2013-09-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Vad behöver de hjälp med menar du?

Kan kvinnor anpassa sig till de risker de känner till, eller behöver dom hjälp med det?
Citera
2013-09-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jo jag förstod, och jag blev intresserad om mitt resonemang gjorde mig till en av dom. Men du vill inte svara på det verkar det som?
Det beror väl på om de är en av de som anser att kvinnor ska anpassa sig efter hoten eller inte, men nu säger ju du dig inte vara det. I inget av fallen kommer du dock inte att dömas för olaga hot.
Citera
2013-09-21, 17:01
Medlem
Citat:
Hur kan kvinnor veta något om vilka risker det finns genom att ha kunskap om sig själv? Förklara gärna tydligt.

Nej, kvinnor får inte veta om riskerna genom att känna sig själv.

Men de kan hantera de risker dom känner till, mha den kunskap de själva har.
Citera
2013-09-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det beror väl på om de är en av de som anser att kvinnor ska anpassa sig efter hoten eller inte, men nu säger ju du dig inte vara det. I inget av fallen kommer du dock inte att dömas för olaga hot.

Jag anser att alla kvinnor skall anpassa sig efter de risker de känner till, efter eget omdöme.

Är jag nu en av dom som hotar?
Citera
2013-09-21, 17:03
Medlem
Citat:
Nej, kvinnor får inte veta om riskerna genom att känna sig själv.

Men de kan hantera de risker dom känner till, mha den kunskap de själva har.

Precis, kvinnor kan välja själva vad de ska göra och inte göra.

Och om de har kort kjol och blir våldtagna så kan de också klaga om de vill det.
Citera
2013-09-21, 17:07
Medlem
Citat:
Precis, kvinnor kan välja själva vad de ska göra och inte göra.

Helt rätt. Precis som du påpekade tidigare så ska inte flamred bestämma vad kvinnor får göra.

Skönt att den här diskussionen leder nån vart.
Citera
2013-09-21, 17:11
Medlem
Citat:
Jag anser att alla kvinnor skall anpassa sig efter de risker de känner till, efter eget omdöme.

Är jag nu en av dom som hotar?
Nej inte så länge du inte försöker skrämma kvinnor till att inte utnyttja den frihet de har.
Citera
2013-09-21, 17:13
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Kan du utveckla hur du menar att etablerade feminister förstärker de faktorer som gör att män våldtar? Vad är det för faktorer?

Det gjorde jag ju nyss.
Genom att försätta män i utanförskap, med påtvingade roller, under hård repression. hånade och avskilda från samhälle, berövade all närhet och empati, förvandlas en del män till hämnare av olika slag. Särskilt de män som inte fått träffa sin pappa, eller där pappan tvingats distansera sig från familjen pga feminism och gynocentrism. Här har feminismen gjort ett jättejobb med att skapa sociala problem.

Sen har vi ju invandringen från kulturer där synen på våldtäkt och lättklädda kvinnor är en helt annan än den svenska. Men det senare, och kvinnors sexturistande, tyder ju på att svenska kvinnor egentligen inte är så negativa till våldtäkt som andra nordeuropeiska kvinnor.
Citera
2013-09-21, 17:15
Medlem
Citat:
Nej inte så länge du inte försöker skrämma kvinnor till att inte utnyttja den frihet de har.

Men då är det ok att verkligen be kvinnor ta hand om sig på ett sätt som minskar risken för att de ska råka illa ut, inkl våldtäkt?
Citera
2013-09-21, 17:16
Medlem
Citat:
Jag vill gärna svara, och håller på att skriva på ett svar. Under tiden skulle jag gärna vilja stanna kvar ett tag vid dina svar.

Jag anser att alla människor skall/bör anpassa sig efter alla de risker de känner till. Dvs, jag anser det vara mycket dumt att ignorera risker man är väl medveten om. Det inkluderar risken att bli utsatt för en våldtäkt.

Det innebär också att OM klädsel är en bidragande faktor i risken att bli våldtagen, så anser jag att varje kvinna måste själv bedöma hur de ska agera utifrån sin egen uppfattning om risken. Notera mitt OM ovan.

Innebär det att jag är en av de personer som HOTAR kvinnor med våldtäkt?

Citat:
Helt rätt. Precis som du påpekade tidigare så ska inte flamred bestämma vad kvinnor får göra.

Skönt att den här diskussionen leder nån vart.

Så du har ändrat dig här. Tidigare så ansåg du att alla skall anpassa sig efter de risker de känner till.
Citera
2013-09-21, 17:16
Medlem
Zverkers avatar
Citat:

Att påpeka risker är naturligtvis inte detsamma som att skrämma någon till att inte utnyttja den frihet de har. Vad jag vet är kvinnor intelligenta nog att själv bestämma vilka saker de lyssnar på och vilka de struntar i.
Citera
2013-09-21, 17:17
Medlem
Citat:
Så du har ändrat dig här. Tidigare så ansåg du att alla skall anpassa sig efter de risker de känner till.

Nja, men om du tolkar mitt "skall/bör" på det sättet så är det ok, jag tänker inte argumentera emot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in