Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-09-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Sedan är allt relativt. Som jag skrivit så många gånger tidigare, ett parti som förnekar att vi som folk existerar och förespråkar storskalig assimilering av främmande folkslag, och som grädde på moset - vill ha fortsatt om än mindre invandring från tredje världen, är i min bok INTE på något sätt ett riktigt oppositionsparti.
.
.
.

Jag kan inte annat än instämma. Att tro att man kan assimilera bort alla problem som man byggt in i Sverige är naivt. Och detta helt oaktat att det är icke önskvärt ur ett svenskt perspektiv.

Nu befinner sig dock Sverige i en synnerligen speciell situation. Vi håller ju på att lämna en situation med ett offentligt konsensus kring en extrem invandringspolitik. SD fungerar på så sätt som första steget mot ett normalt synsätt kring hela vansinnet.
Jag tror personligen att det är ett för stort steg att ta att gå ifrån världens mest extrema vänsterinriktade invandringspolitik till en högerorienterad sådan. Med andra ord, SD är ett nödvändigt mellansteg, om än kanske inte det mest önskvärda.
Men missförstå mig rätt, jag motsäger dig inte i det orimliga i att bibehålla en invandring från tredje världen och assimileringspolitik.

EDIT: Att SD blir tredje största parti framstår onekligen som väldigt sannolikt. Så jag håller med i att taktikröstning på dem inte är nödvändigt.
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-09-08 kl. 20:47.
Citera
2013-09-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Jag kan inte annat än instämma. Att tro att man kan assimilera bort alla problem som man byggt in i Sverige är naivt. Och detta helt oaktat att det är icke önskvärt ur ett svenskt perspektiv.

Nu befinner sig dock Sverige i en synnerligen speciell situation. Vi håller ju på att lämna en situation med ett offentligt konsensus kring en extrem invandringspolitik. SD fungerar på så sätt som första steget mot ett normalt synsätt kring hela vansinnet.
Jag tror personligen att det är ett för stort steg att ta att gå ifrån världens mest extrema vänsterinriktade invandringspolitik till en högerorienterad sådan. Med andra ord, SD är ett nödvändigt mellansteg, om än kanske inte det mest önskvärda.
Men missförstå mig rätt, jag motsäger dig inte i det orimliga i att bibehålla en invandring från tredje världen och assimileringspolitik.
Tyvärr, måste jag säga, är att det behövs en ekonomisk kris i Sverige. Det känns väldigt fel att säga att jag vill ha en sådan, för det vill jag egentligen inte, men samtidigt känns det som den enda vägen för att alla svenssons rosa bubblor ska spräckas. De ser allt i rosa och låtsas som att allt är bra, men när den rosa bubblan spräcks kommer de se den sanna mörka och dystra verkligheten.

Det spelar ingen roll hur mycket propaganda de blivit inmatade med tidigare, när de ser verkligheten som den verkligen är, och när katastrofen är ett faktum, kommer de att vända sig till den sanna goda sidan, som vill folket väl. Vem som helst kan lista ut att det kommer bli socialt kaos när alla somalier och övriga MENA-invandrare helt plötsligt inte får sina socialbidrag längre, och när både svenskar och invandrare kämpar för sin egen överlevnad, då kommer den politiska korrektheten att vara noll värd och nedkastad i papperskorgen.

Denna katastrof kommer ske förr eller senare, det är många medvetna om. Den stora frågan är när. När väl detta sker, är det väldigt viktigt att SvP är tillräckligt stort och välorganiserat att de kan göra sin röst hörd i både tal och handling. Det är i denna katastrofala situation som svenskarna kommer bestraffa de etablerade partierna precis som grekerna gjorde förra året i Grekland.
Citera
2013-09-08, 21:05
Medlem
Här är ett tydligt grekiskt exempel på hur tidigare politiskt korrekta greker har vänt sig till det "dödsnazistiska" Gyllene Gryning efter de upplevt den hårda och mörka verkligheten:

http://www.youtube.com/watch?v=udA8Z_bPb3s
Citera
2013-09-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nej, vi kan inte skapa några förändringar genom att rösta på SD. För det första har SD-ledningen ett järngrepp om partiet och de försöker utesluta alla som går emot sin egen linje, inklusive SDU-ledaren. Dock är det inte lika lätt att bli av med honom då han är förtroendevald och att SDU är relativt självständigt.

På vilket sätt kan SD skapa förändringar när SD förnekar att det finns ett etniskt svenskt folk? de vill assimilera alla Sveriges somalier, irakier (snart även eritreaner och syrier) vilket i praktiken innebär storskalig rasblandning, de vill inte ens stoppa invandringen från tredje världen. Hur fan kan man fortfarande försvara allt detta? Ge upp SD.

