2012-05-28, 22:08
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Glöm inte att språket är föränderligt, kärring.

Visst är språket föränderligt, men kan en definition förändras bara sådär? Så du menar att vem som helst kan lägga en ny definition på ett ord som redan finns och definieras som något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Hora behöver inte alls vara prostituerad. Hora = kvinna som horar ut, also ligger med män till höger och vänster

Kvinnor är också män, jo, alla vi är människor, du är väl ingen utomjordning va

Nej, hora betyder prostituerad kvinna, inget annat. Dina definitioner på hora är inte detsamma som vad det egentligen är. Slampa däremot = lättfärdig kvinna. Använd dig av det istället, ditt äckel.

Jag är ingen utomjording nej, men jag är heller ingen man. Jag är en kvinnlig människa, även fast alla människor benämns just under det ordet så betyder inte det att alla är män.
Citera
2012-05-28, 22:10
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Finner inga fler ord till hur jävla idiotiskt ditt resonemang är.
Vad tänker du med egentligen?

Man kan ju tänka att TS tänker med kuken... Annars finner jag hans resonemang ännu mer idiotiskt.
Citera
2012-05-28, 22:19
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
TS; Ta ditt liv.

När ska den här tråden rensas av skräp?

En massa idioter skiter en massa skit, man vill ju ha en vettig diskussion

Ämnet är uppenbart mycket känslouppvakande och delar samhället i två helt motsatta grupper som inte verkar kunna hitta en kompromis

Jag also anser att man måste ta eget ansvar (provocera inte fram brott genom att klä sig provocerande) och ta ansvar för sina eventuella barn (en dotter som klär sig oacceptabelt) och tänka på brottsprevention - det bästa sättet att undvika brott är att förhindra brott.

Va har ni för argument? Rättighet att vara dum? Göra vad man vill? Men kommer inte ansvar med friheten då?
Citera
2012-05-28, 22:19
Medlem
Huckelberryfins avatar
Man borde rimligtvis få klä sig hur man vill utan att bli påhoppad

Fast lite hyckleri är det allt att i detta fall är det förkastligt att nån hoppar på en, men om man går klädd i andra kläder som kan tolkas politiskt så är det mer accepterat o hoppa på någon.
Citera
2012-05-28, 22:25
Medlem
bris0012s avatar
Jag har inte mycket att säga förutom som sagts tidigare, man ska då klä sig som man vill utan att kanske bli våldtagen för det. men jag har sett sliddjur som har haft otroligt vågande och man nästan ser fittan sticka fram och bröstvårtorna. då känner jag att de borde tänka till och inse riskerna innan de går upp på stan
Citera
2012-05-28, 22:31
Medlem
Esset45s avatar
Citat:

Jag also anser att man måste ta eget ansvar (provocera inte fram brott genom att klä sig provocerande) och ta ansvar för sina eventuella barn (en dotter som klär sig oacceptabelt) och tänka på brottsprevention - det bästa sättet att undvika brott är att förhindra brott.

Va har ni för argument? Rättighet att vara dum? Göra vad man vill? Men kommer inte ansvar med friheten då?

Vet inte om du räknar in mig bland idioterna, men isåfall borde du få pris för din dumhet.
SJÄLVKLART måste man ta eget ansvar. Men vad fan, alla tänder på olika saker! Vissa tänder på korsetter, andra på rökande kvinnor, några på lättklädda brudar... Alltså, det är svårt att tänka så. Vad anser du vara lättklätt? NÄR är en kjol FÖR kort?

Citat:
Ursprungligen postat av bris0012
Jag har inte mycket att säga förutom som sagts tidigare, man ska då klä sig som man vill utan att kanske bli våldtagen för det. men jag har sett sliddjur som har haft otroligt vågande och man nästan ser fittan sticka fram och bröstvårtorna. då känner jag att de borde tänka till och inse riskerna innan de går upp på stan

Att du benämner kvinnor som sliddjur gör dig till en idiot. Visserligen skulle inte jag välja att klä mig så som du beskriver, men vet ni vem det är som gör att kvinnorna klär sig såhär?
Jo, det är nämligen för männen. För att de ska tycka att man ser bra ut. INTE för att man skall bli våldtagen, utan uppskattad. Kanske få en komplimang, få någon som tycker man ser snygg, söt, sexig ut, kanske en partner som faller för en just på grund av klädstilen.

