2013-09-18, 09:49
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Vi tappade fotfästet på kartan ikväll 22 dygn i Norge plus random angränsande länder .. Totalt över 40000 guld i klankassan...kul, bara på det igen hinner en sväng till kampanjen kör igång igen.

Fick ni M60s i förra kampanj omgången?
Citera
2013-09-18, 10:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur stor är kontaktlistan? kan inte lägga spelare på ignore längre
Citera
2013-09-18, 10:40
Medlem
Salorms avatar
Nu har jag läst på lite om CW's, men hur många behöver man ha med i sin klan egentligen?
Om varje person har 3st 10'or, hur många behöver man vara? Kollar man kartan så finns det ju klaner som håller typ 20 ställen? Måste dom skydda dessa 20 ställen hela tiden med 15 vagnar varje dygn?
Blir inte det jävligt jobbigt?
Om man har typ 5 provinser och blir anfallen i provins 5 samtidigt som man är anfallen i provins 1. Kan samma personer slåss i provins 1 efter man försvarat 5?
Citera
2013-09-18, 14:34
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur stor är kontaktlistan? kan inte lägga spelare på ignore längre
Använder knappt den. Har bara satt en där för att han spama mig mig med invites :P
Citera
2013-09-18, 14:56
Medlem
BattleBuddhas avatar
Någon som kan tipsa om någon shysst artillerivagn? Jag började spela igår och har inte kommit så långt, jag kör tier 3 T-70 och tier 2 SU-18 från Sovjet.

Är det ok vagnar? Ska jag fortsätta på SU eller gå på något helt annat?

Kör lite halvt offensivt med T-70 och sen försvarar jag med SU-18 som är så jääävla slö, fast det gör kanske inte så mycket.

Tips mottages gärna!
Citera
2013-09-18, 15:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Någon som kan tipsa om någon shysst artillerivagn? Jag började spela igår och har inte kommit så långt, jag kör tier 3 T-70 och tier 2 SU-18 från Sovjet.

Kör lite halvt offensivt med T-70 och sen försvarar jag med SU-18 som är så jääävla slö, fast det gör kanske inte så mycket.

Tips mottages gärna!

Du kommer älska SU-26 och allt upp till SU-8 gissar jag på. Men just SU-26 är helt fantastisk iomed att du har rörligt torn.

Annars skulle jag rekommendera de franska artilleriet för ryssen efter SU-8 är en jävla pina. Kör väl fortfarande min SU-14-2 men oerhört sparsamt för den är ett jävla åbäke!
Franska artys är snabba som satan och iaf upp till tier 5 så funkar dom lika bra som TD's som dom gör som arty.

Men ärligt så skulle jag nog satsa en annan väg än just arty-spåret just nu. Det är fan inte roligt att spela arty när man behöver ladda i 30 sekunder för att sen sikta i 30 sekunder och missa 50% av skotten.
Tycker du ska köra på TD's, tyska ryska och franska är skitroliga.
Citera
2013-09-18, 15:37
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du kommer älska SU-26 och allt upp till SU-8 gissar jag på. Men just SU-26 är helt fantastisk iomed att du har rörligt torn.

Annars skulle jag rekommendera de franska artilleriet för ryssen efter SU-8 är en jävla pina. Kör väl fortfarande min SU-14-2 men oerhört sparsamt för den är ett jävla åbäke!
Franska artys är snabba som satan och iaf upp till tier 5 så funkar dom lika bra som TD's som dom gör som arty.

Men ärligt så skulle jag nog satsa en annan väg än just arty-spåret just nu. Det är fan inte roligt att spela arty när man behöver ladda i 30 sekunder för att sen sikta i 30 sekunder och missa 50% av skotten.
Tycker du ska köra på TD's, tyska ryska och franska är skitroliga.

Det låter roligt, men vad är TD's?
Citera
2013-09-18, 15:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det låter roligt, men vad är TD's?

Oj sorry. Tank Destroyers. Det är en tank som ofta har en grymt bra kanon, men ganska dåligt pansar.
Halvlikt att spela som arty, men du tar dig fram bakom frontlinjen och skjuter from behind så att säga.

Googla SU-152 t.ex och se på kärleken med egna ögon.
Citera
2013-09-18, 16:05
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Oj sorry. Tank Destroyers. Det är en tank som ofta har en grymt bra kanon, men ganska dåligt pansar.
Halvlikt att spela som arty, men du tar dig fram bakom frontlinjen och skjuter from behind så att säga.

Googla SU-152 t.ex och se på kärleken med egna ögon.

Aah, fan vad skoj, det måste jag prova då!

Men den funkar väl även om man inte drar bakom fiendens linje och attackerar bakifrån?
Citera
2013-09-18, 19:42
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:

Tips mottages gärna!
Jag gillar det franska trädet när det kommer till artilleri, annars är de tyska också kul!
Gillar inte de amerikanska då de har förjävlig accuracy upp till tier 7. Ryska och brittiska har jag ingen koll på
Citera
2013-09-18, 19:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Aah, fan vad skoj, det måste jag prova då!

Men den funkar väl även om man inte drar bakom fiendens linje och attackerar bakifrån?
Jovisst, men smartast är att sitta i en buske och ta ut motståndare utan att de ser dig. Att ge dig in bland tunga och mediums är ingen bra idè till att börja med då du har tunn pansar samt att du förmodligen saknar torn.
I lägre tier spelar detta mindre roll men så fort du kommer högre upp (4+) så kommer du stöta på svårigheter

Här står en väldigt bra förklaring:
http://wiki.worldoftanks.com/Tank_Destroyers
Citera
2013-09-18, 19:50
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Jag gillar det franska trädet när det kommer till artilleri, annars är de tyska också kul!
Gillar inte de amerikanska då de har förjävlig accuracy upp till tier 7. Ryska och brittiska har jag ingen koll på

Tackar för tipsen, ska kolla in de franska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in