2013-09-20, 06:43
Medlem
JBernards avatar
Sådana där krönikor är fantastiska, den kostade s och vänstern åtskilliga 1000-tals röster genom att alienera sig mot samtliga som anser att det inte är ok att kasta sten på polisen.
Citera
2013-09-20, 12:41
Medlem
folkparks avatar
Det är inte den lilla offerkoftan Åsa Lindeborg använder sig av i hennes text om SvP:s demonstration i Stockholm. Journalistiken är det viktigaste yrket och de får inte göra sitt arbete för att polisen är dumma. Ändå klarade AB av att gå 10 meter från tåget när SvP marscherade genom stan och rapporterade vad som hände. Sedan drar hon en horribel liknelse med att det inte skulle hända om S hade haft möte i Humlegården. Och vad tror du att det beror på? Jo för att då är inte stenkastarvänstern där och stör arrangemanget, vilket innebär att det inte behövs kravallstaket och 1000 närvarande poliser.

"Det fanns även antirasister som kastade knallskott och bengaler. Dem sög polisen direkt. Det är inget att säga om det."

Och varför finns det inget att säga om det? Ja det är bra att polisen tar hand om dem, men varför fördöms inte handlingen? Just det, det kom ju från rätt sida....

Texten i sig är helt fantastisk och jag rekommenderar att du läser den. Satt och skrattade emellanåt. Hon kan efter denna text aldrig påstå att det finns andra som drar på sig offerkoftan. Aldrig någonsin.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17505654.ab
Citera
2013-09-20, 13:47
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Texten i sig är helt fantastisk och jag rekommenderar att du läser den. Satt och skrattade emellanåt. Hon kan efter denna text aldrig påstå att det finns andra som drar på sig offerkoftan. Aldrig någonsin.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17505654.ab

"jag såg inte allt, eftersom jag nästan kastades omkull av polis."

Nästan. Kastades. Omkull. Man undrar vad som egentligen hände...
Citera
2013-09-20, 13:55
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"jag såg inte allt, eftersom jag nästan kastades omkull av polis."

Nästan. Kastades. Omkull. Man undrar vad som egentligen hände...

Jag ser in i spåkulan och ser en Lindborgska med fokuserad blick och hukat huvud över ett anteckningsblock eller kanske en kamera. En polis backar in i henne av misstag då han ska flytta ett kravallstaket. Han ber om ursäkt och hjälper henne plocka upp pennan hon tappade.

Ren och skär spekulation, men förmodligen 98% sanning.
Citera
2013-09-20, 15:20
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag ser in i spåkulan och ser en Lindborgska med fokuserad blick och hukat huvud över ett anteckningsblock eller kanske en kamera. En polis backar in i henne av misstag då han ska flytta ett kravallstaket. Han ber om ursäkt och hjälper henne plocka upp pennan hon tappade.

Ren och skär spekulation, men förmodligen 98% sanning.

Jag kan se det framför mig.

-"Ursäkta. Varsågod!" säger polisen.
-"Fascistsvin!" skriker kommunist-Åsa.
Citera
2013-09-20, 15:28
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maidensweden
Psykakut och sedan inläggning!
Har goda källor!
hmmm
hon var ju på serieteket häromdan, såg fräsch ut ju....
http://instagram.com/p/eaEoC5E-aC/

för övrigt vidrigt skrivet av Linderborg om de blonda kvinnorna i demon , nedsättande som fan

nu e hon på g med att hetsa mot minister Santesson
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/kultur/article17511780.ab
Citera
2013-09-21, 22:37
Medlem
SiggeSvenssons avatar
Åsa Linderborg påstår i en artikel på Aftonbladet att Svenska motståndsrörelsen regelbundet knackar invandrare och att Polisen hjälper fascisterna att rensa upp bland journalisterna.
Citat:
I artikeln ”Pressen stoppas vid högermöten” skriver Linderborg att Motståndsrörelsen ”systematiskt knackar invandrare”. Påståendet kommer tidigt i artikeln som är en förvirrad historia som tar avstamp i Linderborgs upplevelser under Svenskarnas partis demonstration i Stockholm den 14 september.

Påståendet om Motståndsrörelsen från Linderborg backas inte på något sätt upp av någon källa från henne. Lika tvärsäkert och utan motivering hävdar Linderborg att ”Svenskarnas parti har potential att ta sju kommunala mandat 2014″, varken mer eller mindre. Vidare kommer hon med uppseendeväckande påståenden som att polisen ”hjälpte fascisterna att rensa upp bland journalisterna innan mötet började”.
källa: Aftonbladet ljuger om att Motståndsrörelsen ”knackar invandrare”
Citera
2013-11-06, 09:31
Medlem
folkparks avatar
Jimmie för skylla sig själv över tårtincidenten då han är rasist! Åsa menar även att man ska argumentera ner SD eftersom tårtningar inte hjälper. Å andra sidan så får SD fler och fler röster när andra argumenterar mot dem så då vill väl vänster prova nya knep genom att kasta en tårta...

http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article17790463.ab
Citera
2013-11-06, 09:46
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Linderborg
Jag skulle aldrig vilja dö för Jimmie Åkessons rätt att hata och hota invandrare, ”kulturmarxister”, feminister och allmänna humanister. Han leder en rörelse som svingar järnrör på öppen gata och som aktivt stödjer fascismen runt om i Europa. Men att SD och dess husorgan Avpixlat försöker tysta misshagliga röster är ingen ursäkt för att antirasister ska agera lika odemokratiskt.

Här fastställer Åsa att hon inte är så mycket av yttrandefrihetsförespråkare. Samtidigt måste jag säga att det är modigt att dra upp gamla järnrör efter de betydligt nyare morden med järnrörsnegern. Modigt.

Det blir nog inte Stora journalistpris till David Baas för järnrörsdrevet, och inte för Åsa heller.
Citera
2013-11-06, 10:45
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här fastställer Åsa att hon inte är så mycket av yttrandefrihetsförespråkare. Samtidigt måste jag säga att det är modigt att dra upp gamla järnrör efter de betydligt nyare morden med järnrörsnegern. Modigt.

Det blir nog inte Stora journalistpris till David Baas för järnrörsdrevet, och inte för Åsa heller.

Åsa verkar ha lite svårt att leva som hon lär. Vill minnas att hon i den artikel som inledde kampanjen "nu granskar vi skiten!" kallade sig själv yttrandefrihetsfundamentalist. Men hon kanske inte riktigt har koll på vad orden betyder, det var ju länge sedan journalist betydde bra på att skriva.
Citera
2013-11-06, 19:36
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Åsa verkar ha lite svårt att leva som hon lär. Vill minnas att hon i den artikel som inledde kampanjen "nu granskar vi skiten!" kallade sig själv yttrandefrihetsfundamentalist. Men hon kanske inte riktigt har koll på vad orden betyder, det var ju länge sedan journalist betydde bra på att skriva.

Det är lite skrämmande att hon tillåts härja fritt på en av landets största redaktioner. Det är ju inte hennes fel egentligen, hon har en begränsad intellektuell kapacitet kombinerad med en politisk reptilhjärna. Lite gulligt hos en skapande själ, men det passar sig inte riktigt i större sammanhang.
Citera
2013-11-06, 21:09
Medlem
felias avatar
Verkar som hennes stalker slutat med sina sex-sms. Fast hon kanske inte minns sitt eget telefonnummer under rödvinsdeliriumet, då inte bara fittan blir skrynklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in