Snälla, jag ber dig, nämn inte ens ND i dessa sammanhang. ND är ett dött parti, det har i princip alla insett vid det här laget, bland annat flashbackare (se undersökningstråden 2013).

1. SD under Åkesson är snart som ny demokrati var, skillnaden är den lokala förankringen på orterna och starkt stöd i vissa landsting..

Men en röst på SD är iallfall ett steg på rätt värld..
Tyvärr är de allt för Israelvänliga (dock INTE SDU)..
Det finns starka krafter ännu inom SD som står upp för nationalismen..

2. ND / SVP
Vet inte hur starka ND och SVP är idag (men bedömmer det INTE efter antal flashbackinläg)..

Strunt samma, det jag vill få fram är att en rörelse måste växa underifrån och växa fram starkt genom lokal förankring, det var så SD byggdes...

Jobba på Grästorp, försök att bygga andra starka lokala grupper på många orter och skapa denna lokala förakringen som sen kan kopieras och spridas.
När väl det finns många baser så kan ni succesivt bygga upp er organisation, sprida information, debattera i fullmäktige, visa vilka duktiga representanter ni har och bra politik..
Sen viktigt med partistöd, etc..

Lycka till..
SVP och andra nationalister..
Citera
2013-09-08, 21:13
Medlem
Citat:

EDIT: Att SD blir tredje största parti framstår onekligen som väldigt sannolikt. Så jag håller med i att taktikröstning på dem inte är nödvändigt.

Problemet är de nittio procent av väljarna som inte röstar invandringskritiskt i nuläget. SD och SvP har i nuläget i första hand en opinionsbildande funktion gentemot dessa, för vinns inte fler svenskar över är det hopplöst. Vad du har att ta ställning till inför valet är vilken av dessa två opinionsbildande organisationer som du helst vill boosta. Frågan blir då: vilka tror du har störst chans att influera Sjuklöverröstares åsikter? SD med Jimmie Åkesson och Avpixlat, eller SvP med Stefan Jacobsson och Realisten? Vilka tror du har en argumentation eller en linje som har en chans att nå fram?

/SD-trollet
Citera
2013-09-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Problemet är de nittio procent av väljarna som inte röstar invandringskritiskt i nuläget. SD och SvP har i nuläget i första hand en opinionsbildande funktion gentemot dessa, för vinns inte fler svenskar över är det hopplöst. Vad du har att ta ställning till inför valet är vilken av dessa två opinionsbildande organisationer som du helst vill boosta. Frågan blir då: vilka tror du har störst chans att influera Sjuklöverröstares åsikter? SD med Jimmie Åkesson och Avpixlat, eller SvP med Stefan Jacobsson och Realisten? Vilka tror du har en argumentation eller en linje som har en chans att nå fram?

/SD-trollet

Ja så är det. Vill man stödja det parti som är starkast för att därmed säkra att sin röst får genomslag så är SD ett bra alternativ. Tror man dock på nationalism så är stöttning till SvP ett reellt alternativ (om än inte det enda).

Jag tror inte det viktigaste är att maximera SDs siffror, utan att skapa medvetenhet och bygga en sverigevänlig folkrörelse. SD har inte ensamrätt på detta.
Citera
2013-09-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ja så är det. Vill man stödja det parti som är starkast för att därmed säkra att sin röst får genomslag så är SD ett bra alternativ. Tror man dock på nationalism så är stöttning till SvP ett reellt alternativ (om än inte det enda).

Jag tror inte det viktigaste är att maximera SDs siffror, utan att skapa medvetenhet och bygga en sverigevänlig folkrörelse. SD har inte ensamrätt på detta.

Det är just DÄRFÖR ni ska bygga upp SVP lokalt och kan agera med lokalpolitik och vara opionsbildande och det är INTE omöjligt att växa sig starka och agerar därifrån..
Citera
2013-09-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Det är just DÄRFÖR ni ska bygga upp SVP lokalt och kan agera med lokalpolitik och vara opionsbildande och det är INTE omöjligt att växa sig starka och agerar därifrån..

Nu är ju jag inte någon representant för SvP, men jag kan förstå att du fick den bilden.
Men ja du har rätt i att de ska bygga upp sin organisation lokalt och bilda opinion, och såvitt jag vet så är det vad de gör också.
Citera
2013-09-08, 22:14
Medlem
Citat:
Nu är ju jag inte någon representant för SvP, men jag kan förstå att du fick den bilden.
Men ja du har rätt i att de ska bygga upp sin organisation lokalt och bilda opinion, och såvitt jag vet så är det vad de gör också.

