2013-09-18, 19:51
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Jovisst, men smartast är att sitta i en buske och ta ut motståndare utan att de ser dig. Att ge dig in bland tunga och mediums är ingen bra idè till att börja med då du har tunn pansar samt att du förmodligen saknar torn.
I lägre tier spelar detta mindre roll men så fort du kommer högre upp (4+) så kommer du stöta på svårigheter

Här står en väldigt bra förklaring:
http://wiki.worldoftanks.com/Tank_Destroyers

Ah, mumsig info för en nybörjare, tack ska du ha
Citera
2013-09-18, 20:02
Medlem
Bearforceones avatar
Alltså, hur fan tänker matchmakingen ibland? Hur i helvette är det ens möjligt att bli parad med tier fucking 8 tanks när jag är 4 själv? +1 och -1 är ok, men inte fyra satans tiers över, det är bara sjukt.
Citera
2013-09-18, 20:10
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Alltså, hur fan tänker matchmakingen ibland? Hur i helvette är det ens möjligt att bli parad med tier fucking 8 tanks när jag är 4 själv? +1 och -1 är ok, men inte fyra satans tiers över, det är bara sjukt.

Kör du scout får du skylla dig själv. Annars är det inte möjligt.
Citera
2013-09-18, 20:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är fan inte roligt att spela arty när man behöver ladda i 30 sekunder för att sen sikta i 30 sekunder och missa 50% av skotten.
Hade jag haft såna siffror på min gw tiger p så hade jag skrattat hysteriskt av lycka...drygt 50sekunder laddtid för bästa kanonen.
Citera
2013-09-18, 21:24
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Kör du scout får du skylla dig själv. Annars är det inte möjligt.

Mjo, visste inte ens att det var möjligt att hamna 4 tiers över, kör aldrig scouter annars och grindar bara igenom Pz.Kpfw. 38 på väg till andra tanks. Surt är det i vilket fall som helst.
Citera
2013-09-18, 22:58
Medlem
Citat:
Sorry, hoppas ni tar tillbaks det snabbt. Kan inte du berätta mer om clanwars och hur det går till osv? Jag är jävligt intresserad men fattar inte exakt hur det går till, måste ni ha 15 man online hela tiden för att ett annat lag kan anfalla er karta hela tiden? VHur blir man utmanad och hur utmanar man om en bit land?

Igår var en sådär dag, men jag börjar få in snitsen på mina 2 main TD's iaf.. Ligger nästan alltid top 3 i dmg done med SU-152 (svårt ) och Ferdinand, även när man möter och har 2 tiers ovanför sig.
Sitter på en kursgård med min förhatliga iPad just , jag berättar gärna mer då jag har ett riktigt tangentbord 7
Citera
2013-09-18, 23:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Sitter på en kursgård med min förhatliga iPad just , jag berättar gärna mer då jag har ett riktigt tangentbord 7

Absolut, väntar med spänning då jag har en del frågor
Citera
2013-09-19, 00:20
Medlem
TrialEnds avatar
Började lira för några dagar sedan och börjar nu sakta men säkert komma in i det! Har försökt plöja igenom WOT-wikin och fan i helvete vad mycket det är! En hel värld det här. Och ganska kul faktiskt

Sparar ihop XP till M8A1 för tillfället. Någon som har erfarenhet av den?
Citera
2013-09-19, 00:59
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Men då har jag ett bättre exempel på hur (snett) det kan vara.... blah blah...

.....alltså. Tydligen får man xp:s på hur långt man kör i en fight? Jag kan inte tolka detta på annat sätt. Ganska bra betalt också uppenbarligen? Eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
...sen misstänker Jag lite damage upon spotting. Kolla detaljerade statistiken inte bara totalen

Mehh.... så händer det idag igen! Murovanka Magic Forrest. Körde AMX 50 100 och fick 6 kills och 3850 damage. Ändå kom jag bara tvåa och fick c:a 100 xps mindre än en Hellcat med 1 kill och 2200 damage!!?