Sedan finns det, som i alla fall, undantag. Finns säkert tjejer som klär sig på liknande sätt för att någon ska komma och fråga om de ska knulla. Men jag tror att det i grund och botten handlar om uppskattning. Kanske om uppskattning på fel vis, men fortfarande, uppskattning. Det ger inte männen rätten till någon annans kropp.
Citera
2012-05-28, 22:37
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
TS; Ta ditt liv.
Citat:

Ämnet är uppenbart mycket känslouppvakande och delar samhället i två helt motsatta grupper som inte verkar kunna hitta en kompromis

Det är ju uppenbart att det är samhället som behöver rensas på skräp, så Ostskivas förslag är kanske inte så dumt. Den som på allvar menar att ett brottsoffer får skylla sig själv för att det provocerande att ha vissa kläder bör ju inte få vistas i ett civiliserat land. En del blir säkert provocerade av att någon har en dyr båt eller ett fint hus, så man får anta att de får skylla sig själva om de blir rånmördade också då? Jävla grottmongon...

Ja, det bästa sättet att undvika brott är att förhindra brott och det gör man genom att låsa in eller slänga ut alla värdelösa människor som försöker hitta på ursäkter för att bete sig som apor. Blev rånmördad och hade en smartphone - klaga inte! Felet ligger inte i att folk har smartphones eller korta kjolar. Det ligger i att vi låter underutvecklade människor gå runt på gatorna.

Den dagen vi börjar skylla apmänniskors beteende på deras offer så är vårt samhälle förlorat.
Citera
2012-05-28, 22:46
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detgillardu
Det är ju uppenbart att det är samhället som behöver rensas på skräp, så Ostskivas förslag är kanske inte så dumt. Den som på allvar menar att ett brottsoffer får skylla sig själv för att det provocerande att ha vissa kläder bör ju inte få vistas i ett civiliserat land. En del blir säkert provocerade av att någon har en dyr båt eller ett fint hus, så man får anta att de får skylla sig själva om de blir rånmördade också då? Jävla grottmongon...

Ja, det bästa sättet att undvika brott är att förhindra brott och det gör man genom att låsa in eller slänga ut alla värdelösa människor som försöker hitta på ursäkter för att bete sig som apor. Blev rånmördad och hade en smartphone - klaga inte! Felet ligger inte i att folk har smartphones eller korta kjolar. Det ligger i att vi låter underutvecklade människor gå runt på gatorna.

Den dagen vi börjar skylla apmänniskors beteende på deras offer så är vårt samhälle förlorat.

Du kan ju spekulera hur mycket du vill, men jag måste informera dig om att en våldtäktsman behöver inte vara en apa från en MENA land, det kan lika bra vara en rik svensson, så är det kompis, du kanske vill tro annat, visst får du leva i din fantasivärld, men i så fall är du inte välkommen att diskutera, låt vuxna människor ha ordet istället
Citera
2012-05-28, 22:48
Medlem
haha hade velat se TS på stranden, taffsar på allt som har 2 bröst och rör sig. "VADÅDÅ?!?!?! DET ÄR JU INTE SOM ATT DU LÄMNAR MYCKET TILL FANTASIIIIN, SKYLL DIG SJÄLV!"
Citera
2012-05-28, 22:58
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Du kan ju spekulera hur mycket du vill, men jag måste informera dig om att en våldtäktsman behöver inte vara en apa från en MENA land, det kan lika bra vara en rik svensson, så är det kompis, du kanske vill tro annat, visst får du leva i din fantasivärld, men i så fall är du inte välkommen att diskutera, låt vuxna människor ha ordet istället
Jag har inte spekulerat alls och heller inte skrivit ett ord om något "MENA land". Att du omedelbart drar slutsaten att man är arab om man beter sig som en apa får stå för dig. I min värld kan även rika svenssons bete sig som apor. Gärningsmannens etnicitet förändrar inte ansvarsfrågan och din åsikt om vem som är "välkommen att diskutera" är precis lika betydelselös som du.
Citera
2012-05-28, 23:03
Medlem
Esset45s avatar
Citat:

Inte för att vara sån, men eftersom du verkar ignorera mina inlägg så är du ju inte särskilt vuxen själv, så att du skriver så är bara idiotiskt. Kan du inte argumentera för dig är du på fel forum lille vän.
Citera
2012-05-28, 23:13
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)
Åk hem till Serbien och dina appolare om du inte kan tygla dina primitiva begär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in