Ungefär som jag tänker, vi är nog överens..

Fokus på det lokala och organisationen, riksdagsvalet sekundärt tills ni blir starkare..
Citera
2013-09-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
SvP jobbar hårt lokalt, men det ena utesluter inte det andra. Partiet satsar på minst 10 kommunala mandat och 10 000 riksdagsröster. När det gäller riksdagsröster är jag övertygad om att de kan få betydligt mer än 10 000 röster.

Sedan är det vilseledande när det gäller att bygga nedifrån och upp. Visst det stämmer delvis, men det är också viktigt att visa att de är det självklara nationalistiska alternativet på riksnivå. Genom att de blir ett av de större partierna utanför riksdagen har de fastställt den positionen.

Angående att SD är ett steg i rätt riktning är sanning med modifikation. Det är bra att svensson börjar våga tänka i nationalistiska banor, men det problematiska är att bilden av ett nationalistiskt SD är helt falskt, vilket kan straffa sig i längden. Det hela är en balansgång. Ett större SD har sina fördelar, men det har också sina nackdelar om de blir för stora.
Citera
2013-09-20, 15:43
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns flera positiva saker att notera. Att Realisten.se har 200.000 unika besökare i månaden exempelvis. Eller att SvP vissa månader varit den mest välbesökta partipolitiska hemsidan i Sverige och de månader då den faktiskt har blivit omkörd har det varit just av SD:s hemsida.

Folk känner till SvP på ett helt annat sätt än vid valet 2010. Många säger fortfarande att det är ett obetydligt skitparti, särskilt våra motståndare, men det förändrar inte att SvP idag nästan alltid kommer upp i diskussioner på olika sidor när invandringen, nationalism och svensk politik diskuteras.

Detta är såklart mycket positivt eftersom folk rimligtvis inte kan rösta på ett parti som de inte känner till.

OT: Förhoppningsvis så tycker väl inte de i partiet att det är ett "obetydligt skitparti" xD

Personligen ligger jag närmare SD i frågan och min röst kommer hamna hos dem. Jag har läst igenom över halva denna tråd (och håller fortfarande på) så min röst kan ändras men jag tvivlar på att detta kommer hända då jag anser att SD har väldigt bra politik och den kommer göra Sverige svenskt igen ^^ (plus att jag aldrig hade överlevt på svensk-gjord pizza xD) OM någon har något jag inte redan sett (eller kommer få se i tråden) som kan få mig att ändra mig så är ni välkomna att lobba hit det jag kommer utan tvekan att titta på det och högst troligen kommentera det efter jag läst igenom det ^^ det kan dock ta tid för mig att svara då jag dagligen läser forumet men inte sista sidan :P så tro inte att jag "flytt" xD
Citera
2013-09-20, 15:58
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
OT: Förhoppningsvis så tycker väl inte de i partiet att det är ett "obetydligt skitparti" xD

Personligen ligger jag närmare SD i frågan och min röst kommer hamna hos dem. Jag har läst igenom över halva denna tråd (och håller fortfarande på) så min röst kan ändras men jag tvivlar på att detta kommer hända då jag anser att SD har väldigt bra politik och den kommer göra Sverige svenskt igen ^^ (plus att jag aldrig hade överlevt på svensk-gjord pizza xD) OM någon har något jag inte redan sett (eller kommer få se i tråden) som kan få mig att ändra mig så är ni välkomna att lobba hit det jag kommer utan tvekan att titta på det och högst troligen kommentera det efter jag läst igenom det ^^ det kan dock ta tid för mig att svara då jag dagligen läser forumet men inte sista sidan :P så tro inte att jag "flytt" xD
Nog för att det är mycket turkar och araber som bakar pizza men italienarna torde också kunna fylla denna roll, om inte så brukar jugoslaver vara duktiga pizzabagare. Frågan är varför du så gärna vill ha turk-pizza?

Sen undrar jag vad i SDs politik som kommer göra Sverige svenskt igen? Man kommer ju varken skicka ut invandrare eller stoppa invandringen. Inga större visioner finns heller för att ställa om landet då man bara är ett vanligt liberalsosse-parti med vissa konservativa inslag.

Känns väldigt konstigt att ett parti vars partiledare förnekar de etniska svenskarnas existens kommer göra Sverige svenskt igen..
Senast redigerad av ninjutsu 2013-09-20 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in