2013-09-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nope, inga egentliga problem. Det var bara de tyska vagnarna (som alla hade fått ny motor) som jag var tvungen att stoppa in modulerna på igen (men allt fanns där så det var bara att sätta in grejerna). Annars tycker jag att den här updaten var ganska bra faktiskt. Ffa mission-skärmen är ju otroligt skön att ha. Sen var den nya VK30.02M (eller vad den heter, som vi fick gratis) riktigt nice. Kul kärra. VK30.01H gick däremot på soptippen (igen).
Hmm... jag fick ingen vagn gratis? Lär man ha haft någon vagn innan för att få den då?
Citera
2013-09-15, 15:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Hmm... jag fick ingen vagn gratis? Lär man ha haft någon vagn innan för att få den då?
Vk 3001(H) flyttades från tier 6 MT till tier 5 HT.
Citera
2013-09-15, 19:34
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Hmm...
T95 eller AMX 50 Foch?

Lutar åt Fochen tror jag då jag inte vet om jag fixar att lulla fram i 13 km/h, men T95'an är ju så grymt cool

Foch är bättre, bra armour, speed och rörlighet och leder till Foch155. Det enda negativa är att den blir nerfad i 8.9.
T95 är rolig, slö som fan, men bra kanon och mycket bra armour. Har blivit bättre på senare tid med nerfen av arty och premiumshells samt introduktionen av Superheavy spall liner. Man kan aldrig rädda en match genom att gå tillbaka så det gäller att se till att man hela tiden pushar framåt.
Citera
2013-09-15, 21:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
du startar inte via xvm-stat.exe va?

den ska man inte använda nu, den är ej nödvändig längre.

Det var det som var problemet.. hajjade jag efter jag ominstallerade hela spelet
Citera
2013-09-16, 11:08
Medlem
Någon som har bra koll på hur "belöningsystemet" fungerar? Igår så spelade jag en match där jag fick 4 kills, var ensam överlevade kvar i mitt team och tog basen alldeles själv. Ändå fick jag inte högst med exp i mitt lag... tycker det är sjukt dålig utdelning

http://tinypic.com/r/otp8vs/5

http://tinypic.com/r/2laabdh/5
Citera
2013-09-16, 11:27
Medlem
Salorms avatar
Själv är jag lite glad även om jag låtsas att jag inte är en statshora när jag kom över 54% winrate igår!
Citera
2013-09-16, 13:37
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av member-of
Någon som har bra koll på hur "belöningsystemet" fungerar? Igår så spelade jag en match där jag fick 4 kills, var ensam överlevade kvar i mitt team och tog basen alldeles själv. Ändå fick jag inte högst med exp i mitt lag... tycker det är sjukt dålig utdelning

Därför damage räknas högre än kills, dvs mer damage ger mer XP än kills. Likaså ger damage mot högre tier mer XP, det är därför Chaffees och T71 har en tendens att få riktigt hög XP. Du var tier10 i en match, vilket innebär att du sköt på andra i tier10 eller lägre.
Exakt varför man får XP är hemligt för övrigt, och kommer inte släppas av WG.
Citera
2013-09-17, 02:02
Medlem
ESS-Lunds avatar
Köpte en T43 idag och har nu börjat den långa vägen mot en T54. Avlägger rapport nästa vecka om någon är intresserad... Attans vad ovan jag är vid mediums efter mina HT och TD orgier men det är bra övning för att känna av spelfältet och lura slöa tanks i fällor. Alltid kul att döda jagdtigers och annat från full health också genom att krama dem från sidan. 54% win på 50 matcher i kärran idag iaf. Halvvägs till T44, sedan har jag väl 150 matcher till T54 och manna från himlen! Jobbigt att statsen sänks i den också...
Citera
2013-09-18, 01:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Själv är jag lite glad även om jag låtsas att jag inte är en statshora när jag kom över 54% winrate igår!
Sådärja!

Citat:
Ursprungligen postat av member-of

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Därför damage räknas högre än kills, dvs mer damage ger mer XP än kills. Likaså ger damage mot högre tier mer XP, det är därför Chaffees och T71 har en tendens att få riktigt hög XP. Du var tier10 i en match, vilket innebär att du sköt på andra i tier10 eller lägre.
Exakt varför man får XP är hemligt för övrigt, och kommer inte släppas av WG.

Men då har jag ett bättre exempel på hur (snett) det kan vara. Från igår. Kolla den här länken - läs - och kolla sen nästa länk....

http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=1d6zgqtpyc7bkrpurtub.jpg

Som sagt. Kortfattat: Stormning på Karelen. Kör 110an och vi försvarar. Halvvägs in i en rätt tuff fight så ser jag hur vår sopa till IS-3 (som inte gjort speciellt mycket fram till dess) försvinner bort och sätter av h e l a jävla jättevarvet runt stora kullen!? Där skjuter han av en tank som är afk (Carnevalen tror jag att det var?) och lallar sen vidare bland blommor och bin, lyckligt långt borta från alla granater som viner i luften När han sen masat sig varvet runt (tog evigheter) och kommer tillbaka mot basen är vi bara 2 mot 3 kvar. (Egentligen bara jag mot 3 eftersom han inte gjort skit). Och mycket riktigt. Puckot behöver ju inte mer än visa sig så blir han naturligtvis avskjuten direkt!

