinnan sitter där ynklig och vek så säger man "Du ska veta att han är frustrerad på kvinnor för att han känner sig så underlägsen dig och maktlös, han är en vek person du är mycket bättre"

På så vis får man kvinnan enklare att kunna acceptera det som hänt och gå ur händelsen med huvudet högt. Det är jag som är "vinnaren" och han som är "offret".

Man vänder helt enkelt på makten genom psykologi.

När någon sen hävdar om att det har att göra med kåthet så försvinner denna illusion av makt man byggt upp, och därför blir man väldigt upprörd för korthuset rasar ihop.

Väldigt enkelt att se sånt här och det är en naturlig respons i många olika fall. Killen som blir förlöjligad och misshandlad säger "han är en primitiv apa som kände sig hotad utav dig det var därför han slog ner dig"

Tar vi A.B.B så finns det hela trådar där man försöker få honom att framstå som ynklig och så vek som möjligt, just för att enklare kunna acceptera det han gjort.

Bankrånare och andra brottslingar tar man upp hur svår barndom dom haft och bla bla bla, blev misshandlad av sin far bla bla, också för att enklare kunna acceptera bilden av förövaren.

Detta är en naturlig försvarsmekanism människor använder sig utav för att göra något läskigt mindre skrämmande.
Såklart! Men att en man våldtar för att han enbart är kåt kan ju inte vara särskilt vanligt. Många män är kåta och frustrerade men förstår ändå att det är fel att våldta. De män som inte förstår detta måste ju ha ett bakomliggande problem för annars skulle man kunna säga att alla män är potetiella våldtäktsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in