2013-09-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Om orsaken till att de våldtar kvinnor för att de tror att de vill ligga med dem för att ha kjol så kanske de männen slutar våldta om de inser att kvinnor inte alls vill ligga med dem bara för att de har en kjol på sig?

Om våldsamma män får dessa insikter genom att få "information" menar du? Svara gärna tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Du briljerar ju också. Om våldtäktsmän bara "inser" att det var fel, då skulle våldtäkter upphöra. Det stämmer det. Huvudet på spiken.

Nej det var inte vad jag skrev. Jag skrev att de män som tror att kvinnor vill ligga med dem för att de har kjol på sig kanske skulle sluta tvinga sig på kvinnor i tron att de vill det för att de har kjol på sig skulle sluta med det om de förstod att kjol på inte alls betyder att man vill ligga just med honom.
Citera
Medlem
Citat:
Nej det är det väl inte. Har någon sagt att det är ok?

TS skrev att man inte skulle klaga om man skulle bli brottsoffer, nästan samma sak som säga att det är okej bara för att det kan vara provocerande för vissa.
Citera
2013-09-20, 20:39
Medlem
Citat:
Om våldsamma män får dessa insikter genom att få "information" menar du? Svara gärna tydligt.

Ja om man som man tror att en kvinna vill ligga med en för att de har kjol och om man då får veta att det inte är så finns ju möjligheten att man förstår det. Fast å andra sidan är man så korkad så kanske information inte biter.

Men hur många män är det nu som tror att kvinnor med kjol vill ligga med dem?
Citera
2013-09-20, 20:42
Medlem
Citat:
Nej det var inte vad jag skrev. Jag skrev att de män som tror att kvinnor vill ligga med dem för att de har kjol på sig kanske skulle sluta tvinga sig på kvinnor i tron att de vill det för att de har kjol på sig skulle sluta med det om de förstod att kjol på inte alls betyder att man vill ligga just med honom.

Sannerligen korrekt slutsats du gör där.
Citera
2013-09-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalastro
TS skrev att man inte skulle klaga om man skulle bli brottsoffer, nästan samma sak som säga att det är okej bara för att det kan vara provocerande för vissa.

Ah, du tänker på inlägg som är ca 1500 st före det du skrev... Då är jag med.
Citera
2013-09-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ja om man som man tror att en kvinna vill ligga med en för att de har kjol och om man då får veta att det inte är så finns ju möjligheten att man förstår det. Fast å andra sidan är man så korkad så kanske information inte biter.

Men hur många män är det nu som tror att kvinnor med kjol vill ligga med dem?

Jag tycker två personers löjliga insnöande och maniskt tjatande om just kjolen är tramsigt.

Men för att svara på din tämligen irrelevanta fråga, så tror jag att det är försumbart få män som bara använder kjol-faktumet som bas för huruvida någon vill ligga med dom.
Senast redigerad av FlamRed 2013-09-20 kl. 20:50.
Citera
2013-09-20, 20:52
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Nej, ett missförstånd skulle aldrig få mig att bli en aggressiv våldsverkare.

Då får man ju verkligen göra nåt åt dessa missförstående våldsverkare för så kan vi ju inte ha det. Vilken information tycker du män behöver för att slippa missförstå så att de kanske hamnar i fängelse?
Aa nu var det inte det jag frågade, utan om du har varit i gräl över ett missförstånd eller ej.

Dessa män har fått all info man kan ge dom. Dom vet att det är förbjudet och om inte det räcker så ska dom i fängelse. Det är tyvärr inget annat man kan göra.
Citera
2013-09-20, 20:54
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Du kan inte få korkade människor att sluta vara korkade.

Fast det är inte just kjol det handlar om, utan tilldragande utseende i allmänhet, dvs. inklusive kläder och smink.
Citera
2013-09-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
De få män som begår verkliga våldtäkter har stora problem som samhället ignorerar. Så länge män är mindre värda i samhällets ögon så kommer inte dessa få någon hjälp. De flesta feminister är ju helt ointresserade av att komma till rätta med mäns utanförskap. De motarbetar tvärtom försök att lyfta dessa frågor. När det ibland lyfts frågor om män som inte lyckas få tjejer, så kräks ju alla feminister förakt över dessa stackare.

Om du tror att dagens politiker och feministiska lobbyorganisationer vill lösa de problem som de profilerat sig med, så är det du som är alldeles för naiv. Det finns inga professionella "osjälviska hjälpare" nu för tiden. Om de skulle lösa problemen eller minska dem så har de gjort sig själva överflödiga och arbetslösa. Så därför jobbar feminister inte med att få ner antalet våldtäkter genom att hjälpa killar som är i utanförskap, och mår så dåligt, att de riskerar att eventuellt börja ta ut sina frustrationer på kvinnor. Tvärtom jobbar feministerna för att förstärka deras utanförskap och håna dem. Något som främst hindrar andra människor och samhället från att hjälpa dessa, men som säkert också kan addera till deras frustration så att de blir ännu mer oförsonligt inställda till samhället och mot dem som omhuldas av samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Aa nu var det inte det jag frågade, utan om du har varit i gräl över ett missförstånd eller ej.

Dessa män har fått all info man kan ge dom. Dom vet att det är förbjudet och om inte det räcker så ska dom i fängelse. Det är tyvärr inget annat man kan göra.

Finns de som anser att något kan göras. Vad har du att säga om det?
Citera
2013-09-20, 23:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Finns de som anser att något kan göras. Vad har du att säga om det?
Jag tror att antitotaliterian pratar om andra män än jag gör, men även att han har 100% rätt i det han säger.
Citera
2013-09-21, 03:03
Medlem
Citat:
Så du har ingen uppfattning om hur många män som har den vanföreställningen att en kvinna som har kjol vill ligga med honom? Eller vill du bara inte tala om hur många de/ni är?
Jo, visst kan jag det, det är exakt tre stycken, de heter Håkan, Anders och Henrik och de bor i en liten by i småland ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in