2013-05-01, 15:48
Medlem
Wajis avatar
Vi kan väl bara konstatera att hon klarade sig lindrigt undan med tanke på att hon medvetet lurat de flesta. Utan FB hade hon säkerligen fortsatt lura folk så något bra har ju kommit ut av detta.
Citera
2013-05-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vi kan väl bara konstatera att hon klarade sig lindrigt undan med tanke på att hon medvetet lurat de flesta. Utan FB hade hon säkerligen fortsatt lura folk så något bra har ju kommit ut av detta.
Nu har lsbons fall lagts ner pga inget underlag och bara 1500 pix ut genom skorsten är det något fall/brott där det fortfarande händer något ?
vet någon om hon har börjat jobba eller ? / C
Citera
2013-05-26, 14:49
Medlem
HerrLustgass avatar
Lite nyfiken på detta då jag känner en tjej som beställde härifrån och aldrig fick något. Hon anmälde aldrig. Men är det verkligen så att alla som anmält har fått höra att ärendet är nerlagt?

Om man tittar på http://skofetischist.com/?s=anna+amanda så hittar man ju närmare 100 kommentarer på bara den sidan av folk som lurats. Här på FB finns väl i alla fall 20-30 st. Är helt sjukt om man kommer undan med det!
Citera
2013-06-23, 06:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Någon som har hört någonting härifrån? Samtliga anmälningar kan väl inte ha åkt i soptunnan? Då är det ju bara att överklaga eller anmäla på nytt.
Citera
2013-06-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhejhej
Ringde till Nacka tingsrätt och fick följande information.

Den 11 Januari i år kom det in en förfrågan från bedrägeriroteln i Huddinge om en offentlig försvarar för Amanda. Målet gäller bedrägeri

Målnummer: b 252 - 13

Vad och hur många målsägare det är kan inte Nacka tingsrätt uttala sig om, eftersom det ligger under sekretess. Han rekommenderade mig att ringa till polisen i fråga, men nämnde också att det var minimal chans att jag skulle få ut informationen.

Jag tror att jag har fått ner den information jag fick korrekt, men ber om ursäkt i förhand om något har blivit fel. Målnumret finns om någon vill ställa mer frågor eller kontrollera den information som jag angivit.

Citerar mig själv.

Jag ringde och undersökte hur utfallet blev med Nacka Tingsrätt. Det var polisen som var målsägare.

Polisen la ner förundersökningen 2013-03-07.

Målnumret är som nämnt tidigare: b-252-13

Så någon annan får gärna ringa och gräva lite mer, är väldigt märkligt att de lägger ner förundersökningen. Jag tycker också det är konstigt att det är polisen som var målsägare i det här fallet.

När de sökte på Amanda, fick de sammanlagt tre träffar på mål som var avslutade. Jag antar att de andra två har varit upp här i tråden tidigare.

Numret till Nacka Tingsrätt: 08-561 656 00
Citera
2013-07-27, 19:37
Medlem
Jag tycker det är lite roande vad man får upp nu om man går in på: http://annaamanda.se/
Citera
2013-08-25, 17:53
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Någon som hört något mer om Amanda, vad hon gör nu för tiden?
Citera
2013-08-25, 23:02
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
ja det vore intressant.
så jävla lack på att hon lyckat glida sig ur detta utan "problem".
hon borde fan sitta inne.
Citera
2013-09-21, 08:58
Medlem
Medalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK

Hon verkar ha skyddade personuppgifter i alla fall.
Förekommer inte i offentliga register längre.

Typiskt kriminella, tror att de kan komma undan med bedrägerier bara för att de har skyddade personuppgifter och att ingen ska hitta dem.
Citera
2013-09-21, 11:49
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medaline

Typiskt kriminella, tror att de kan komma undan med bedrägerier bara för att de har skyddade personuppgifter och att ingen ska hitta dem.
så jävla typiskt vårt samhälle, här har man ett svin som inte gör rätt för sig, lösningen är att gömma sig med myndigheters hjälp. det smakar kräk i munnen.
Citera
2013-09-22, 01:20
Medlem
gronken124s avatar
Skyddade personuppgifter? Ej folkbokförd enligt Ratsit. Skall det inte till väldigt speciella omständigheter för att få sina personuppgifter skyddade?

Edit:
Hmmm, tydligen enklare än jag trodde... http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter/ansokan.4.18e1b10334ebe8bc80004675.html
Senast redigerad av gronken124 2013-09-22 kl. 01:22.
Citera
2013-09-22, 08:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medaline

Med tanke på att ingen i tråden hittat henne nu så verkar det som hon trodde helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in