2013-09-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Du kan ju spekulera hur mycket du vill, men jag måste informera dig om att en våldtäktsman behöver inte vara en apa från en MENA land, det kan lika bra vara en rik svensson, så är det kompis, du kanske vill tro annat, visst får du leva i din fantasivärld, men i så fall är du inte välkommen att diskutera, låt vuxna människor ha ordet istället

Nej det finns våldtäktsmän i alla länder och hos alla etniciteter. Men du har ändå fel när du säger att kvinnor inte ska klaga om de blir våldtagna för att de har kort kjol. Det tycker jag att de har all rätt i världen att göra. Däremot är det fel att våldta. Om du förstår hur jag menar?
Citera
2013-09-21, 15:57
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Finns de som anser att något kan göras. Vad har du att säga om det?

Jag tror inte man kan få bort någon avart helt och hållet. Däremot kan man förstärka de faktorer som bidrar till att skapa avarter. Det är vad den etablerade politiska feminismen gör, från moderaterna till vänsterpartiet.
Citera
2013-09-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Jag tror inte man kan få bort någon avart helt och hållet. Däremot kan man förstärka de faktorer som bidrar till att skapa avarter. Det är vad den etablerade politiska feminismen gör, från moderaterna till vänsterpartiet.

Kan du utveckla hur du menar att etablerade feminister förstärker de faktorer som gör att män våldtar? Vad är det för faktorer?
Citera
2013-09-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag anser att gränsen inte går att sätta exakt, utan är mer flytande. Och med det menar jag att risken att bli våldtagen alltid finns där, liksom risken för att bli utsatt för vilket brott som helst.

Jag anser också att alla människor bör förhålla sig till de risker de känner till. Dvs, känner man till en risk, så ska man agera därefter, inte ignorera risken.

Kortfattat blir då mina svar,

1. Gränsen är flytande.
2. Ja, vi har anledning att i Sverige anpassa oss efter de risker vi känner till, inkl denna om våldtäkt.

Jag uppfattar det som vi är överens om hur gränsen fungerar, och enda skillnaden är att du inte anser att vi passerat den gränsen i Sverige?
Aha, jag trodde du efterfrågade på vilken nivå av FÖREKOMMANDE VÅLDTÄKTER som kvinnor skulle börja anpassas sig och om vi hade uppnått den nivån idag. Men jag tänker inte tjata som du gör.

Det vi förmodligen är överens om är att i Afghanistan har männen lyckats få till stånd en anpassning av kvinnorna så att kvinnorna inte klär sig som de vill och inte går ut när de vill.

Det vi inte är överens om är att kvinnor även i Sverige ska börja anpassa sig utan jag anser att svenska kvinnor även fortsättningsvis ska gå ut när de vill, klä sig hur de vill och även dricka alkohol om de vill även om det sticker i ögonen på vissa.
Citera
2013-09-21, 16:35
Medlem
Citat:
Har du lust/möjlighet att svara på mitt inlägg #1877?
Ja om jag får exemplifiera med kvinnorna i Afghanistan igen så tror jag att det är hotet om att drabbas av mäns våld kombinerat med personer som säger att de ska anpassa sig efter detta våld som tar ifrån kvinnorna deras frihet.

Därmed inte sagt att varje enskild afghan som säger till kvinnor att anpassa sig bör dömas för olaga hot.

Vad tror du själv?
Citera
2013-09-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Aha, jag trodde du efterfrågade på vilken nivå av FÖREKOMMANDE VÅLDTÄKTER som kvinnor skulle börja anpassas sig och om vi hade uppnått den nivån idag. Men jag tänker inte tjata som du gör.

Jo, var det inte exakt det jag svarade på?
Citera
2013-09-21, 16:40
Medlem
Citat:

Det vi förmodligen är överens om är att i Afghanistan har männen lyckats få till stånd en anpassning av kvinnorna så att kvinnorna inte klär sig som de vill och inte går ut när de vill.

Jag vet ingenting om Afghanistan, så nej, vi är inte överens om något som berör Afganistan.
Citera
2013-09-21, 16:41
Medlem
Citat:

Det vi inte är överens om är att kvinnor även i Sverige ska börja anpassa sig utan jag anser att svenska kvinnor även fortsättningsvis ska gå ut när de vill, klä sig hur de vill och även dricka alkohol om de vill även om det sticker i ögonen på vissa.

Jo, det var det jag sa.

Finns det andra sätt att anpassa sig än när man går ut, hur man klär sig, och hur man dricker alkohol? Dvs är alla anpassningar "tabu" liksom enligt dig?
Citera
2013-09-21, 16:43
Medlem
Min fråga var alltså,

"Innebär det att jag är en av de personer som HOTAR kvinnor med våldtäkt? "

Citat:
Ja om jag får exemplifiera med kvinnorna i Afghanistan igen så tror jag att det är hotet om att drabbas av mäns våld kombinerat med personer som säger att de ska anpassa sig efter detta våld som tar ifrån kvinnorna deras frihet.

Därmed inte sagt att varje enskild afghan som säger till kvinnor att anpassa sig bör dömas för olaga hot.

Vad tror du själv?

Och du svarar med ett utlägg/exempel rörande afganistan. Det känns inte som du besvrar min fråga alls, och undrar om du kan försöka svara på min fråga?
Citera
2013-09-21, 16:43
Medlem
Citat:
Jo, det var det jag sa.

Finns det andra sätt att anpassa sig än när man går ut, hur man klär sig, och hur man dricker alkohol? Dvs är alla anpassningar "tabu" liksom enligt dig?

Är det du som ska bestämma vad för anpassningar andra ska göra?
Citera
2013-09-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Är det du som ska bestämma vad för anpassningar andra ska göra?

Underlig fråga, det låter extremt långsökt att jag skulle bestämma sånt. Varför frågar du det?

Svara gärna tydligt så jag förstår varför du undrar om flamred ska bestämma anpassningar för andra männsikor.
Citera
2013-09-21, 16:47
Medlem
Citat:
Underlig fråga, det låter extremt långsökt att jag skulle bestämma sånt. Varför frågar du det?

Svara gärna tydligt så jag förstår varför du undrar om flamred ska bestämma anpassningar för andra männsikor.

Så du har ingen uppfattning om vad kvinnor ska göra för begränsningar då alls alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in