Citat:
Ursprungligen postat av
Hejsanhejhej
Ringde till Nacka tingsrätt och fick följande information.
Den 11 Januari i år kom det in en förfrågan från bedrägeriroteln i Huddinge om en offentlig försvarar för Amanda. Målet gäller bedrägeri
Målnummer: b 252 - 13
Vad och hur många målsägare det är kan inte Nacka tingsrätt uttala sig om, eftersom det ligger under sekretess. Han rekommenderade mig att ringa till polisen i fråga, men nämnde också att det var minimal chans att jag skulle få ut informationen.
Jag tror att jag har fått ner den information jag fick korrekt, men ber om ursäkt i förhand om något har blivit fel. Målnumret finns om någon vill ställa mer frågor eller kontrollera den information som jag angivit.
Citerar mig själv.
Jag ringde och undersökte hur utfallet blev med Nacka Tingsrätt. Det var polisen som var målsägare.
Polisen la ner förundersökningen 2013-03-07.
Målnumret är som nämnt tidigare: b-252-13
Så någon annan får gärna ringa och gräva lite mer, är väldigt märkligt att de lägger ner förundersökningen. Jag tycker också det är konstigt att det är polisen som var målsägare i det här fallet.
När de sökte på Amanda, fick de sammanlagt tre träffar på mål som var avslutade. Jag antar att de andra två har varit upp här i tråden tidigare.
Numret till Nacka Tingsrätt: 08-561 656 00