Kollade och jag hade kört längre sträcka än honom (jag var nog fel ute om att man skulle få extra xp:s för det) och vi hade spottat ungefär lika många motståndare, så det måste vara damage upon spotting som är skillnaden (+ då ev det som någon pratade om att man skulle få mer xp:s för damage på högre tier-tanks?). Tyckte bara det var lite väl stor skillnad för att han skulle få bättre siffror än mig, oavsett? Han måste ju ha stått mitt bland motståndarna och lyst upp hela deras lag eller nått?

Ja ja, whatever. Kändes bara som att den riktiga logiken inte helt var på plats. Men det är väl folk som funderat hårt på den här frågan och hur det skall fungera på bästa sätt. Så vi får väl hoppas på att det är ett hyggligt rättvist system ändå.

Citat:
Kan inte du berätta mer om clanwars och hur det går till osv? Jag är jävligt intresserad men fattar inte exakt hur det går till, måste ni ha 15 man online hela tiden för att ett annat lag kan anfalla er karta hela tiden? Hur blir man utmanad och hur utmanar man om en bit land?
Jag har faktiskt också börjar snegla på om man ändå inte skulle ta och engagera sig lite. Eller ska man vänta till man har en 3-4 tier X så att man kan vara med på riktigt? (Ja, om man nu är välkommen någonstans).
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-19 kl. 01:06.
Citera
2013-09-19, 01:47
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag har faktiskt också börjar snegla på om man ändå inte skulle ta och engagera sig lite. Eller ska man vänta till man har en 3-4 tier X så att man kan vara med på riktigt? (Ja, om man nu är välkommen någonstans).

Tror du är mer än välkommen bland dom mindre bra klanerna som slåss nere i Afrika med bara en tier x vagn.
Citera
2013-09-19, 09:18
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Du kommer älska SU-26 och allt upp till SU-8 gissar jag på. Men just SU-26 är helt fantastisk iomed att du har rörligt torn.

Annars skulle jag rekommendera de franska artilleriet för ryssen efter SU-8 är en jävla pina. Kör väl fortfarande min SU-14-2 men oerhört sparsamt för den är ett jävla åbäke!
Franska artys är snabba som satan och iaf upp till tier 5 så funkar dom lika bra som TD's som dom gör som arty.

Men ärligt så skulle jag nog satsa en annan väg än just arty-spåret just nu. Det är fan inte roligt att spela arty när man behöver ladda i 30 sekunder för att sen sikta i 30 sekunder och missa 50% av skotten.
Tycker du ska köra på TD's, tyska ryska och franska är skitroliga.

SU-26 blev väl nerfad och man tog ifrån den bästa kanonen i artynerfen, så dina minnen av den är kanske inte riktiga med hur det ser ut nu?
För övrigt, Birch Gun (tier4 UK) har också en turret och är helt ok.
Fransk arty saknar splash och high damage även om de har högre RoF, är tex måttligt imponerad av min AMX13 F3 AM. Den bästa franska artyn är premium och säljs inte längre.
Har en SU-14-1 och den är fortfarande kul post-nerf. Visst reload är hemsk och accuracy, men du är en tier7 tank som kan möta tier5 tanks och du har förmågan att one-shotta tier9s.

För övrigt, skulle inte rekommendera franska TDs till nybörjare, SAU40 och ARL V40, samt AC46 har inte det bästa ryktet. Likaså gäller JagpzIV samt CGC i UK och T28, T25/2 i US.
Ryska, tyska, brittiska och US funkar alla bra för nybörjare.
Citera
2013-09-19, 09:20
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
Började lira för några dagar sedan och börjar nu sakta men säkert komma in i det! Har försökt plöja igenom WOT-wikin och fan i helvete vad mycket det är! En hel värld det här. Och ganska kul faktiskt

Sparar ihop XP till M8A1 för tillfället. Någon som har erfarenhet av den?

M8A1 är fantastisk, och likaså T49 och Hellcat.
T25/2 och T28 proto är inte lika fantastiska, dock OK, och T30 är svinkul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in