2013-09-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det kan hända att man blir upprörd över vissa missförstånd, men jag brukar inte bli någon våldsverkare, nej.

Menar du seriöst att du aldrig varit i gräl (eller känner någon som varit i gräl) över ett missförstånd? Händer ju hela tiden ju.
Nej, ett missförstånd skulle aldrig få mig att bli en aggressiv våldsverkare.

Då får man ju verkligen göra nåt åt dessa missförstående våldsverkare för så kan vi ju inte ha det. Vilken information tycker du män behöver för att slippa missförstå så att de kanske hamnar i fängelse?
Citera
2013-09-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola

Så tror du själv att det är så vanligt att det påkallar några särskilda klädrekommendationer? Svara gärna tydligt.

Eller vill du kanske inte svara på just den frågan?

Jag skulle också gärna vilja veta hur vanligt det är med män som har just en sådan vanföreställning.

Hur många rör det sig om? Är det var tredje man som fungerar så?
Citera
2013-09-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag skulle också gärna vilja veta hur vanligt det är med män som har just en sådan vanföreställning.

Hur många rör det sig om? Är det var tredje man som fungerar så?

Träffar du aldrig män? Bor du i någon slags postapokalyptisk amazonkoloni eller i ett hål i marken?
Citera
2013-09-20, 20:28
Medlem
Varför skulle ett brott vara okej för att man är eller ser ut på ett visst sätt?
Citera
2013-09-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Träffar du aldrig män? Bor du i någon slags postapokalyptisk amazonkoloni eller i ett hål i marken?

Så du har ingen uppfattning om hur många män som har den vanföreställningen att en kvinna som har kjol vill ligga med honom? Eller vill du bara inte tala om hur många de/ni är?
Citera
2013-09-20, 20:29
Medlem
Citat:
Jaha, men då svarar jag väl att då att nej, jag tror inte att denna typ av vanföreställning är så vanlig att det påkallar några särskilda klädrekommendationer.

Jag kollade på http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=vanf%F6rest%E4llningssyndrom och där framgår inte hur många som lider av vanställningssyndrom överhuvud taget.

Men det är säkert så att varje gång man går ut kan man träffa på nån som lider av nån typ av vanföreställningar men att det skulle vara av just den typen att man tror att alla med ett särskilt klädesplagg vill ligga med en har jag synnerligen svårt att tro.

Så tror du själv att det är så vanligt att det påkallar några särskilda klädrekommendationer? Svara gärna tydligt.

Min fråga var inte en ja/nej-fråga, kan du inte läsa mina två frågor igen, och försöka svara på dom?
Citera
2013-09-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalastro
Varför skulle ett brott vara okej för att man är eller ser ut på ett visst sätt?

Nej det är det väl inte. Har någon sagt att det är ok?
Citera
2013-09-20, 20:31
Medlem
Citat:
Nej, ett missförstånd skulle aldrig få mig att bli en aggressiv våldsverkare.

Då får man ju verkligen göra nåt åt dessa missförstående våldsverkare för så kan vi ju inte ha det. Vilken information tycker du män behöver för att slippa missförstå så att de kanske hamnar i fängelse?

Nu briljerar du ju! Vi behöver göra något åt våldtäktsmännen!

Fast sen å andra sidan, tror inte det är "information" dessa män behöver för att sluta våldta. Tror du det?
Citera
2013-09-20, 20:33
Medlem
Citat:
Jag kollade på http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=vanf%F6rest%E4llningssyndrom och där framgår inte hur många som lider av vanställningssyndrom överhuvud taget.

Försöker du göra dig lustig, eller tror du på allvar att när vi använde ordet vanföreställningar här i tråden, att vi menade det kliniskt?

Svara gärna tydligt.
Citera
2013-09-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Nu briljerar du ju! Vi behöver göra något åt våldtäktsmännen!

Fast sen å andra sidan, tror inte det är "information" dessa män behöver för att sluta våldta. Tror du det?

Om orsaken till att de våldtar kvinnor för att de tror att de vill ligga med dem för att ha kjol så kanske de männen slutar våldta om de inser att kvinnor inte alls vill ligga med dem bara för att de har en kjol på sig?
Citera
2013-09-20, 20:34
Medlem
Citat:

Men det är säkert så att varje gång man går ut kan man träffa på nån som lider av nån typ av vanföreställningar men att det skulle vara av just den typen att man tror att alla med ett särskilt klädesplagg vill ligga med en har jag synnerligen svårt att tro.

Som jag sagt tidigare så nej, jag tror inte på några klädrekommendationer ur den anledningen. Tydligt nog?
Citera
2013-09-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Om orsaken till att de våldtar kvinnor för att de tror att de vill ligga med dem för att ha kjol så kanske de männen slutar våldta om de inser att kvinnor inte alls vill ligga med dem bara för att de har en kjol på sig?

Du briljerar ju också. Om våldtäktsmän bara "inser" att det var fel, då skulle våldtäkter upphöra. Det stämmer det. Huvudet på spiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in