2013-04-24, 12:17
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhejhej
Hon har ändock begått ett brott. Varför går inte polisen vidare med anmälan, vad har de för förklaring?

Ja, nu tycker åtminstone jag att det gått tillräckligt lång tid.
Jag har ingen kunskap om sådana här utredningar, är inte naiv och förstår utredningen kan svälla osv. Men någonstans når man ju en gräns när åklagare och polis får anses nått en punkt att något måste ske.

Stämmer det som flera vittnat om att utredningen/utredningarna läggs ner så är det ju beklämmande - givet att omfattningen varit så stor som denna tråden givit sken av.

Skulle gärna se någon med insyn i utredningar och fall likt detta uttala sig.
Att det allmänt är en djungel med bedrägerier via nätet osv vet jag mycket väl om - men just omfattningen och som jag förstod det det relativt goda bevisläget kryddat med tidigare bedrägerier inbillade jag verkligen skulle göra detta till ett "enkelt fall".
Citera
2013-04-27, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, nu tycker åtminstone jag att det gått tillräckligt lång tid.
Jag har ingen kunskap om sådana här utredningar, är inte naiv och förstår utredningen kan svälla osv. Men någonstans når man ju en gräns när åklagare och polis får anses nått en punkt att något måste ske.

Stämmer det som flera vittnat om att utredningen/utredningarna läggs ner så är det ju beklämmande - givet att omfattningen varit så stor som denna tråden givit sken av.

Skulle gärna se någon med insyn i utredningar och fall likt detta uttala sig.
Att det allmänt är en djungel med bedrägerier via nätet osv vet jag mycket väl om - men just omfattningen och som jag förstod det det relativt goda bevisläget kryddat med tidigare bedrägerier inbillade jag verkligen skulle göra detta till ett "enkelt fall".

Håller med dig fullständigt i det du skriver. Man får inte förglömma att Amanda tidigare har blivit dömd för snarlika brott. Om det nu är så att Polisen, som det verkar, lägger ner flertalen mål så är det sorgligt dåligt!

Jag skulle önska att fler av er som blivit drabbade gick in och informerade hur det ser ut för er. För jag tror inte att omfattningen av människor som råkat ut för hennes bedrägerier är mindre än vad vi tror. Ta en titt på hur många olika forum som rapporterar om bedrägerierna, ta även med det mörkertal som existerar.

Upp till bevis nu, ta ert ansvar och hjälp varandra, kommunicera via den här tråden och slutligen lycka till!
Citera
2013-04-28, 23:39
Medlem
Forbliranonyms avatar
Är det någon som beställt där senaste tiden, som kan säga om de fått varor eller inte?
Citera
2013-04-29, 10:11
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Är det någon som beställt där senaste tiden, som kan säga om de fått varor eller inte?
Webshopen är sedan länge nedlagd. Bolaget har gått i konkurs enligt allabolag.se.
Citera
2013-04-29, 11:45
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Webshopen är sedan länge nedlagd. Bolaget har gått i konkurs enligt allabolag.se.

Okej tack! Hon har inte startat något nytt skit?
Citera
2013-04-29, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym

Varför skulle en bedragare helt plötsligt skicka saker?
Citera
2013-04-29, 13:22
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRosss
Varför skulle en bedragare helt plötsligt skicka saker?

Genom att hon skrev ett inlägg att hon haft problem med leveranser så kanske hon skulle skicka grejorna. Men så verkar inte vara fallet denna gång.
Citera
2013-04-29, 18:39
Medlem
cirkulations avatar
Citat:

Vad är det för bolag som har gått i konkurs?
Citera
2013-04-29, 18:44
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkulation
Vad är det för bolag som har gått i konkurs?
http://www.allabolag.se/890302OMFJ/Amanda_Sjostrom
Citera
2013-04-29, 18:58
Medlem
cirkulations avatar
Citat:
http://www.allabolag.se/890302OMFJ/Amanda_Sjostrom

Jag kanske är blind, men jag hittar ingen information om någon konkurs där.
Citera
2013-04-30, 00:31
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:

Inte jag heller. Hittar bara att det är avregistrerat för F-skatt och momsregister samt att det är passivt. Är inte så insatt. Kanske betyder samma sak?

Det här gjorde mig dock väldigt fundersam:

Citat:
VERKSAMHET / ÄNDAMÅL

Näthandel och privatförsäljning av egentillverkade kläder. Sömnad och design av modeplagg.
Citera
2013-04-30, 11:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det är en enskild firma vilket innebär att firman i sig inte kan gå i konkurs, utan det blir i så fall en personlig konkurs. En sådan kostar dock mer än vad man brukar få in på en personlig konkurs så de är ganska sällsynta. (skulderna försvinner inte vid en personlig konkurs utan man får ansöka om skuldsanering)

Hade hon haft en aktiebolag så hade hon i princip bara förlorat aktiekapitalet i en konkurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in