Men men... ni får ursäkta mig.... på Karelen är jag fan BOSS!! Har alltid bra fighter där. Så även om jag är själv kvar mot deras 3 då bästa poängplockare (IS-3, Centurion och T-28 Prot) så hade de alla rätt låga hp:s kvar (alla under 50%) och jag lyckas faktiskt plocka dem en efter en för vinst. (Snipar bort Centurion, lurar skjortan av T-28an vid en av avsatserna och slutligen körde jag i princip bara upp head on mot IS-3an som hade under 10% kvar). Vackert så! Som ni säkert förstår var jag ju ändå rätt nöjd med omgången, och tittar till poängen. Och vad får jag se:

http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=0chfy7enzkyyk5we6xpa.jpg

Det är ju f*n helt omöjligt!?? Seriöst. Supersopan fick mer xp:s än vad jag fick, trots att han egentligen inte gjort något annat än körde en sightseeing-tur och inkasserade typ 1.600 fria hp:s från en afk-tank!? 7 kills mot 2 PLUS att jag gjorde mer damage!!!?

Jösses!!? Tror ni jag var nöjd med WG just där och då.

.....alltså. Tydligen får man xp:s på hur långt man kör i en fight? Jag kan inte tolka detta på annat sätt. Ganska bra betalt också uppenbarligen? Eller hur?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-18 kl. 01:49.
Citera
2013-09-18, 02:13
Medlem
Citat:
Sådärja!

Men då har jag ett bättre exempel på hur (snett) det kan vara. Från igår. Kolla den här länken - läs - och kolla sen nästa länk....

http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=1d6zgqtpyc7bkrpurtub.jpg

Som sagt. Kortfattat: Stormning på Karelen. Kör 110an och vi försvarar. Halvvägs in i en rätt tuff fight så ser jag hur vår sopa till IS-3 (som inte gjort speciellt mycket fram till dess) försvinner bort och sätter av h e l a jävla jättevarvet runt stora kullen!? Där skjuter han av en tank som är afk (Carnevalen tror jag att det var?) och lallar sen vidare bland blommor och bin, lyckligt långt borta från alla granater som viner i luften När han sen masat sig varvet runt (tog evigheter) och kommer tillbaka mot basen är vi bara 2 mot 3 kvar. (Egentligen bara jag mot 3 eftersom han inte gjort skit). Och mycket riktigt. Puckot behöver ju inte mer än visa sig så blir han naturligtvis avskjuten direkt!

Men men... ni får ursäkta mig.... på Karelen är jag fan BOSS!! Har alltid bra fighter där. Så även om jag är själv kvar mot deras 3 då bästa poängplockare (IS-3, Centurion och T-28 Prot) så hade de alla rätt låga hp:s kvar (alla under 50%) och jag lyckas faktiskt plocka dem en efter en för vinst. (Snipar bort Centurion, lurar skjortan av T-28an vid en av avsatserna och slutligen körde jag i princip bara upp head on mot IS-3an som hade under 10% kvar). Vackert så! Som ni säkert förstår var jag ju ändå rätt nöjd med omgången, och tittar till poängen. Och vad får jag se:

http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=0chfy7enzkyyk5we6xpa.jpg

Det är ju f*n helt omöjligt!?? Seriöst. Supersopan fick mer xp:s än vad jag fick, trots att han egentligen inte gjort något annat än körde en sightseeing-tur och inkasserade typ 1.600 fria hp:s från en afk-tank!? 7 kills mot 2 PLUS att jag gjorde mer damage!!!?

Jösses!!? Tror ni jag var nöjd med WG just där och då.

.....alltså. Tydligen får man xp:s på hur långt man kör i en fight? Jag kan inte tolka detta på annat sätt. Ganska bra betalt också uppenbarligen? Eller hur?
Den andre har mer damage än en carneval...sen misstänker JAg lite damage upon spotting. Kolle detaljerade statistiken inte bara totalen

Det är tråkigt att inte de viktiga killsen går att utskilja...jag menar som du, en mot tre är avgörande...men lika mycket värt som randomskott i början

Vi tappade fotfästet på kartan ikväll 22 dygn i Norge plus random angränsande länder .. Totalt över 40000 guld i klankassan...kul, bara på det igen hinner en sväng till kampanjen kör igång igen.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-18 kl. 02:17.
Citera
2013-09-18, 02:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
....alltså. Tydligen får man xp:s på hur långt man kör i en fight? Jag kan inte tolka detta på annat sätt. Ganska bra betalt också uppenbarligen? Eller hur?
Har tänkt tanken några tusen gånger...
Citera
2013-09-18, 09:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Vi tappade fotfästet på kartan ikväll 22 dygn i Norge plus random angränsande länder .. Totalt över 40000 guld i klankassan...kul, bara på det igen hinner en sväng till kampanjen kör igång igen.

Sorry, hoppas ni tar tillbaks det snabbt. Kan inte du berätta mer om clanwars och hur det går till osv? Jag är jävligt intresserad men fattar inte exakt hur det går till, måste ni ha 15 man online hela tiden för att ett annat lag kan anfalla er karta hela tiden? VHur blir man utmanad och hur utmanar man om en bit land?

Igår var en sådär dag, men jag börjar få in snitsen på mina 2 main TD's iaf.. Ligger nästan alltid top 3 i dmg done med SU-152 (svårt ) och Ferdinand, även när man möter och har 2 tiers ovanför sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in