Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Jag anser att gränsen inte går att sätta exakt, utan är mer flytande. Och med det menar jag att risken att bli våldtagen alltid finns där, liksom risken för att bli utsatt för vilket brott som helst.
Jag anser också att alla människor bör förhålla sig till de risker de känner till. Dvs, känner man till en risk, så ska man agera därefter, inte ignorera risken.
Kortfattat blir då mina svar,
1. Gränsen är flytande.
2. Ja, vi har anledning att i Sverige anpassa oss efter de risker vi känner till, inkl denna om våldtäkt.
Jag uppfattar det som vi är överens om hur gränsen fungerar, och enda skillnaden är att du inte anser att vi passerat den gränsen i Sverige?
Aha, jag trodde du efterfrågade på vilken
nivå av FÖREKOMMANDE VÅLDTÄKTER som kvinnor skulle börja anpassas sig och om vi hade uppnått den nivån idag. Men jag tänker inte tjata som du gör.
Det vi förmodligen är överens om är att i Afghanistan har männen lyckats få till stånd en anpassning av kvinnorna så att kvinnorna inte klär sig som de vill och inte går ut när de vill.
Det vi inte är överens om är att kvinnor även i Sverige ska börja anpassa sig utan jag anser att svenska kvinnor även fortsättningsvis ska gå ut när de vill, klä sig hur de vill och även dricka alkohol om de vill även om det sticker i ögonen på vissa.