Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
När ska den här tråden rensas av skräp?
En massa idioter skiter en massa skit, man vill ju ha en vettig diskussion
Jag also anser att man måste ta eget ansvar (provocera inte fram brott genom att klä sig provocerande) och ta ansvar för sina eventuella barn (en dotter som klär sig oacceptabelt) och tänka på brottsprevention - det bästa sättet att undvika brott är att förhindra brott.
Va har ni för argument? Rättighet att vara dum? Göra vad man vill? Men kommer inte ansvar med friheten då?
Vet inte om du räknar in mig bland idioterna, men isåfall borde du få pris för din dumhet.
SJÄLVKLART måste man ta eget ansvar. Men vad fan, alla tänder på olika saker! Vissa tänder på korsetter, andra på rökande kvinnor, några på lättklädda brudar... Alltså, det är svårt att tänka så. Vad anser du vara lättklätt? NÄR är en kjol FÖR kort?
Citat:
Ursprungligen postat av bris0012
Jag har inte mycket att säga förutom som sagts tidigare, man ska då klä sig som man vill utan att kanske bli våldtagen för det. men jag har sett sliddjur som har haft otroligt vågande och man nästan ser fittan sticka fram och bröstvårtorna. då känner jag att de borde tänka till och inse riskerna innan de går upp på stan
Att du benämner kvinnor som sliddjur gör dig till en idiot. Visserligen skulle inte jag välja att klä mig så som du beskriver, men vet ni vem det är som gör att kvinnorna klär sig såhär?
Jo, det är nämligen för männen. För att de ska tycka att man ser bra ut. INTE för att man skall bli våldtagen, utan uppskattad. Kanske få en komplimang, få någon som tycker man ser snygg, söt, sexig ut, kanske en partner som faller för en just på grund av klädstilen.
Sedan finns det, som i alla fall, undantag. Finns säkert tjejer som klär sig på liknande sätt för att någon ska komma och fråga om de ska knulla. Men jag tror att det i grund och botten handlar om uppskattning. Kanske om uppskattning på fel vis, men fortfarande, uppskattning. Det ger inte männen rätten till någon annans kropp.